Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1282 ggr
annainorrland
0

Föll för frukten

Jag kunde bara inte motstå

När jag gick igenom grönsaks-och fruktdisken så fick jag syn på nektarinerna. Dom är ju bara såå goda. Kunde inte låta bli att köpa mig en. Och den var exakt lika god som jag föreställt mig.

Under min viktminskning var jag  väldigt strikt med frukt för det mesta men jag hoppas det inte förstör alltför mycket nu när jag ändå nått min målvikt. Man kan ju hoppas iallafall

[iovis]
0

I  morgon är en annan dag! Njöt du av den så stressa inte kroppen med dåligt samvete och ånger! Upp på hästen igen som de säger när nån ramlat av!  Lycka till!

Kan däremot berätta att jag själv blir ganska dålig/sjuk av kolisar, t om av nåt så simpelt som morötter och tex mjölsåser. Sticker i kinderna, skakig och kallsvettig. Magen svullnar och bullrar och jag måste springa ofta och göra tvåan som är som ettan…. Så med dessa biverkningar så är det inget jag gör om, är helt enkelt skitglad att jag hittat denna kost som gör mig go o glad o magen lugn o harmonisk.

julia61
0

Kunde inte motstå en liten bit ananas idag, gu så söt den var!! längtar inte efter en bit på länge,  men har inte dåligt samvete, visste vad jag gjorde!!

Jag tror att man kommer på hur mycket "fusk" man klarar av utan att bli sötsugen eller fruktsugenGlad

LenaKa
0

Jag vet också vad jag gjorde ikväll då jag åt minst 150 gr jordgubbar. Jag njööööt. Jordgubbar kan jag inte vara utan, tur att säsongen inte är alltför lång. Glad

Åt dessutom en gul kiwi tidigare idag… också det säsongsfrukt… men gott.

Gabriela
0

Mat efter säsong är nog inte så fel! Nu när det finns mycket naturligt grönt från naturen kan man ju äta det. Snart finns bara animaliskt och fet. Dessutom skriver SSS om vinter/sommar för kroppen.

Värst är allt gömt socker och stärkelse i olika livsmedel, tycker jag. En stackars nektarin kan inte jämföras med mjölsåser, pastaräter och falsk glass.

Glad

snoffla
0

Ååååh jag saknar gulkiwi! Ångrar att jag läste denna tråd. Buhu.
Nu ska jag ta mig ett hallon. Cool

andrea365
0

mm det är körsbärssäsong här i Spanien nu, 2 euro per kilo, ääälskar körsbär, kan leva utan jordgubbar men körsbär…det slinker allt ner några, men som nämnts ovan, det är ju naturlig mat i a f…

Mervi
0

På sommaren brukar jag äta lite jordgubbar, även några körskbär kan åka i munnen, blåbär osv. Det tråkiga är att jag får ont i huvudet av sockret så det blir inte så mycket av det goda.

Ananas smakade jag också och det var äckligt sött så det får vara för mig. Kanske skall man hålla sig till lokala bär och frukt.

Att äta lite efter säsongen är inte fel, hade vi gjort det hade vi inte suttit där vi är nu med våra kilon och vår känslighet. Men vi har vräkt i oss både frukt och andra kolhydrater i tron att det är nyttigt. Men nu vet vi bättre.

Njut av frukten ni råkar äta och bären i lagon doser.

berndt
0

Jag syndar också - men ganska sällan. Jag har hittat min jämvikt; lite vin til weekeden, lite lite mörk choklad till kaffet ibland,och sällan nån frukt (1-3 ggr/mån).. de senaste 3 mån står min vikt på stället.

Till hösten tar jag sen en ny intensiv period för att få bort de sista 5-10 kg som behövs… men redan så här, med nuvarande vikt, mår jag ju bra; så jag är nöjd o försöker njuta av livet.

Detta är en livsstil, inte en kort diet! Njut av din frukt!

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

[ngupa]
0

jag har inte ätit frikt på 6 månader, men däremot lite jordgubbar nu när de är goda…. Oskyldig och hallon o blåbär mest i början….

Mervi
0

#8 skönt att läsa om dina tankar. Visst är det skönt att ha hittat rätt, de sista kilona 5-10 kg kanske inte alls vill bort. Inte mina i alla fall.Flört

Håller med att detta är en livstil.

mumin61
0

Fy vad det är svårt att låta bli jordgubbarna, de är ju extra goda iår tror jag. Men det kan väl inte vara så farligt om man bara tar ett par tre stycken. Äter långsamt o njuuuuter.

vinteralvan
0

Blev supersugen på vindruvor för några veckor sen och köpte ett paket, åt några st och det var inte alls lika gott längre.Rynkar på näsan Barnen fick resten.

andreas0
0

#11, Dom är extra goda för att dina smaklökar inte blir överösta med massa socker jämt numera, så du känner det sötman som finns i jordgubbarna mycket mer.

Bli inte förvånad om jordgubbar som du tycker smakar sött är alldeles för sura för andra att äta.

Luccy
0

Hm jag åt jordgubbar förra veckan o var så himla förväntningsfull…………stor klick grädde till o sen…………..va hände, det smakar inte som vanligt, eller som före lchf……….nja jordgubbar i all ära, men för min del kan jag avstå, hallon är godare Skrattande

lil-sis
0

Jag upptäckte ett gift sist jag hade migrän, ett stort FETT nono.

Bland naturgodisarna så finns det äpple i yoghurt. De är så sjukt goda att jag kan dregla om jag tänker på dem.

Så jag låter bli sådana affärer.

Jordgubbar blir det lite nästa helg.

berndt
0

måste bara berätta; jag skrev ovan #8 att jag stått stilla i 3 mån.. och så mitt i allt i dag så hade kroppen släppt iväg 1 kg.. så nu händer det saker med den här livsstilen, men det är slow, skönt!

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.