smyger mig tillbaka -juni 2009
Jag kör med av-på, av-på.. ett MYCKET dåligt koncept, kan jag intyga. All time high nu på vågen!
Så idag, när bilringen stod mig upp i halsen, börjar jag trappa ner på kolhydraterna igen.
Kan inte säga: "Nu jävlar..".. för det funkade inte förut heller. Kan bara säga.." Fatta nåt nångång, jäkla pucko!!".. och ge mig på't igen. Jag VET ju hur jag ska leva för att vara smärtfri och smärtare.. Varför sabbar jag för mig själv?

Hoppas verkligen det går bra för dig! vet hur svårt det kan vara och hur lätt det är att trilla ner i kolhydratsträsket, med sug och överätning som följd.
Lycka till/Fia
vems straff tar du på dig eftersom du sabbar och straffar dig på detta viset? Har inte du rätt att må bra?
Påt igen nu tjompis!´Du vet ju att du mår bra. Skär ner och må bra.

Hej och tack, ni båda. Jag ska ta en dag i taget och försöka tänka före denna gång.
Så jag samlar nu på frukostförslag och "färdigmat"; två av mina problem. Kan jag också hitta nåt som funkar på caféer, så vore det hela riktigt lätt. Tyvärr måste jag väl inse att jag inte kan få hela kakan. jag måste välja och avstå från det som gör mig tjock, hur gott det än smakar..*S*
Jag är inte mycket för att avstå, måste jag säga..
Och korseett..*S* glad för att du kallar mig "tjompis" och inte "fjompis"…- mitt velande gör t o m mig själv less på mig själv!
kompis=tjompis, nä du är ingen fjompis! Det är jobbigt att vara beroende

Hej Umbra! Man börjar om så många gånger som behövs, helt enkelt.
Lycka till nu och tänk inte så mycket på det du måste avstå, utan fokusera på det du VINNER!

Det är som att vara alkis att vara beroende av socker/kolhydrater.. tyvärr måste man nog avstå mer än andra med mindre problem.
Det har gått bra för mig hittills :P men är helt övertygad om att jag kommer falla förr eller senare så jag samlar på mig strategier för att komma på banan igen när jag halkar av :P.

Jadu BlåGåsen- här har du en som behöver-- ofta*suck*
Så nu behöver jag ett ändrat tänk! Ett positivt ett med partiell minnesförlust!
Behöver vara glad och nöjd.. och glömma hur gott det kan sitta med en go bulle eller en mjukglass i goda vänners lag. Men det var väl själva den, om jag inte skulle kunna få till livsstilen nångång!!

fialiten Det enda jag verkligen lärt mig är att det inte funkar för mig med halvmessyrer. Jag måste hålla kosten till punkt och pricka-jämt. Börjar jag göra undantag så far jag av banan så det ryker. Och det är inte alltid jag hittar upp igen på direkten heller. Det blir svårare och svårare för varje gång jag släpper efterl
Så - allt eller inget. Det är jag det!

Skickar 2 msk kraft och 4 msk ork. 3 dl livsglädje, 5 krm jävlaranamma, 4-5 tsk galghumor och toppar detta med 1,5 dl uthållighet.
Hoppas medicinen hjälper en dag eller två. Sen får du blanda en ny dos!
hälsar en som just trillat dit på potatisgratäng…. suck.
Välkommen tillbaka Umbra55
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Kom igen nu och jag tror det stavas tålamod som du behöver! Inget hoppa på och av, utan en längre tid med kanske strikt fakir. Önskar dig lycka till!!!
kör avtrappning gör inte allt på en gång och se suget minska - när du inte ha sug finns inget att sakna

Tack! Ni är rara som orkar peppa den här slarvmajan ytterligare en gång!
*ödmjuk*
Klart vi orkar och VILL!! Roligt att se dig igen!! 
Sätt dig själv på en piedelstal där du unnar dig själv bara det allra allra bästa - d v s mat som håller dig glad nöjd snygg och frisk!

Kör i den fart som du kan tänka att ha till vardags…. Åker man för fort eller för sakta tappar man lätt balansen……typ man blir fartblind….
Koncentrera tankar & tid på dej själv !! Bli fullblodsegoist ett tag !!
Vad mår du bra av- Vad tycker du är kul-
Var finns hinder- var finns motivation-
Är du med i mitt tänk?? Bra att du inte gett upp 
Hej umbra55! Du ska se att du klarar att ta hål på bilringarna nu!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen åter Umbra55!
Välkommen tillbaka! Vi är många som hänger kvar så du är inte ensam!
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen tillbaka. Så glad jag blev när jag såg att du är här. Jag hoppas ju att du skall lyckas och det gör du så klart.
Börja om är det som gäller för många av oss. Vi vet hur det är.
Massa kramar till dig.

Välkommen tillbaka säger även jag. Kul att "se" dig här igen.
Det viktigaste är planering. Ibörjan tyckte jag det var svårt om jag bara hade 2 min på mig att slänga i mig något, innan man skulle till nästa ställe. Det var ju så lätt att bara göra en macka.
I dag har jag alltid lite plockemat i kylen, som jag kan kasta i mig om det skulle behövas.
Jag hejjar friskt på dig UMBRA, välkommen tillbaks :)

Nej men vad kul att se dig igen. Välkommen tillbaka och du vet ju att vi alla här håller dig under armarna så du inte skall falla av banan.
Lycka till nu och ta enbart en dag i taget, du klarar det.

Kanske är du för sträng mot dej själv, kanske kan du funderar på vad du ska göra om du råkar göra ett snedsteg.
Alltså tänka "att va faen jag gjorde ett avsteg nu återgår jag till det som jag mår bäst av". Lägg ner lite tid på att fundera på vad som ledde till att det blev fel och försökt ligga lite före nästa gång. Kan komma nya gropar men dem får du klara av när de kommer. Det spelar iaf ingen roll hur många gånger man misslyckas tillslut går det att sluta med allt, kolisar, rök, snus mediciner och tusen andra dumheter som vi människor kan bli beroende av.
Varje kolis som blir oäten är en bra kolis!

Välkommen tillbaka! 

Har inte kunnat ha kontroll över kosten de två sista dagarna pga utbildning på annan ort osv.. Så jag har ätit så bra jag kunnat och accepterat att somt halkat ner som inte var så bra. (Men det har gått förvånansväärt bra!)
I morgon ska jag stå vakt i regnväder vid en minigolfbana.. det lär behövas en hel del varmt då. Problemet är mina diarréer. Man står inte trygg när det inte finns nån toa i närheten! Så jag kommer att äta bröd och fil till frukost- det får jag inte diarré av. Men en zonterapeut har ordinerat mig mjölksyretabletter typ dofilus, och är det SÅ enkelt att få tillbaka kontrollen, kommer jag att äta dem med självklarhet. Nån annan som har erfarenhet på det området?
Annars blir jag "skötsam" igen på söndag.- Det kan jag garantera. Övriga dagar gör jag så gott jag kan!
Låter bra umbra55. Hoppas mjölksyretabletterna ger dig lindring.
Ha en trevlig helg.

Det verkar faktiskt som mjölksyretabletterna hjälper till + att jag håller mig på 40 gram kolhydrater per dag just nu, initialt.
Men idag tog jag en Dimor - för säkerhets skull.
Viktmässigt har det inte hänt nåt signifikant, utan jag snurrar runt ett halvkilo- ett kilo ner. Men bra så. Jag har inga fantastiska förväntningar på att jag ska kunna klara midsommar utan en bra skjuts med kolhydater. (gillar ju inlagd sill!) Men det blir kolisar av mat - inte av alkohol.. och det tror jag är bättre för kroppen!
Tror Magnesium kan hemma sötsuget,eller krom
Jag har mycket god erfarenhet med både probiotisk youghurt,mjölksyre tabletter och pulver.Har använt i flera år, men nu slutat eftersom det inte behövs länger.Inte använt alla produkt samma tid,men lite varierande. Biocare´s tabletter var min favorit. Men tror inte dem finns i Sverige.Fick et bra produkt här som var urter och annat naturlig for en bra tarmflora,men kommer inte ihåg namnet.Dom var jättedyra så det går inte i längden.
Vad bra att tabletterna hjälpte dig!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Så skönt att pillren hjälper.
Glad midsommar.

Hej och Glad midsommar allihop som läser.
Min midsommar gick väl sisådär. Lite fel här, lite fel där.. och jäklar så ont jag hade i magen! Kändes som jag hade svalt en sten!
Men - nu är midsommar över och jag är tillbaka på banan matmässigt.
Har tom gått min "dagliga" promenad runt området (20 min). Det behövs- jag har urkass kondition just nu.. och det mår inte mitt hjärta bra av, så jag MÅSTE knalla och gå. Men jag är en lat fan.. så det är bra att jag masat mig iväg idag ialla fall!
I morgon är det vägdag. Jag hoppas, men tror inte…

-2.2
Allt flyter på bra. ..peppar, peppar
Härligt!!!!
Vissa av oss kanske måste ramla några fler gånger än andra innan vi lär oss gå…
Så kul umbra 55. Lycka till och massa peppkramar till dig.

Kan man köpa stödhjul nånstans?*S* Jag lär mig nog aldrig att gå orubbligt?

Jaa, det gäller att hitta stödhjul "i livet"…..
….
….
Imorgon är en ny dag med nya möjligheter.
Lycka till umbra - stödhjul vore onekligen bra! Jag lär mig heller aldrig även om jag inte faller så djupt att jag går upp. Jag segar mig sakta nedåt - men det tar tiiiiiiid…..
Numer pensionär i Nynäshamn

Igår åt jag lite glass med grädde och varma hallon. Det var gott! Tyvärr gav det ett halvkilo plus som tack.
Man får inte göra det för oifta- men ibland är det värt det!
Man har öppnat ett glasscafé i Hjos hamn i stil med det i Söderköping, men betydligt billigare och inte lika spektakulärt.
Jag rekommenderar ett besök.. men med karaktären i högsta beredskap!
Jag snickrade ihop en a c c e p t a b e l variant själv till kaffet….