Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 2741 ggr
cathrine70
0

Mandelbröd

• 2 ägg
  • 2 msk Turk.yoghurt
  • 2 tsk fiberhusk
  • 2 tsk bakpulver
  • 1,5 dl  mandelmjöl
  • 3 msk vetekli
  • 1 msk  sesamfrön
  • 150 g riven ost

Blanda ägg, yoghurten ihop sedan  de torra ingredienserna i  blandningen. Till sist osten.

gör 4-5 bullar  och  lägg på plåten. Nu  sätter Du  ugnen på 225c.  Låt bullarna jäsa tills ugnen är 225c och  sätt dem  in. Låt de vara inne tills Du  ser att de börjar få  färg, de går ganska fort.

1 fralla innehåller:

kolh. 2,8

protein:16,8

kcal:265,1

Fett:20,9

Maia
0

Ett till brödrecept! Har du månne någon bild? undrar nyfikna Maia…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

cathrine70
0

hej

nej  har  ingen bild men skall ta när jag  bakar detta nästa gångFlört

Balanserad
0

Äntligen ett bröd som smakar riktigt gott och som ser ut som bröd, enligt mitt sätt att se det! Jättegott!

Ska göra varma smörgåsar till kvällen, med god köttfärsröra och ost på.

Balanserad
0

Lika goda som varma smörgåsar! Bör kunna vara bra som pizzabotten. Toppenbra recept!

cathrine70
0

Tack  för det ….Flört

cathrine70
0

Det  absolut de bästa jag  ngnsin gjort i  lchf brödform…mums. Bytte ut vetekliet  mot  havrekli.

gyllenetider
0

Kan man inte byta ut fiberhusken mot nåt??

cathrine70
0

hmm ngt som gör den/degen tjockare kanske potatismjöl? såg  jag  att ngn hade skrivit  om i  rabarberkräm att går bra så  då  måste detta väl också gå hoppas jag ; ) Eller då  skippar du  bara den om du  inte gar hemma och  vill ändå  pröva laga

[Pennylane1]
0

potatismjöl är bara stärkels och har superhög kolhydratshalt… det används i vanlig rabarberkräm men härinne har det tipsats om ersättningar. Du akn försöka få tag i vetegluten gyllenetider, det har itne så mcyket kolisar och det är den funktionen (bindande) som man har husken till.