HAHAHAAHHA :D
Tja med tanke på var ägg kommer ut någonstans så känns ju ägg som växer på träd lite fräschare 

(Hähä. Varför finns det ingen ROFL gubbe här? :p )
Haha! Ja, det vet väl alla att äggvita pressas ur växter!
Det kanske är från äggplantor (auberginer)?

En gång i personalmatsalen så var den vegetariska rätten "skaldjurscrepes". Så det är mycket som växer på träd…eller nåt.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

hahahaha…… utmärkt.
Vänliga hälsningar Stephan
Underbart! Jag har pratat med vegetarianer som s a s inte riktigt insett vad ägg ÄR…
Slaktaren: "Får jag lov att fresta med lite färsk kalvtunga så här inför helgen?"
Fina damen: "Nej tack! Jag vill minsann inte äta något som har varit i någon annans mun!"
Slaktaren: "Men ägg äter ni?"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Den var bra maxiq.
åh, herregud. Håhåhåhåååå. Absolut inte animaliskt. Stackars skyltskrivare, de måste ha haft nån arg kund……………..

hihihihaaa…den var bra ,,,,

#8 vem har inte pratat med köttätare som vill ha sin kalvstek mör samtidigt som de kan säga att det är såå hemskt med säklubbare och att man äter hundvalpar i sydostasien… det finns de ialla läger som inte har all hönsen hemma…
Men skylten var kul!! 

Jag har, när jag jobbade i en lanhandel för länge sedan, haft en kund som bad att få köpa ett dussin "äkta ägg från höns, inte sådana där maskintillverkade"…..Maskintillverkade?..

#16 Hahaha!

Var får det allt ifrån…….hahaha…..

Hysteriskt roliga skyltar.
Fabricati diem, pvnc!

Hahaha…….. allting kan man sälja, med mördande reklam:)

#13 Det finns hycklare i alla läger. Tyvärr en naturlag.
Det påminner mig om det gamla regelverket:
1) Alkohol serveras enbart till fisk
2) Som fisk räknas alla livsmedel utom pölsa
3) OM pölsa skulle serveras - vilket Gud förbjude - räknas även den som fisk
Fabricati diem, pvnc!
#0 - #9 - #16

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

HAHA :D :D

Underbart att få dra på smilbanden !!
TACK
Oj, så skönt att få skratta! På tal om att växa på trän, så lurade min far i mig att makaroner växer på buskar. Jag gick fullständigt på detta och försvarade min synpunkt inför garvande kamrater med att "det begriper ni väl att ingen har tid att sitta och borra hål i varenda makaron-jävel"!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
vad suddig bilden var! Men vad jag lyckades se (spagetti hängandes i träden) verifierar ju min faders påstående att makaroner växer på buskar. De hänger ju inte ner lika mycket, behöver alltså inte lika mycket plats som träd-spagettin! Så nöjd jag är att jag hade rätt gentemot mina dåraktiga kamrater!
#13 Att inte veta varifrån ägg eller kött kommer är väl inte detsamma som att tycka det är skillnad på kalv och hund? 
Jag erkänner, jag är rasist - tycker det är helt OK att äta det mesta kött men inte hund eller katt, och jag ogillar starkt klubbning av säl.
Däremot vet jag varifrån min stek kommer och jag är medveten om att det har varit ett levande djur. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jo, jag reagerade likadant som du Jennix. Ingen läskig sälkubbning, nä. Och ingen vovve på tallriken. Oavsett vad omgivningen tycker om mig, så är det min åsikt!

#13, 29-30 Vovve på tallriken kan jag tänka mig, men att ha ihjäl djur utan att äta upp dem är inte min grej.
Fabricati diem, pvnc!

Kan bidra med en kompis som när vi var i 20-års åldern trodde att gelantin var en växt. Det hette ju gelantinblad! 
"You just have to belive…"
Hrrrrm, flikkan77, jag är inte helt säker på att jag vet vad gelatin är faktiskt, men okey, jag vet att det INTE är en växt. Kanske?
#32 Ok, jag måste erkänna att jag fram tills nu trodde att det var blad från en växt!

Har aldrig använt gelatin själv och förknippar det med bakverk, så jag trodde att det innehöll en massa kolhydrater.
Tack för att du upplyste mig flikkan77! 

Det var så lite så, PiteCarina! 
Bakade rätt mycket som tonåring och gjorde gelé och annat så då kom jag i kontakt med gelantinet. Sen har jag ju varit lakto-ovo-veg och då har ofta gelatinet ifrågasatts av andra.
"You just have to belive…"

Som sagt, det var en kommentar om att det de finns de som inte tänker till vare sig man är carnevor eller ej. Och nej, jag personligen ser inte skillnaden mellan att klubba en 2 v gammal sälunge, dränka en 8 veckor gammal valp eller att ta en 2 veckor gammal kalv från sin mor och frakta den långväga för att sedan slakta den. Men det är ju min åsikt. Och ja, jag är van att den inte är gängse. ;) Jag tycker bara inte om att däggdjur som är beroende av sina mödrar åtminstone inte får växa upp med dem och bli äldre än en vecka eller två. En äldre ko blir lika mör efter ett långkok 
Det otäcka med sälklubbningen var väl att sälungen flåddes utan att dödas först, om den nu inte dog av klubbningen. Ett sticksår skulle ju lämnat märke i den fina pälsen.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Usch, men du har rätt i det du säger. Tyvärr. Har ni sett petas film? Vet inte om den ligger kvar på nätet men dom visade hur dom flådde djuren levande i u-länder. Trodde jag skulle spy..
gick igenom tråden skrattade en hel del men skrattet liksom fastnade i halsen på slutet…….
Vad gäller kritiken mot säljakten har jag också uppfattat det som att den stundtals gick ovanligt grymt och blodigt till, som Lisabet skriver i #38.
Jakt på beting - slå ihjäl så många ungar du hinner framför ögonen på mamman, och får du inte ihjäl dem så spill ingen tid utan flå ändå. Fy för den…
Men sedan fick givetvis anti-jaktkampanjen extra skjuts av att sälar är så otroligt söta med sina stora ögon. Plågsam jakt på ett fult djur (hm, vad skulle det vara..?) hade nog tyvärr inte fått samma uppmärksamhet.
Jag har ett vagt minne från min barndom, familjen sitter och spelar TP ,med min bror och hans dåvarande flickvän, hon får frågan -Växer spaghetti på träd eller på buske?? Hon tyckte det var klurigt men svarade -På buske (-lättare att skörda sa hon). Rätt gulligt så här efteråt. Farsgubben var spydig då, förstås!
# 42 iovis: *LOL* visste inte att de hade såna slamkrypare i TP !

Varför ska man göra det framför ögonen på mamman? =/