Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2058 ggr
snoffla
0

Mannafrukt?

Jag tänkte köpa lakrits som man kan smaksätta lite olika saker med. Men på förpackningen står det inte hur många kolisar den innehåller. Det är pressad mannafrukt fromat till stänger.

Någon som vet något om mannafrukt? Kunde inte hitta något på google.

Trollpyret
0

Står det mannafrukt på svenska eller är det en utländsk förpackning? Det enda jag kan hitta är att man utvinner sav från Manna-ask som pressas samman och detta ska tydligen vara väldigt sött, men jag vet inte om det är det du har. Jag tycker att det borde finnas någon info någonstans om det annars, men icke…

snoffla
0

Det är svenska. Pratade med en kompis som jobbar i den butiken men han visste inte heller så mycket fast han är en väldigt påläst människa när det gäller mat.

gluffgluff
0

Hm, finns det något exempelrecept, så att du får se hur mycket som behövs för smaksättning? Det kan ju inte vara mer än 100% kolhydrater, om du då behöver fem gram för smaksättning kanske det är okej?

Trollpyret
0

Märkligt Obestämd Undrar om det ändå kan vara en felaktig översättning från tillverkarens sida? En direktöversättning från något språk som har blivit lite fel kanske?

gluffgluff
0

Hm, ja och om det ska vara lakrits kanske det naturligaste hade varit att ta lakritsrot… Och jag blev lakritssugen, såklart.

snoffla
0

#4Nej men det heter nog mannafrukt. Den är nog inte så vanlig bara?
Jag ska nog köpa och testa ändå.

#3 Helt rätt! Tack för det, nu ändrades mitt tänk lite, haha. Jag tror att det ger mycket smak och därför behövs det bara lite.

Har inte sett något recept men hade tänkt att smaksätta youghurt och LCHF-glass med det. Har ett lakritste som är gudomligt gott, kom på idén när jag drack en kopp sånt.

Det var på Cajsa Warg i STHLM jag hittade den och där är dom ju grymt bra på recept och sånt så ska väl prata lite med dom.

Det är nämligen lakrits och choklad jag saknar mest

snoffla
0

#5 Detta ska ge mer smak av lakrits. Kom på nu att den även kallas lakritsfrukt. Köp Yogis Lakritste