Farkirarnas kcal
Det är självklart olika men kanske vill ni som fakirar skriva hur mycket kcal ni får i er per dag.
Tack, tack.
Putt, putt…
Såg tråden tidigare, men jag avvaktade för jag äter inte riktigt fakir. Äter mer en UFO kanske, det blir nååågra kh-g per dag, 3-6 g kanske.
Brukar de senaste dagarna hamna på ca 1800-2000 kcal.

Vet inte hur många fakirer som räknar, och i synnerhet inte kalorier eftersom de flesta tycker det är ointressant. Jag registrerar periodvis främst för att kolla så att jag inte får i mig för mycket kolhydrater, men om jag fakirade skulle jag inte känna något behov av det eftersom jag skulle vara ganska säker på att de var tillräckligt få.
1400-3000.
Du är väl medveten om att det handlar om att lyssna på vad kroppen vill, inte vilken siffra du tror det "skall" vara? (Frågan är med andra ord inte särskilt intressant.)

Jag tittar inte på kalorierna överhuvudtaget när jag fakirar. Det intressanta är antal gram kolhydrater och de ska vara så nära 0 som det bara går
Har inte kollat intaget på länge, men minns att jag var över 4000 ett tag.
Tack för alla svar och håller med om att räkna kal. inte är det viktiga att göra. Skrev detta inlägg för att få lite koll på om jag kanske äter för lite. Jag brukar under fakirandet vara på ca. 700 -900.
700-900 kcal verkar ju rätt lite, särskilt om man tänker sig ett behov om minst 100 kcal per vaken timme på dygnet…

2000-2500, samma som jag får i mig när jag äter vanlig LCHF dvs.
Mmmm, vet. Dock så blir det tricky när jag blev tvungen att ta bort mjölkprodukterna att få i mig tillräckligt med fett och då blir det inte mycket mat över tycker jag, tilltrots kött och ägg etc. Men jag får kämpa på…
under 1000 kalorier! Det är direkt skadligt! Försök att få i dig mer!! Äggmjölk med rejält med smör får upp det lätt!

Fakir trodde jag var ENDAST kött och fett?! Har jag helt fel?

Jag fakirar för det mesta. Minst 5 dagar i veckan men oftast alla dagar. Undantagen ibland handlar om lite gröna saker som gurka eller isbergssallad.
Jag räknar inte kalorier längre. Tycker inte att jag behöver det. Men nog får jag i mig det jag ska ha för jag är mätt och go hela dagen och blir jag hungrig så äter jag.
kött fisk fågel ägg samt fett tror jag de flesta tycker är ok?

Helt rätt. Det gäller att äta kött, fisk, fågel, ägg o fett. Då fakirar du dvs så nära 0 g kh/dag som möjligt.