Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1980 ggr
Tumisa
0

Frukost till sem.vik......

Ska jobba i sommar inom hemvården.

Kommer för det mesta att jobba mellan 7:15-13:30 och under den tiden kommer man äta frukost runt halv 10-10.

Vad är lättast att ha med sig/äta?

[Pennylane1]
0

äggmjölk i temos, man kan blanda i kaffe och ha det färdigt, i om man vill.  En låda med ost och skinkrullar, lite gurka kanske, ägghalvor, majonnäs.

Lava
0

-Kokta ägg…

-En burk med turkisk yoghurt

-Eller varför inte "riktiga" matlådor, med kött, fisk, sås, ovanjordgrönsaker.

Glad

Emmisha
0

avokado?

kokostoppar?

oopsies med ost och smör på? : )

o ägg, ostrullar m.m. som tidigare skrivit…

Aniara4
0

Omelett!

Aniara4
0

Kommer du att ha tillgång till kylskåp eller måste du kånka runt på maten i flera timmar? Har du möljighet att värma maten?

Tumisa
0

Tillgång till både kylskåp & mikro.

Aniara4
0

Då kan du ju göra helt vanliga matlådor om du vill, det finns egentligen inget som säger att man måste äta nåt särskilt till frukost, och har man varit igång och jobbat hårt (vilket hemvården är) sen sjutiden känns det nästan som lunchdags vid 10!

[Pennylane1]
0

nå, var det något som förll på läppen av tipsen?

Tumisa
0

Ja, får väl se vad jag hittar på att fixa ihop att äta. Har ju ett par dagar kvar att klura på det!

arosmannen
0

Käka matlåda till frukost, men det bästa är väl om du äter något innan du åker till jobbet så du inte behöver vänta så länge på frukosten. Om du nu hinner med det :)

[Pennylane1]
0

så du fick inget tips du kan använda, menar du? Eller vill du har fler? Lite svårt att tolka när du inte direkt svara på tipsen!

Tumisa
0

Har tänkt äta lite innan jag åker iväg till jobbet oxå.

Men man blir ju lite hungrig innan man drar hem för dagen också.

Tumisa
0

Bra tips alltihop. Så det kan ju bli att man tar olika var dagGlad

[Pennylane1]
0

ett annat kan vara stekt ägg och bacon som man steker dagen innan och kyler sen ar det bara att "skrämma upp" i mikron