Så jä***a arg
I dag åkte jag iväg så som jag ofta gör, den här gången för att grilla med några härliga människor.
När jag kommer hem ser jag att ytterdörren är olåst, ett fönster är öppet och någon har varit in. Rotat i alla mina skåp och lådor samt snott det enda av värde som fanns i huset, min bärbara dator och min gamla mobiltelefon. Datorn stod i jobbväskan och väntade på sin tjänst efter helgen och däri fanns mina usb-minnen med mitt jobbmaterial och mitt pass. Den stationära datorn stod dock kvar så nu får jag väl ta och ta en backup på innehållet på den och skriva ner alla serialnummer.
Nu sitter jag här så förbannad att tårarna rinner, har haft polisen på besök men det gick inte att lyfta några avtryck. Så hoppet är inte stort att jag får någonsin se den igen.
Det värsta är dock känslan av att ha blivit tafsad på. Någon har varit in i mitt hem och besundlat det. Av märken att bedöma så verkar det ha varit någon liten skit som tog sig in genom fönstret.
Så fy f*n för alla tjuvar och banditer. Ge f*n i mitt hem.
Undrar hur mycket det kostar att larma dörrar och fönster? Någon som vet?

Ja det är då rent förjäkligt att vissa människor inte kan låta andras saker och egendom vara ifred. Vi har sedan flera år ett villalarm från
Larm Protexus som vi är nöjda med. Det går att koppla till väktare om man vill, men även välja 4 telefonnummer som det ringer upp om det skulle indikera något larm.
Hoppas att du snart kommer över den otäcka känslan av att någon har varit inne hos dig, och får lite gladare tankar.
Lycka till!

Har själv haft inbrott i huset för ganska länge sen, men det tog ett tag innan jag blev av med obehags känslan.

…..vad ska man säga???? Bara att beklaga….
Om de visste vad de sabbar….det är ju kränkande på alla sätt & vis. Hemma ska man ju kunna vara trygg !!
Googla på larm, det finns många olika !! En hel uppsjö. Vad är det som är viktigast med larmet?
Jaa, hoppas att dessa puckon gör bort sig & sen åker fast!!
Kram på dej 
Vad otäckt att någon rotat runt i ens saker.
Det är inte alla som vet skillnaden på ditt och mitt.
Hoppas det reder upp sig.
Det finns visst också andra här som är på dåligt humör i dag. Man tror man hjälper men…
Hoppas du kan sova i natt. Det var ju tur att du inte var hemma och blev skadad.
Sköt om dig!
Agyr - det är mycket obehagligt, inte bara det att någon stulit men att främmande varit där… det sitter kvar i väggarna… hoppas det ordnar sig.

Skickar en tröstkram, usch va hemskt hoppas det ordnar sig med din känsla, resten lär försäkringen lösa.
Kram Luccy
Jag förstår att du gråter av både ilska och sorg. Inbrott är som en slags "våldtäkt" - det kan alla som varit med om vittna om.
Jag har själv aldrig haft inbrott i mitt hem, peppar, peppar, men däremot fått min bil stulen och vandaliserad av pundare - det räckte! Det är märkligt hur en så "materialistisk sak" går in i det inre… Men det beror antagligen på att mitt hem ju är en "förlängning" av mig själv. (Faktiskt har alltid mina bilar varit förlängningar av mig själv också - de har alltid haft sin egen "inredningsprägel" - så jag gissar att det är därför jag reagerade så starkt när bilen blev stulen o när vi se'n hittade den.)
Det är en märklig känsla - så mycket blandade känslor.
Jag hoppas att du kunnat återställa så mycket som möjligt med hjälp av "backuper" e dyl när det gäller det praktiska arbetet. Känslomässigt kommer det att gå över också - men, man glömmer aldrig känslan.
Många ljusbubblor till dig!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Fy vad taskigt - vilket snopet slut på en trevlig dag.
Jag har själv haft inbrott i en lägenhet när jag var ung - de försökte ta sig in när jag sov och misslyckades, sen lyckades de när jag inte var hemma dagen efter. Det är inte roligt och tar tid att komma ur men det går.
Tröst är att det inte är personligt mot dig, det drabbar den som "råkar" finnas i närheten.
Numer pensionär i Nynäshamn
Neeej!! Stackars dej - ett sånt elende!!! 
Vad tråkigt!
Tips! Kolla så att ni har alla reservnycklar kvar till bil mm.
När en släkting hade inbrott, så tog tjuvarna med sig extranycklarna till deras bil.
Släktingarna tänkte inte på att nycklarna var borta och sedan efter en vecka så återkom tjuvarna och "hämtade" bilen , helt fräckt!!!
Tipset är väl att i förebyggande syfte gå runt med en videokamera och filma och berätta om sakerna i hemmet och fixa en kopia och lämna till en kompis som backup.
Hoppas det går bra för dig att samla ihop allt material för ditt jobb.
Fy fasen vad hemskt. Dator och sånt är bara saker och går alltid att köpa nya men just känslan av att någon främmande varit i ditt hem och respektlösheten mot dig och dina ägodelar är svår att bli av med men jag lovar att det går även om det tar tid.
Jag känner med dig. Var med om något liknande nyligen. Fick mitt privatliv grovt kränkt av en person i min närhet. Har fortfarande inte riktigt hämtat mig från det. Det först när ens eget privatliv blir kränkt som man förstår hur viktigt det är med personlig integritet. Tyvärr har jag blit lätt paranoid och misstänksam mot andra människor pga det som hände mig.

Usch vad hemskt att komma hem till! Förstår att du är både arg och ledsen.
Tröstekram!
PS. Det var trevligt att se dig på grillträffen igår. Så synd att kvällen avslutades så trist för dig.

Polisen bryr sig inte ett dyft och vaktbolag är ett skämt. Det är bara ett annat sätt att plocka dig på pengarna. Jag tror det bästa är att sätta upp övervakningskameror som registrerar allt som sker när du inte är hemma. Men ge inte originalet till polisen. Då begravs det med undersökningssekretess och ingenting mer händer.
Många har numera alla sina foton och filmer samt andra dokument lagrade på datorn, ibland kanske bara i kameran i handväskan. Gör backup och lägg en extra backup på nätet eller någon annanstans. Annars försvinner allt när du blir av med dator och kamera genom stöld eller vid en eldsvåda. Scanna också gamla filmer, foton, album och bandinspelningar och spara digitala kopior på flera ställen.
På vår infartsparkering är det ofta bensinstölder. Polisen föreslog att man skulle ha en reservdunk med röd saft i bilen! Då kommer tjuvarna inte så långt.

Usch vad trist!
Och när du hade haft en trevlig kväll innan.
Skickar en massa styrkekramar
Fabricati diem, pvnc!

Tack för alla goda ord och kramar.
Nu när den initala choken har lagt sig så har jag upptäckt fler saker som är borta. Mina två digitalkameror och vad som är värre, reservnyckeln till min bil. Så i morgon får jag byta lås på bilen också. Skit!!! Nu står den på uppfarten fastbunden till mina soptunnor. Om inte annat så kommer jag att märka om någon försöker avlägsna den.
Det är så tråkigt med alla dessa idioter som förstör för andra hela tiden, det blir ju tyvärr bara mer o mer som händer. Det värsta är ändå den känslomässiga kränkning man utsatts för,den tar längst tid att komma över. Känslan av att nån har varit o rotat i ens personliga saker är jobbig. Men även ekonomiskt o allt jobb det för med sej känns så onödigt o trist.
Vi hade inbrott på ett hotellrum när vi var i Göteborg för några år sedan, jag tyckte det var obehagligt, då kan man ju tänka hur det är när nån varit i ens hem. Jag känner verkligen med dej. Kolla jättenoga att du får med allt som är stulet o alla andra kostnader innan du lämnar in uppgifterna till försäkringsbolaget, det kan vara kostnader man inte tänker nu som kommer senare. Jag missade att ta med kostnad för nytt kort i mobilen, inte så stor kostnad iof, men onödig.
Kram
Fy vad hemskt,har varit med om det själv och nu kommer känslan av hur det kändes tillbaka.Hos oss tog de endel konstiga saker förutom det som var av värde…några av mina kläder och skor,sprit(men de lämnade konjaken,de gillade väl inte det…)våra ID-tags och ett par hörlurar.Dessutom tog de makens hembryggda öl som var upphällt i patentflaskor(gamla saftflaskor) men de lämnade backen utanför tomten….underliga tjuvar tyckte t.om polisen.
http://www.winthers-skafferi.se/
Nej fy vad tarvligt - vi blev av med nycklar en gång vid ett annat inbrott (hemma i radhuset när familjen sov) men de låg slängda i en häck och vi fick dem tillbaka.
Numer pensionär i Nynäshamn