Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2230 ggr
Mingo
0

HANDLA

Ska just köra och handla och undrar nu om det finns någon lista på speciella "basvaror" som är bra att ha hemma. Tonfisk - ska jag plötsligt köpa den i OLJA nu eller kan jag fortsätta med vatten …. …

ch898
0

Jag köper den i vatten för  jag gillar inte smaken på den i olja.

Wildrat
0

Oljan de använder till tonfisken är oftast av sämsta sort dvs en massa omega6. den i vatten är alltså nyttigare då mer omega3 borde vara kvar i fisken.

Mingo
0

TACKAR för oerhört snabba svar :)

flikkan77
0

Ägg,vispgrädde, creme fraiche, smör och bacon och nästan basvaror hemma hos mg nu förtiden.

"You just have to belive…"

Mingo
0

PRECIS vad jag skrivit på min lista och så Kycklingfiléer, Tonfisk, Wokgrönsaker, Majonnäs, kokosfett, Kinakål och Broccoli.

Något särskilt man bör tänka på vad gäller kokosfett, har för mig att jag läste någonstans om det, men kan inte hitta det igen ….

En annan sak jag undrar över är "vaniljpulver" som någon skrev om att ha i grädden ??

vinteralvan
0

Förutom det som redan skrivits så brukar jag nästan alltid ha vitkål och broccoli. Mycket bra grönsaker.

andreas0
0

#0, Visst finns det en sådana lista:

Inköpslista för nybörjare

Köp tonfisken i vatten, men tillsätt gärna en bra olja själv innan du äter den.

Mingo
0

Oj - kom inte in - på länken alltså - och nu måste jag nog köra om det ska bli något handlat ALLS, men tack tack för goda råd!

andreas0
0

#8, Jag har även puttat upp tråden, se till vänster.

Redigering: Jag har fixat länken ovan nu, den bör fungera igen.