Mandelbröd
- 2 ägg
- 2 msk Turk.yoghurt
- 2 tsk fiberhusk
- 2 tsk bakpulver
- 1,5 dl mandelmjöl
- 3 msk vetekli
- 1 msk sesamfrön
- 150 g riven ost
Blanda ägg, yoghurten ihop sedan de torra ingredienserna i blandningen. Till sist osten.
gör 4-5 bullar och lägg på plåten. Nu sätter Du ugnen på 225c. Låt bullarna jäsa tills ugnen är 225c och sätt dem in. Låt de vara inne tills Du ser att de börjar få färg, de går ganska fort.
1 fralla innehåller:
kolh. 2,8
protein:16,8
kcal:265,1
Fett:20,9
Ett till brödrecept! Har du månne någon bild? undrar nyfikna Maia…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
hej
nej har ingen bild men skall ta när jag bakar detta nästa gång

Äntligen ett bröd som smakar riktigt gott och som ser ut som bröd, enligt mitt sätt att se det! Jättegott!
Ska göra varma smörgåsar till kvällen, med god köttfärsröra och ost på.

Lika goda som varma smörgåsar! Bör kunna vara bra som pizzabotten. Toppenbra recept!
Tack för det ….
Det absolut de bästa jag ngnsin gjort i lchf brödform…mums. Bytte ut vetekliet mot havrekli.

Kan man inte byta ut fiberhusken mot nåt??
hmm ngt som gör den/degen tjockare kanske potatismjöl? såg jag att ngn hade skrivit om i rabarberkräm att går bra så då måste detta väl också gå hoppas jag ; ) Eller då skippar du bara den om du inte gar hemma och vill ändå pröva laga
potatismjöl är bara stärkels och har superhög kolhydratshalt… det används i vanlig rabarberkräm men härinne har det tipsats om ersättningar. Du akn försöka få tag i vetegluten gyllenetider, det har itne så mcyket kolisar och det är den funktionen (bindande) som man har husken till.