Proteinbars?
Jag ska och tågluffa två veckor snart och funderar på att köpa med några proteinbars om jag skulle råka ut för långa stunder utan vanlig lchf-mat. Är det någon som vet om det finns någon variant som finns att köpa som är ok? Så lågt kolhydratsinnehåll som möjligt alltså? Jag brukar dricka Dalblads proteinpulver men skulle vilja ha någon bar med på resan också…
Är det annars någon som har recept på någon bra protein- eller fettbar att laga hemma och ta med sig?
äggmjölk som du smaksätter med kakao t ex! fast jag vet ju inte om den håller att man tar med sig den på vägen.. kommer du ha tillgång till kylbox eller så?
annars korvbitar, kycklingbitar osv… haricot verts, isbergssallad, samt dip (majonäs, bearnaisesås) i små flera burkar så att du inte öppnar och stänger samma burk hela tiden. tonfisk i burk(om du äter sånt)

Pemmikan lär väl vara rätt beprövat, men det finns väl knappast att köpa.
Har du tid och råd så gör jerky!
Antingen köper du något magert kött, typ fransyska, innanlår eller liknande och skivar så tunt du kan, eller så köper du lövbiff. Häng in i ugnen på ~40 grader så har du jerky på 8-24 timmar beroende på luftflöde i ugnen osv.
Funkar bra i vanlig ugn med, tar lite längre tid, men bara lämna en springa på luckan så det blir ventilation.
Åladspannkaka står sig bra.
Sen finns majonäs i tub, smörgåspickles E nr finns men har fett 45 kolhydr 5. (hade med till sjukhuset + inplastade ost skivor) Kanske ni har lika hos er?