smörkräm
Hej alla..
Hur kan jag göra om en vanlig smörkräm till en Lchf smörkräm?? Någon med tips????

kan man blanda in vispad grädde och ngn smaktillsats?
du får väl prova..
det finns olika smörkrämer, med och utan grädde. Jag gör en till mandeltårta där jag kokar äggulor grädde och lite sukrin samt smör.
sen kan man göra en tjockare genom att röra smöret poröst (med mixat sukrin gör jag då, blir som florsocker, man får testa i vilken mån man kan klara sig utan sötning, går kanske med lite stevia med) Sätt till äggulor, (1 äggula per100 gr smörungefär) tar man sen lite pulverkaffe utrört i (ljummet) vatten och mixar in blir det mockakräm…med kakao blir det… ja du fattar själv! 
Hej Pennylane1, tror Du att man kan använda Hermesetas lättströ i ditt recept, 2 msk t ex,enligt burken skall de inte vara så mycket kolhydrater, är jag hetl fel ute, jag älskar smörcreme…
kan man säkert. Det är dock inte kolhydraterna man ska passa sig för när det gäller sötningsmedel, utan att det kan vara skadligt men det får du ta ställning till själv!

tack så mycket #6 ska testa den variant att göra den tjockare.och att använda sukrin
blev tvungen att göra en liten sats mockakräm och mumsa i mig efter middan… mmmmmmmmm, men det är viktigt att vattnet/kaffet är lite ljummet för det går inte ihop annars.
Missade det och fick ställa in behållaren ett par sekunder i mikron, Det gick ju bra det med 

taaaaaack för den uppmaningen…
ska ha det lite ljummet..
om du känner till..det finns i glasburkar…en slags chokladkräm som ena halvan är vit och andra är brun…som man använder som smörgåspålägg…vet du vad jag pratar om?? finns oftas i invandrarbutiker ibland på netto med..har jag sett..men oftas är det bara en massa socker och andra h emskheter…
kan man göra en slags variant av den..av smörkräm och andvända det till oopies bröd??? fick den iden för en stund sedan..och s maksätta den med kaffe eller ngt?? vad tror du NR 8
ja det borde väl gå, man kan ta halva med kakao och halva med mocka… nej nu blir jag sugen igen! !

mm..det ska jag testa..ja gud man blir så suugen i bland..ler

Var kan man hitta Sukrin nånstans? I vanliga mataffärer?
Nej några få lifebutiker har det men annars får man beställa på tex mindresocker.com, där står var det finns också under fliken återförsäljare