Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1185 ggr
Mojjan73
0

Protein?

Om jag väger 57 kg, hur mkt protein ska jag få i mig varje dag för att det ska vara optimalt? Jag är superförvirrad trots allt jag läst.. kan väl inte påstå heller att matte är min starka sida, kanske där för jag inte fattar ngt. LOL

Agyr07
0

Du ska äta 1 till 1,5 gram protin till önskad vikt. Så om min målvikt är 80 kg så äter jag mellan 80 och 120 gr protiner per dag. obs att det är ungefär 20 gr protin i 100 gr kött.

Wildrat
0

#0 Väger du 57kg så ska du äta 57-85,5g rent protein men mer är inte farligt.

Det blir ungefär 285-427,5g kött men tänk på att även mjölkprodukter och ägg innehåller protein så räkna inte bara på köttet du äter.

Mojjan73
0

Näe jag får väl registrera det jag äter på Minmat ett tag framöver så att jag får till det rätt. Tack för era svar.

Mojjan73
0
Och hur mkt fett bör jag få i mig?? Någon som vet…??  Om jag försöker att ligga under 5 % kollisar om dagen…
[Pennylane1]
0

70 - 75 E % minst

Wildrat
0

#4 Mer än kolhydraterna och proteinet tillsammans.

Äter du 20g kolhydrater och 85g protein ska du äta minst 105g fett. Lätt att kolla om man registerar det man äter i tex MinMat…

Mojjan73
0

Tusen tack för era svar. Det var som jag tänkte men ville ha det svart på vitt. =) Jag ska regga i Minmat under några dagar för att se hur jag ligger till..