Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 3482 ggr
elisabeth83
0

Bakverk till icke-lchfare

Hej!

Jag vet att det finns massor med recept här på sajten men jag skulle vilja ha exempel på bakverk eller efterrätter som ni gjort till iche-lchf:are och som de verkligen gillat.

Jag ska fira min examen på fredag och vill bjuda familj och vänner på något gott men vill slippa alla frågor varför inte jag äter av den goda tårtan och därför baka/göra ngt som även jag kan äta.

Puhlo
0

Jag gjorde "Krämig chokladtårta på mandelbotten" när jag fyllde år senast. Extra grädde på och lite hallon som dekoration och alla, inklusive tvååringen och fyraåringen åt med god aptit.

Fyraåringen sade tillomed "Den här tårtan ÄLSKAR jag.." :D

elisabeth83
0

det var ju ett bra omdömme, finns receptet här på sajten?

Puhlo
0

Oh yes. Den heter "Tårta med chokladkräm på mandelbotten". Dock vet jag inte hur man länkar till inlägg här på forumet, men det är receptnamnet iaf. :) Med pedagogiska bilder och allt!

Wildrat
0

Just det receptet finns under "artiklar". Annars kan du söka via google, skriv in sökorden samt kolhydrater i fokus så bode det komma upp…

nobban7
0

Jag har gjort Smörgåstårta på Oopsies. De bottnarna bör funka precis lika bra till vanlig gräddtårta

elisabeth83
0

oj, om inte annat måste ja testa din smörgåstårta någon dag i sommar!

[ngupa]
0

Här kommer då länken till den ovannämnda tårta Oskyldig

vinteralvan
0

Ålandspannkaka med grädde och hallon funkar också som tårta.

storost
0

Vi gjorde mouse au chokolat - 25 gram mörk chokolad och 5 dl grädde.

Varför inte blanda Ålandspannkaka med mouse au chokolat som en tårta. Blötlägg lite gelatin och blanda med chokladmassan. Hallon ovan på.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Rosalita
0

Det här receptet på krämig chokladtårta brukar jag använda mig av: recept Har bjudit både släkt och vänner på den (ingen är LCHF:are förutom jag) och den har varit omtyckt av alla. Jag brukar servera den med vispad grädde och hallon.