OINTRESSE
Dessvärre är det visade intresset alltför lågt för att det skall gå att anordna en Blodsockerkryssning 12-13 september 2009.
Helena Hesselmark
Vad tråkigt! Jag har inte diabetes, men tror att det hade varit intressant.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
en synpunkt bara, kanske har missuppfattat det hela men det kändes i informationen som att det riktade sig väldigt mkt till nyblivna diabetiker, som tex med blodsockermätning och liknande. Inget av intresse för mig som levt med diab. i 16 år redan och har koll på det mesta vad gälelr praktiska detaljer. Det som skulle vara intressant för en annan är lite mer om tex.nya forskningsrön, diskussion om tex hur man som diab. mottages i samhället (mtp att tillochmed vårdpersonal ibland inte verkar ha koll på diabetes), arbetsplatsen och likn.,
Kanske kalla det för blodsocker-kryssning för nybörjar-diabetiker
eller vidga inriktingen lite.
Nej, det var inte avsett för endast nydebuterade.
Du kunde ju ha mailat mig med förfrågan så hade jag svarat mer detaljerat.
Helena Hesselmark
Jag har inte möjlighet att åka med ialla fall men ville bara påpeka hur jag uppfattade infon eftersom du skrivit om att intresset vart lågt. Kanske är så att fler uppfattat det på samma sätt som jag.
Jag har inte diabetes och hade inte tänkt åka själv MEN jag reagerar på att det var lite kort tid för att bestämma sig, speciellt om man jämför med den kryssning som genomfördes tidigare.
Har för mig att tråden skapades i slutet av maj (sista?) och sista anmälningsdatum var 15 juni. Det är inte så lång tid…
Kanske folk behöver mer tid på sig att tänka igenom och planera? Och att mer tid behövs för att sprida ryktet?
Bara en tanke om vad som kan vara bra att tänka på. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det var en "intresseanmälan" jag efterfrågade.
Bindande anmälan senast 1 augusti.
Helena hesselmark
Hej, jag har Diabetes typ 0 numera. Jag skulle ha anmält mig men genomgår cytostatikabehandling som sedan följs av strålbehandling. Detta håller på fram till september. Jag skriver till dig för att du skall veta att det kan vara annat än ointresse som gör att intresseanmälningarna uteblir. Kom igen nästa vår när jag har kommit ut ur dimmorna är du snäll.
Jag skulle kanske skrivit
Ointresse? -- med frågetecken.
I texten står "Dessvärre är det visade intresset alltför lågt"
Jag förstår att en dag naturligtvis aldrig kan passa alla.
Men för att kunna behålla bokningen och fortsätta planeringen hade jag behövt åtskilligt fler intresse-mail.
Visst, Gredelin, om det någonsin blir fler likande planer, är du hjärtligt välkommen.