Nötmjöl, var hittar
jag det? Någon här inne skrev att det finns att köpa - men var? Jag kan inte hitta något.
Någon som känner igen sig?

Jag köper det på Lidl. Malen sötmandel, 200 gr. Märke Sirius

Kokosmjöl kan finnas på invandrarsffärer.
Förut hade Lidl hasselnötsmjöl men det finns inte längre, synd för det blev himla bra.

#1 Det var inte mycket - då är det kanske bättre att mala själv. Numera finns det storpåsar på Netto med alla de slags nötter i. Lite dyrt men man får mycket för pengarna.
Nu är det TV-dags så - ha det gott denna lördag!
Vaddå det var inte mycket? Mängden menar du? Vill man ha NÖTmjöl får man mala själv men är det mald mandel man vill ha är det är svårt att komma undan billigare, den är skållad och skalad och sen mald och kostar ungefär som hel mandel. Du får inte ut lika mycket av 200 gram hel mandel eftersom alla skalen går bort plus jobbet då…

Var beredd på att inte alla Lidl-butiker har nöt/mandelmjöl.
Fabricati diem, pvnc!

De flesta LIDL har både nötmjöl och mandelmjöl.
oj! Har aldrig sett nötmjöl, då är det säkert också prisvärt!

Vi köper vår malada mandel eller hasselnötter också hos Lidl
Vänliga hälsningar Stephan

#5 Lidl i Uppsala har bara hasselnötsmjöl, och det enbart sällan. Jag menade bara att bara för att man åker till en viss Lidl-butik där man aldrig letat efter nötmjöl förut är man inte garanterad att det finns.
Jag skulle definitivt handla där oftare om en sån stapelvara fanns inne pålitligt.
Fabricati diem, pvnc!
Jag gör eget. Snabbt och lätt. Häller mandel, hasselnötter, några valnötter, pinjenötter etc vad jag har hemma i matberedaren och kör någon menut med metallkniven. Det blir ett fint mjöl som passar det nötbröd jag bakar och säkert till en massa annat också. Ska prova panera färsk strömming i det i sommar.

Det kostar ungefär 20 kr påsen. ibland har jag sett nötmjölet för 15 kr men då är det extrapris. Men det är prisvärt för en påse hela nötter eller mandlar som man ska mala själv kan kosta lika mycket.

#2 invandrar affärer hahahaha
jag mixar bara bästa nötterna och kokos själv. mysigast och godast
Måste mandeln skållas innan den mals? Blir det inte bra att ha med skalet?

Jag mal med skalet på. Smakar bra. Godare att mala själv, den som finns att köpa är lite grövre. Blir mer finmalet när man mal i mandelkvarn i alla fall. Nu kom den till heders igen, längesen sist!