Ägglåda
Här kommer ett ärligt "stulet" recept… Vet inte om det redan finns som recept här på sajten…..
Ägglåda:
koka tre ägg (per person som ska äta)
Stek bacon alt. fläsk (i strimlor ca 1 paket per person)
Gör en vitsås och krydda med salt,peppar,dill och persilja
ta en ungssform och lägg halverade ägg i botten, strö på bacon, häll över såsen och massa riven ost.
Gratinera tills det fått färg i ca 200 grader
Låt er väl smakas……. man står sig länge!!
tips 1…. byt bacon mot grillad kyckling och ha i curry i såsen……
tips 2 …. byt bacon mot tonfisk byt såsen mot hollandaise……

Vitsås? Som i bechamel som innehåller vetemjöl?
Finns väl lika många lchf-recept på vitsås som det finns "lchf-kockar" tror jag allt.. allt från bara "nerkokad" vispgrädde till grädde med äggula eller philadelpiaost o allt vad det nu är jag läst här att folk pysslar ihop.. Hur gör du själv när du ska ha sås?
TS!! Låter som ett användbart recept.. tackar!
Låter gott! Bokmärker! (och vitsås behöver inte alls innehålla vetemjöl…)
Jag använder faktist mjöl ibland när jag är hos folk som inte har arrowrot tex…..
Jag har ätit LCHF sen januari och klarar av att äta ägglåda ibland med mjöl utan att det straffar sig…
Och ja det är vitsås jag menar… *ler*
Och ni som kommer på andra kombinationer….. suprise me!!! eller berätta för alla vettja!!!
Mvh Åsa
#4 Har inte provat, men detta med skivade ägg och lite ansjovis och gräddsås (typ vitsås) skulle nog vara en hit! Som "ägg-jansson" 
Måste testa en liten sats nån dag….

Låter gott, det där måste jag prova.

Man kan även byta ut baconet mot räkor, det är jättegott!
Det är tre ägg per person som ska äta alltså?
Ja på ett ungefär, det beror på om ni äter till middag och är jättehungriga eller en lite mindre lunch…
Ändra efter behag….*ler*
ok! Var osäker på om det var ett per person eller tre… även om du ju faktiskt skrev så att man tolkade det som tre per person, men folks skriver så mycket tokigt så! 
He he he…. Inga frågor är dumma frågor…..