Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1305 ggr
linneaennil
0

Fakirdessert?

Finns det någon sådan? Vaniljkräm (ägg+smör+vaniljstång) borde ju funka… Men finns det något annat?

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

nyborjare08
0

Poängen med fakir är väl att inte äta dessert? ;-)

dufva
0

Fakir = kött +fett

Ufo = Under 5 gram kolhydrater/dag

Äter du Ufo och kan hantera mejeriprodukter blir det lättare Flört

Då kan du tom göra glass

2ägg + 2dl grädde + 1 msk bär + lite rent vaniljpulver Glad

(Fast kanske inte varje dag förstås om du vill loosa vikt)

linneaennil
0

okej, okej. men jag tänkte på saker man kan göra utan mejeriprodukter och bär..

vet inte särskilt mycket

Raring
0

Pannacotta på kokosgrädde…

Ta mindre/inga hallon eller smaksätt med något som är mer ok för dig (saffran, vaniljstång, kanel, kardemumma, kakao… fantasin är fri).

Kokosgodis

Gjorde dessa när jag var helt ny på lchf, de är jättemäktiga och det finns viss risk för kokosfettsillamående - alltså: gör dem små och smaksätt mycket! Tror att kardemumma, anis, kanel vore gott i.

Borde väl funka på en nästintill nolltolerant lchf-kost?

[Pennylane1]
0

fast då är det inte fakir

som sagt, fakir är  kött och fett…

Raring
0

Får man inte använda kryddor i fakiren? Det har gått mig förbi…

Ursäkta min sarkasm, men kokosfett brukar ingå i begreppet fakir. Ok på panacottan, men det andra borde gå.

linneaennil
0

Ja, jag har också fått för mig att kryddor, smör och ägg är ok. Inte bara kött..

vet inte särskilt mycket

[Pennylane1]
0

ja kanske det förresten! Min hjärna läste in grädde, vet inte vart den kom ifrån!

fast kokosmjölk, några (få) hallon, kokos känns också lite utöver… men var och en gör som den vill, men man kanske inte behöver kalla det fakir för att undvika förvirrning

[ngupa]
0

Och fisk…..

[Pennylane1]
0

givetvis fisk , nu var det kokosmjölk, hallon,  grädde , vaniljsocker jag vände mig mot

linneaennil
0

#10 Ingen har kallat recepten fakir, men de var bra förslag på hur man ska kunna "utforma" fakirdesserter.. Den som består av mest kokosfett är ju så nära fakir man kan komma Skrattande Kokosfett + smaksättning, och då självklart inte hallon och vaniljsocker..

vet inte särskilt mycket

Go-D
0

Åt just nu upp sista slatten av grabbens glassstrut och den var inte ett dugg fakir, jag lovar! Glad

roggan
0

så länge man håller sig inom kött, fisk, fett (t ex smör eller kokosfett) och ägg så borde det väl inte vara ngr problem. Ägg tillhör ju också fakiren. Krydda måste man ju bara få göra, låter helt galet annars Glad