Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 3117 ggr
kilotina
0

Stevia

Var köper du ditt Stevia och i vilken form?

Jag har varit i 4st hälsokostbutiker och ingen har sålt detta, men visst jag bor inte i en storstad. På nätet har jag kollat, och skulle vilja ha hjälp med vilken sida du handlar på - vad är bäst prismässigt?

[Pennylane1]
0

jag har köpt från tyskland,

har bara hört någon enstaka som hittat det i någon affär men minns inte var, Hötorgshallen eller nåt sådant?

jag har bara provat premium, men jag blandar med vatten i en droppflaska så är det lättare att dosera.

frukaos
0

Vat inte vart du bor men GrönGåva i Örnsköldsvik har Stevia. Dom finns på nätet också. Du hittar dom här…

Tydligen har dom inte Stevia på webben. Det är tydligen så att dom inte får sälja Stevia som kosttillskott till människor utan det går som kosttillskott för djur. Om du ringer eller mailar kan dom säkert hjälpa dig.

[Pennylane1]
0

det där med att de inte har stevia på webben stämmer inte, som du kan se av  min länk ovan. Även Stevia.se har business as usual…

frukaos
0

Jag menade naturligtvis grongava.se inte webben generellt.

[Pennylane1]
0

varför skulle hon då välja just gröngåva? Om hon inte bor i Ö-vik? Är det billigare?

frukaos
0

Jag ger upp. Förlåt att jag postade i tråden…

[Pennylane1]
0

det var en allvarligt menad fråga! Det kanske ÄR billigare? Har en kompis i Ö-vik och då kunde hon skicka till mig?

aspas
0

Här beställer jag http://www.stevia.se/

kilotina
0

Tack alla för hjälpen! Jag ska kolla upp alla era tips och handla hem och prova. Det är så bra när man kan få hjälp så här!Skrattande

[Pennylane1]
0

jag jämförde stevia.se och tyska stevia när ajg skulle handla och det var mycket billigare i från tyskland, tror jag fick 1oo gram premium för ca 20 € inklusive allt.

kilotina
0

Ja Tyskland kunde vara ett bra alternativ. Har släktingar och bekanta som kommer flera gånger varje år och de kan säkert köpa det i hälsokost där, kanske t.o.m. lite billigare - ska höra och jämföra.

Bra tips!