Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2526 ggr
nettan112
0

laktosintolerant

Det har nu gått 4 veckor och jag har gått ner 4,5 kilo. Jag är jättelycklig. Men de senaste dagarna har jag varit jättedålig i magen. Någon timme efter att jag ätit har jag fått akut jätteont i magen och varit tvungen att gå på toaletten och då varit jättedålig i magen…… Är det någon annan som varit med om detsamma eller är det så illa att jag blivit mjölkallergisk nu helt plötsligt efter all denna grädde och mjölkprodukter?  Hoppas på ett positivt svar då jag älskar mjölkprodukter och inte vill lägga ner detta…….. Gråter

dufva
0

Du kanske alltid varit lite laktosintolerant men det märks måhända mer nu när mängden har ökat.

Prova ett tag med laktosfritt. Glad

cacao
0

Kokosfett kan ha den verkan på mig också.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Mojjan73
0

Min man blev så där akut dålig i magen.. det gick dock över efter några dagar och sedan dess har det inte varit några problem. Kan vara ngt övergående..

roggan
0

Testa - köp laktosfria produkter o se om det blir bättre.

Jag blev laktosintolerant för massor av år sedan då jag efter ett långt uppehåll utan mjölkprodukter plötsligt började äta mjölk. Det pallade inte min mage för då hade enzymtillverkningen av laktas (det ämne som bryter ner mjölksockret dvs laktosen) slutats att tillverkas (el egentligen minimerats ordentligt).

Men det behöver ju inte vara mjölken. Kan vara kokosfett, stress, glutamat (brukar jag reagera på med samma reaktion som du), stark mat, dålig sömn…. ja en massa parametrar.

Jag håller tummarna för dig!