Hotell i London?
Jag är i desperat behov av Er hjälp och undrar om någon här har tips på ett riktigt mysigt och ffa. bra och centralt beläget hotell i London?
Helst inte alltför dyrt
, men priset är iof. inte allena saliggörande. Läget och mysighets/prisvärdhetsfaktorn är viktigare.
Hoppas på många välbehövliga tips och tackar på förhand!
Många Varma-och-Soliga Hälsningar/K. 
Billigt och bra centralt i London? Det blir nog till att välja bort åtminstone en parameter 
Senast bodde jag på Hotel Kensington Gardens. Helt ok och nära till Bayswaters tunnelbanestation. Man får inte vara rädd för trappor bara. Granne med det ligger Best Western och de sköter också receptionen när Kensington Gardens reception har stängt. Det verkar också helt ok.
Tack så hjärtligt för tipset, nybörjare
Jag har aldrig varit i London så jag är helt lost vad gäller bra och enkla lokalisationer såväl som allt annat i den staden.
ALLA tips, oavsett vad det gäller (bara det rör London
) mottages mao. synnerligen tacksamt. Hur är prisläget på de hotell som du nämner?
Soliga hälsningar/K.
Har för mig att det kostade typ 62 pund för ett enkelrum, inkl kontinental frukost (=bröd och marmelad, typ). Men man kan beställa en omelett för 1,50 och komplettera med osten och skinkan i buffén.
En gång bodde jag på ett hotell nära Paddington Station men jag minns inte vad det hette… Edward nånting… tror jag. Ska surfa lite!
Min favvorestaurang kan jag gärna tipsa om! Den heter Golden Dragon och ligger i närheten av Leicester Square, i kinakvarteren. (ska leta upp adressen) Där kan man beställa köttet separat från kolhydraterna, åh så gott sen!!
Lite av varje - de kanske finns ngt som ger en idé här:
London lär känna staden bortom turiststråken - SvD 9 april 2009
Här finns Englands skitigaste hotell 
-----------
/L
Adress till Golden Dragon är 28-29 Gerrard Street, karta här: http://maps.google.se/maps?hl=sv&ie=UTF-8&q=Golden+Dragon+London&fb=1&split=1&gl=se&cid=16994760246725952166&li=lmd
Edward hotel hette det andra ja! Enkelt men helt ok och jag tror att det är billigare än Kensington Gardens: http://www.edwardhotel-london.co.uk/
Ta en tur på Themsen med någon av båtarna. Väldigt trevligt. Towern med guidning av Beefeaters är också en höjdare. Greenwich med 0-meridianen är ett trevligt ställe att besöka. Om du inte är höjdrädd skulle jag rekommendera en tur i Eye of London (det stora pariserhjulet tvärs över bron vid Big Ben (Westminister). fantastisk utsikt!
Åhhh.. vilka härliga tips, tusen tack för hjälp och engagemang. Jag ska kika igenom alla länkar ordentligt och försöka sätta mig in i både geografiskt läge samt det det övriga lite mer när jag kommer hem från jobbet.
Fortsätt gärna skriva om det är någon som har råkat ramla över någon sådan där riktig pärla. Dvs. en sådansom man bara brukar kunna "hitta" om man helt accidentellt snubblar över dem 
Hälsningar//Kricko.

Jag har precis bokat en helg i London på Best Western The Boltons det är det hotellet #1 nybörjare08 pratar om.
Det är en hel djungel att hitta ett hotell i London och när man läser recensionerna så verkar det inte finnas ett bra hotell till ett rimligt pris.
Jag gillar Best Western och därför valde jag det hotellet. Någorlunda centralt och priset är helt o.k. Jag tycker med en "kedja" har man åtminstone lite säkerhet när det gäller standard och renhet…
Lycka till!

Nu är det nog tio år sedan vi sist bodde där så jag vet inte hur standarden är idag men då var rummen ganska skruttiga. Kan ändå inte låta bli att gilla detta hotell 
Kolla på www.hotels.se, där brukar jag alltid hitta hotell. Nåt som är jättebra där är att man kan läsa gästresentioner, och dom säger oftast mer än dom
vanliga beskrivningarna! Senast jag var i London,
så bodde jag på London Tara Hotel som ligger i South Kensington. Det var ett jättefint hotell, med hög standard för att vara London.
Har precis varit i London, bodde på Ochrad hotell, nära Paddingtonstation och promenad avstånd från oxfordstreet och madame Tussauds.
Hotellet var inget märkvärdig, rent och enkelt men man är ju ändå inte där så mkt.

När vi hade semstern förlagd till London låg vi på Hyde Park Rooms Hotel ett litet hemtrevligt hotel 5 minuters promenad från Paddington Station, speciellt dyrt var det inte heller.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack, allesammans för fina och värdefulla tips 
Jag har kikat som hastigast på länkarna och det verkar ju vara en total djungel på hotellfronten i den stan … vet inte riktigt vad jag väntade mig, men inte den här enorma mängden hotell iaf. 
Vilket område tycker ni är bäst att bo i om man har barn (halv-små/stora) med sig som iof. är bra på att orka gå men inte hur långt som helst (för humörets skull) innan man nått fram till sevärdheterna …. samt att man lätt kan hitta mysiga resturanger inom gångavstånd utan att behöva frekventera innersta city när det sas. närmar sig "city by night"-tid?
Kanske bör åka ensam första gången för att reka läget lite.. hmmm, jag blir helt virrig 
VH!/K.
Området precis norr om Hyde Park (Bayswater, Paddington) är mycket trevligt tycker jag. Lite "småstadslikt" i storstan med gott om små restauranger, fik och mysiga lokala pubar. Och nära till Hyde Park där barnen kan springa av sig kanske. Sevärdheterna ligger ganska utspridda så det beror ju på vad ni vill se/göra. Men ett tips är att försöka hitta något i närheten av en tunnelbanestation i alla fall. Då är det lätt att ta sig runt. Om ni flyger till Heathrow kan man ta tunnelbanan därifrån in till centrum direkt. Från Stanstead och Gatwick går det fjärrtåg.

Heathrow express går direkt till Paddington och sen var det bara ett par minuter till hotellet, likadant på hemvägen, vi lämnade hotellet efter frukost och var hemma på eftermiddagen samma dag
Om man vill snåla kan man förstås ta tunnelbanan till och från Heathrow men det är en lång tur in till centrum, medans Heathrow express går raka vägen utan stopp på vägen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

I Hyde Park, just bredvid Bayswaterområdet (minns inte om det är Bayswater Station eller Queensway Station som ligger utmed Hyde Park), ligger Princess Diana's playground. Jättefin!
* Ska du åka med Ryanair?
* vilka datum?
* Vad har du för kostnadsförslag? Ett rum, en lägenhet eller flera rum/lägenheter?
* Vad vill ni göra?
Jag och maken är i London flera gånger per år, så jag hjälper dig gärna, det tycker jag bara är roligt.

Ska dit den 14/7 och börjar bli orolig för hur jag ska äta där. Vi ska bo i lägenhet (Holborn-Covent Garden, Holborn High) där vi kan ordna lite egen mat. Men vi vill ju också äta ute, någon som vet några bra bufférestauranger eller annat lämpligt?
Något man ska se upp med i matväg som inte är självklart (t ex mycket socker eller potatis i hotelfrukostkorvar o dyl)?
Tacksam för tips…
Om man äter på en indisk resturang så ingår inte riset, det måste man köpa till. Vi åt på en sådan resturang och jag tog en kyckliggryta med lite sallad och uteslöt riset.

Tackar för tipsen…låter bra!
Hej Liza och tack så mycket för din vänlighet! 
Jag har inget så direkt planerat med flygbolag osv. Den först förlupna tanken från min sida (när jag startade tråden) var att åka ut fr A-landa må v.33 för att återkomma fredag eller lördag samma vecka… ett dubbelrum räcker iof. för ungarna är inte större än att de kan sova med mig.
Fast jag blev lite "tvelensam" och har börjar fundera på om det kanske är lugnast att åka till en ny storstad första gången som vuxen, utan barn.
Men hotelltips och även tips på flyg samt övriga resor tar jag oändligt tacksamt emot, även om de kanske får komma till praktisk användning först lite senare i höst. Jag anar att det nog börjar bli lite i sista minuten att få tag på något i det här läget och jag har bara den veckan att spela på i nuet.
MVH!/K.
Ryanair är billigast, man tar flygbussen från Stockholm (om det är där du bor, vilket jag tolkat det som) till Nyköping. Då landar man på Stansted. Buss därifrån är billigast och den går till Victoria station. I det området finns billiga och bra bed & breakfast. Ett fasligt populärt är Luna & Simone Hotel. Jag har själv aldrig bott där, men det har varit på min prova-på-lista länge. Läs recensioner på:
Ofta fullbokat och inte så billigt som många andra bed & breakfast i området. Absolut att du ska shoppa runt för att hitta bra priser, på tripadvisor läggs inga riktigt bra priser upp, det är alldeles för välbesökt för det :) Gäller förstås alla hotell. I Victoriaområdet finns just inget speciellt för barn, men är nära Hyde Park och det är finfina förbindelser över hela staden.
Om du åker med Ryanair till Stansted och tar snabbtåget in till stan, så hamnar du vid Liverpool Street. Detta område är dyrt, men om du får sjysta flygtider, så är det promenadavstånd (under 30 min) till The City Hotel på Osborn street (får inte förväxlas med ett annat City Hotel som är urrk). Läs recensioner här:
http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g186338-d192029-r31553477-City_Hotel-London_England.html
I detta område finns många indier, indiska restauranger och det är nära till London Tower, en riktig höjdare som nog också barnen tycker är roligt - ett helt slott/fort att springa runt i. Med spöken och allt…
Det område som passar bäst för Heathrow-resenärer är Paddington. Ett billigt hotellområde med mycket att titta på och alla sorters restauranger och folk. Nära till Hyde Park och inte alltför långt från London Zoo, London Aquarium, Madame Tussauds vaxkabinett med skräckkammaren :) samt en sån där jättebiograf där man tittar upp i taket, minns inte vad den heter. Där skulle jag nog rekommendera ett något äldre hotell, med snea golv och märkliga vinklar, men där kan du få ett rum med tillhörande litet kök. Mycket mycket prisvärt för att vara i London, där man inte kan få minsta lilla skruttlägenhet/studio för under 1000:-. Sängarna är dock bra och väggarna är nymålade (de har spraylackat hela lägenheterna med vitt haha - ovanpå tapeter, lister och vad som helst som råkade vara uppsatt). Hotellet heter Royal Court Apartments. Läs recensionerna här:
Jag fick tag på en lägenhet för mindre än 600:- där på Expedia i höstas. Expedia kan ha små guldkorn ibland, men oftast ligger de högre än t ex hotels.com eller bookings.com.
London är förskräckligt stort och ifall jag ska stanna längre än 3 nätter så händer det att jag tar två hotell, så jag enklare kan täcka ett större område. Byter efter halva tiden alltså. Det kan ju vara nåt att tänka på med tanke på flygtider t ex. Inge kul att färdas tvärs över London mitt i natten. Nu vet jag inte hur små dina barn är, men det blir ju inte enklare med småbarn i bagaget. En lugn och mycket vacker stad, billigt flyg med Ryanair och oförskämt billig mat och hotell, är Prag. Har precis kommit hem därifrån. en nätt innerstadskärna där man kan ta sig fram till fots eller i en hästdroska. För barn? Tja, slott, båtfärd, leksaksmuseum.
London Tower är det stora fängelse/fort-komplexet vid Themsen, helt underbart att vandra runt i, det är som en hel stadsdel. London Dungeons ligger också i denna del av staden och kan varmt rekommenderas för barn upp till pensionsåldern - och över :D
Biljetter till Towern och Dungeons fixas billigast och enklast på nätet. Då slipper man köa!
Ibland kan det löna sig att söka på prisjämförsajten kayak.com, men ibland funkar den inte så bra. Genom den har jag i alla fall några gånger hittat bra priser. Och nån gång hittat ett hotell som verkat bra och då letat på just det hotellet för att se ifall det finns ännu bättre priser nån annanstans. För budgetmedvetna Londonresenärer kan jag tipsa om att det under loven finns prisvärda studentbostäder att hyra, även för kort tid. Vill passa på att varna för vandrarhemmen. De är dyra, trånga och har inte särskilt bra sängar. Det finns dock ett ganska nytt vandrarhem väldigt nära British Museum som jag inte kollat in. Om någon varit där tar jag tacksamt emot en recension :D
Tusen och åter tusen tack, Liza för ett superbra svar. Speciellt din inriktning på logistiken i resandet är ju synnerligen värdefullt på ett nytt resmål där tiden dessutom är lite knapp.
Jag ska absolut kika närmare på dina tips samt geografin över stan och jag vet redan med mig att jag kommer att få mycket hjälp av ditt svar vid en kommande resa till London.
Tack! /K.
You´re welcome, som de säger i London :D
Ja jag har åkt på rullbandet förbi kronjuvelerna både en och fem gånger och suktat efter diamanterna