God dricka istället för saft/läsk
Tänkte tipsa om en god "läsk" jag fick till igår. Själv tycker jag att vatten är fasligt tråkigt att dricka till maten och saknar juice och saft väldigt mycket. Igår så experimenterade jag lite med iste. Och fick ihop en härligt god och läskande dryck som jag med glädje skall dricka i sommar.
ca 3 dl vatten
En påse rött te (jag använde svartvinbärssmak)
2-3 jordgubbar
Låt téet dra så länge som du orkar vänta. Mixa/mosa jordgubbarna. Blanda (jag blandade i mixern). Lägg i ett par isbitar och avnjut!

Tack för tipset! Lät du teet dra i kallt vatten?
"still lost in space and time"
Det lät inte så dumt- och annorlunda, ska prova det! (Någon dag då det är varmt ute, idag har det öst ned hela dagen och varit 8 grader!)
Kan intyga att det är gott! Lite mynta i drycken är nog inte fel…
ska säkert dra i hett och kylas sen?

Jag lät téet dra i varmt vatten och kylde sedan, men "bättrade också på" med ytterligare vatten + tépåse när vattnet var kallt och det fungerade också…

#3 Mynta låter som en fantastisk idé - varför inte göra en mojjito-variant på denna med vodka och mynta till? Härlig sommardrink till midsommar, kanske?

En annan god dryck nu till sommaren (men jag vet inte hur LCHF riktigt den är) är att hälla upp 1 liter kallt vatten i en bringare, så hälla i 1 - 2 dl frusna hallon - låt stå någon timme i kylen. Godast är det med vildhallon.
eftersom hallon i sig är det(enda) bär som är "godkänt" av de flesta så är förstås den drycken helt godkänd! (Finns förresten andra trådar om drycker där det nämns.)