fialiten75
Läst någonstans att man kunde starta en tråd under medlemmar att skriva sina funderingar osv i… har visserligen skrivit på "bloggen" men detta verkar lite kuligare :P.
Jag har skapat mig ett nytt beroende :P……. av denna sidan hihi. Känner mig lite frälst just nu och läser allt.
Det här sättet att äta verkar än så länge passa min kropp perfekt, jag är inte hungrig står emot sug mycket bättre, går ner i vikt/mått :)
Jag började med GI innan jag hittade hit, upptäckte dock att jag ätit mer LCHF än GI :P men med för lite fett.
Start: 26/4
Startvikt; 103 kg
Mått; Byst 126, Midja 107, höft/mage 128, knä 55.
Hälsa; ständigt trött och irriterad, melankolisk, ont i magen/magkatarr, ont i höger höft och knän + anklar och rygg.
IDAG
Vikt 99 kg
Mått; Byst 122, midja104, höft/mage 125, knä 51
Hälsa; Mindre trött och mycket mindre irriterad :) (till mina barns glädje), glad och förhoppningsfull, fortfarande ont men bättre framförallt i höften :). har fortfarande magkatarr av och till men det har blivit mycket bättre.
Jag har nu bestämt att minska på grädden och inte äta kokos för att se om det blir bättre i magen. Fick jätteont igår efter att ha ätit kokosplättar :(. Såå trist för dom var kanongoda.
För övrigt har jag liite problem med maten, framförallt det faktum att jag inte är speciellt förtjust i helt kött och inte klarar för fett kött, tycker det är vidrigt. (bråkade med min far hela min uppväxt för att jag skar bort så mycekt på kött ). Nu går det ju att äta fisk, färs, ägg, och kyckling så jag klarar mig *L*.
Ska också erkänna att jag fortfarande är lite fettskrämd, jobbar på det efter bästa förmåga, men har bantat med fettsnål kost hela mitt vuxna liv *L* (är 34).
Nej nu får jag ge mig annars kommer INGEN orka läsa hihi. Ska tilläggas att jag är bra snacksalig ;).
Kramis/Fia

Hej Fia
Det verkar ju gå bra för dej, och inte behöver du äta rött kött om de äter de andra proteinkällorna du nämner.
Vad det gäller fettet så vänjer man sej men du kan ju börja med det som du tycker är godast, smör grädde majo feta dressinga kryddsmör kokosfett oliver nötter tex.
Lycka till!

Tack! *L*
Jag har dragit ner lite på grädden för min mages skull, men försöker "krydda till det" med smör :P, bregott på ostbitar osv.
Tyvärr är det ju så att man är såå inkörd på fetsnålt tänket så man känner sig fet av att äta fett
men jag ignorerar den känslan efter bästa förmåga och vänjer mig sakta men säkert *L* igår hade jag faktiskt fått i mig nästan 80% fett och 3% kollisar
(stolt)
Grattis till en god start!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen hit!
Bra procentsatser!

tack ska ni ha. Har bestämt mig för att koncentrera mig lite på att få i mig tillräckligt med fett… det känns som om det är där mitt största problem finns :P, håller på och försöker lära mig hur mycket smör osv jag behöver använda under en dag.
Dett är ett helt nytt sätt att tänka och man måste verkligen ställa in sig innan det flyter på *L*.

Har upptäckt idag att jag äter FÖR LITE mat, men hjälp jag är ju inte hungrig :(.
Definitivt för lite protein och antagligen för lite fett och mer kollisar än jag trodde Hmm *suck* ok back till skolbänken!!! Fattar bara inte hur i herrans namn jag ska få i mig mer mat???? Överallt står att man ska äta till man är mätt och inte när man inte är hungrig…… men igår kom jag inte ens upp i 1200 cal kan inte vara nyttigt….
Jaja får försöka få i mig lite fler ägg mosade i smör (mums). skam den som ger sig *L*.
Känner mig "pluffsig" om magen hoppas att det bara är min kropp som omfördelar lite :P
Jag tycker att det räcker om man är mätt och belåten, inte behöver man tvinga i sig mer än som känns bra.
Jag äter väldigt olika från dag till en annan.
Du kan ju minska kolhydraterna lite och se om du får plats med mer fett i stället.
Lycka till!

*L* japp jag ska minska kolhydraterna, mindre grädde för jag verkar inte riktigt tåla det och byta ut mot mer smör :P. Minska lite på grönsaker till fördel för kött och fett. Det ska säkert gå bra jag är förtröstansfull, det här känns så bra.
Har dock ett nytt problem :P. jag är sådär småseg på eftermiddagarna tidigt på kvällen (som man är efter en heldag på jobbet) men.. när jag ska lägga mig kan ajg inte sova! somnar inte förrän framåt ett på nätterna och är då rätt seg halv sju på morgonen :( .
Funderar själv på om det är så att jag äter lite dålig lunch..eller om det blir lite länge mellan lunch och middag ca5½h och jag därför blir seg på em och sedna när ajg äter ordentligt vid halv sex så blir kroppen liksom FÖR pigg…. hmm. Ska exprimentera lite med det där, äta mer till lunch eller lägga till ett mål vid eftermiddagskaffet och minska lite på middagen kanske.
*L* jaja solen skiner och livet är underbart, tycker det är jättespännande att försöka komma underfund med hur min kropp faktiskt funkar, första gången som jag försöker lyssna på den :P

Kom på att jag kanske ska rapportera att jag gått ner ytteliggare lite väger nu 98.2 :). Minskat på höft/mage till 123cm, byst 120cm, knä 50,5 midjan tyvärr oförändrad.
har tappat ca 5 kg sedan starten känns bra *L*

Livet leker, detta är bara för enkelt :P varför i herrans namn har ingen talat om för mig hur LÄTT det är att tappa vikt och fortfarande må bra och inte vara sötsugen!!!
Vikt 97.4, höft/mage 122, byst oförändrad, knä oförändrat, midja! 102 :). Har dessutom fått spänna in bh-bandet runt om ett snäpp :).
Så det går riktigt bra för mig lite över 1 kg/vecka.

är trött igen :( hur lång tid tog det för er att bli pigga? jag var jättepigg i början men nu är jag trött igen, inte så konstigt iofs eftersom jag har varit kolhydratsnarkoman av stora mått i många år.. kroppen blir väl chockad :P.
annars flyter det på, magen är snäll och fin, jag går ner i vikt och mått, huden känns mjuk och fin och skinnet på magen verkar faktiskt hänga med rätt hyfsat än så länge. Mycket mindre ont i höft och knän…bättre än vad den viktminskning jag ännu lyckats med motiverar så jag tror det beror även på kosten inte bara på mindre belastning.
Så bara jag kunde bli lite piggare också *L*
Trötteheten brukar ge sig med tiden. Äter du några vitaminer?
Bra att det går fint för dig!
När det gäller tröttheten så är det ju som Mervi säger att det brukar ge med sig. Du har rätt i att det kan ta sin tid om man varit/är sockerberoende. Men försök gå ut i solen så mycket du kan nu och lapa d-vitamin. Eller kanske ta ett tillskott?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

jag äter en multivitamin,tablett och kalium/ magnesium.
det ger sig nog jag försöker pecis som ni säger vara utomhus *L*. har ramlat ner lite till i vikt 95,7 är sista noteringen :)

Ingen vidare dag, har fått tilbaka min melankoli :( (medicinerar mot Depression den ca 1½ år tillbaka) känner mig ledsen och mår inte bra igen :(. Vet inte vad detta kommer ifrån, men funderar på om det har lite med mitt strul i helgen ( drack lite mycket vin och åt lite av varje jag inte borde) att göra.
Ska försöka att hitta tillbaka till livsglädje och kosten igen men ikväll mår jag riktigt dåligt :(
Har varit riktigt dålig och haft en djuk Depression som innebar att jag typ låg på soffan och stirrade in i en vägg i 6 mån och bara ville försvinna från världen, nu har jag fungerat bra att tag och jobbar tex heltid i över ett år, men mår plötsligt kass igen….. :(
jaja en ny dag i morgon kramis

*skickar glädjekram*

tack *L* har varit tungt ett par dagar, men skam den som ger sig

Du har ingen hobby du kan ägna dig åt? Mina dåliga tankar håller sig på avstånd om jag är upptagen med roliga saker iaf..

jag försöker.. brukar gå en promenad med en bra hörbok när jag inte har barnen, men ibland på kvällarna orkar ajg lixom ingenting *L*

Jag vet precis vad du menar. Man har inte ork till att ta initiativ till något när man mår så. Men du skulle kanske kunna satsa på någon rolig träning? Jag gick på stripkurs för ett tag sedan, superkul!

stripkurs???
Problemet är ju att alla kurser är varje vecka och jag har barnen varannan och kan inte gå på ngt… men borde börja styrketräna igen åtminstone dom veckorna jag inte har barnen jag älskar det egentligen och mår jättebra både i kropp och själ när jag tränat…. problemet är väl att jag gått upp ytterligare i vikt sedan jag var där sist…jag skäms :(. Löjligt vet… men så är det

Ja, jag gick på en stripaerobic-kurs. Sjukt roligt. :)
Om du bor i närheten av malmö går jag jättegärna och tränar med dig. Har precis skaffat kort på 24seven och har en trasig axel jag ska försöka bygga upp igen.

Tyvärr bor jag låååång från Malmö *L* men tack så jättemycket för erbjudandet :). Jag bor i Jönköping.
Känner mig lite bättre nu när halva dagen har gått och det funkar bra igen…förutom 17 besök på toa :P… jag TÅL inte kolhydrater att jag inte kan fatta det!!

Aw, det var ju synd. Då får jag väl gå och träna själv. ;)
Har du ätit kolhydrater nu av någon dum anledning? Fy fy!

Japp hetsåt som en galning igår :(, se mitt inlägg "jag är verkligen beroende"

Aha jo det har jag läst, tänkte inte på datumet bara. Men då vet du det till nästa gång iaf.. :)

Japp man lär så länge man lever *L*

Jag åt choklad som fan ett tag, tror jag drabbades av en mindre chokladförgiftning till slut.. :P

Att en dags hetsätande kan ställa till kroppen så.. :P jag har nog kissat flera liter idag, kan verkligen en dags kolhyratssvull binda sååå mycket vatten?
Jaja känner mig i alla fall stark igen, kanske starkare än innan eftersom jag klarade att bryta redan efter en dag!! Är faktiskt riktigt stolt över mig själv :)
kram på er alla snälla själar

yay, du är duktig! :)

tack