LCHF-sanningen
Det är lite roligt att se hur LCHF blir motarbetat….men som min en av mina favoritfilosofer sa, bra att komma ihåg:
_"Alla sanningar går igenom tre stadier. Först blir de förlöjligade.Sedan blir de våldsamt motarbetade. Slutligen blir de accepterade som alldeles självklara."
A. Schopenhauer (1788-1860)_

Jo, så är det 

Då är vi i stadie två, då: våldsamt motarbetade?
Fabricati diem, pvnc!

Tålamod är väl det som gäller bara….lugnt och sansat :)

Håller helt med schopenhauer i detta….vi är helt klart i fas 2…..men snart faller SLV, sedan är det Pauluns tur att skriva en bok om LCHF och tjäna stora pengar på det.
Pasi - det har jag misstänkt hela tiden med han Paulun - lurig en den där..

Jag undrar hur motståndarna förklarar att så många känner att de mår bra av att äta LCHF - är det så att man mår bra men egentligen mår dåligt menar de, eller vadå? Lite paradoxalt tycker jag…

Pasi, för att inte tala om Anna Ottosson! Hon älskar att komma med penga-argumentet mot Annika hela tiden, men vänta bara tills hennes åsikter ändrar sig, då kan man få "fett-SMS:er". "Glöm inte kokosfett i kaffet". "Har du ätit bacon idag?"
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#6 Gissar att de antingen tror att vi är lurade hela bunten alternativt är infångade och hjärntvättade…
Fabricati diem, pvnc!

Hehe, bra sagt. ;)

Näe… inbillningsfriska är vad vi är… åtminstone fick jag den kommentaren på Annika D:s blogg en gång, då jag hade beskrivit hur mycket bättre jag mådde efter min kostomläggning till LCHF! 
"still lost in space and time"

#10, jamen det är ju helt underbart ! 
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tror allt handlar om kritisk massa…
när aktörer ser pengar genom ändrat betéende händer det grejjer !
Medarbeterare på Kost
Rössner är väl på första stadiet då:
"Hoppa upp-och-ner och ät hallonbåtar"
#10 Härligt Odezza! Det är vad jag alltid misstänkt. Vi är inbillningsfriska. Du är obetalbar!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Helt underbart citat! Och det stämmer ju in på LCHF nåt aldeles otroligt!!!
"Skulle magsår bero på bakterier?! Det löjligaste jag hört!" (De fick så småningom Nobelpriset…)