Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1906 ggr
Mojjan73
0

Kalorier?

Jag är 160 cm, väger 57 kg och vill försöka tappa 2 kg. Ja låter kanske larvigt men så är det. Flört Har kört kosten i lite mer än 2 mån och ska försöka köra UFO. Precis lärt mig hur mkt fett & protein jag ska äta men hur många kalorier per dag BÖR man äta minst?

ulf-jansson
0

Det här låter intresant att följa , hur många kalorier du minst ska äta beror väl på hur du har tänkt lägga upp det . Antingen äter du lite och förhoppningsvis så bränner kroppen bort 2 kg fett . Jag skulle prova den andra varianten att tvinga i sig ett överskott en stund för att sen gå ner till normalt kalorie intag . Och hoppas att kroppens förbränning stiger och på så sätt kan tappa dom 2 extra kilona .

Det kommer säkert bättre svar från nån som har försökt gått ner i vikt , men min kropp tror jag fungerar så , och jag har lite lägre bmi än du.

Mojjan73
0

Jag var mest bara nyfiken på hur många kalorier man bör äta minst, inte att jag skulle äta så lite. La kanske fram det fel. Skäms Jag vill bara veta så jag inte äter för LITE kalorier. Vad är ett normalt kaloriintag då? Så jag vet vad som är mycket och lite? Tungan ute Min hjärna är lite mosig efter en ganska sömnlös natt.

Jag tror jag kör ditt koncept #1, jag klarar inte av att äta för få kalorier, det fick jag nog av under åren med VV och tallriksmodellen. Skrikandes

Wildrat
0

Jag har märkt att jag börjar må dåligt om jag äter mindre än 1400kcal om dagen.

Ett normalt kaloriintag för en kvinna är ungefär 2000kcal, 1600kcal ansågs för ungefär 50år sedan vara svältdiet.

Mojjan73
0

Ah ok.. jag har ätit på tok för lite.. lyckades komma upp i 1400 igår… Förvånad Hm, måste nog äta mer trots allt, är ju inte så hungrig… attans.

Är tacksam för alla snabba svar och tips, här kan man verkligen lita på att få svar när man undrar ngt. Glad

Wildrat
0

#4 mår du bra kan ett lägre energiinnehåll i maten vara ok men jag blev illamående och yrslig av att äta för lite (svältsymptom alltså). Det är bra att veta att hunger och aptit är det första som ger sig när man äter för lite.

Mojjan73
0

Aha näe jag visste inte att hunger- och aptitförlust kan vara tecken på att man äter för lite. Illamående har jag varit men det trodde jag berodde på att jag drack för mkt äggmjölk på morgonen. Jag ska öka på mitt matintag ett snäpp och se om det går vägen. Glad

mollgan72
0

Hej!

Började med dieten igår och när jag räknade ut kalorintaget hamnade jag på ca 1200 kcal och 1500 kcal igår. Har ju precis börjat, men det är ändå lite knepigt vad man ska titta på. Jag har kollat hur mycket fett, protein och kolhydrater jag äter. Kommer att titta på kaloriintaget också. Finns det något mer jag ska tänka på?

Anna

Wtn3
0

Man ska äta sig mätt, kan jag säga lite kryptiskt, men det finns faktiskt inte något mer korrekt mått än så, ska man nödvändigtvis dra till med siffror så ska man hålla sig vid minst 20 kcal per kilo kroppsvikt, för någon som väger 60 kilo innebär det 1200. Men blir man inte mätt på det ska man äta mer, det viktigaste är som sagt att äta sig mätt, minimum av 20 per kilo kan man tänka på främst i början då man kan ha rubbad aptit efter alla år med socker- och stärkelserik mat.