Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1763 ggr
andrea365
0

LCHF-sanningen

Det är lite roligt att se hur LCHF blir motarbetat….men som min en av mina favoritfilosofer sa, bra att komma ihåg:

_"Alla sanningar går igenom tre stadier. Först blir de förlöjligade.Sedan blir de våldsamt motarbetade. Slutligen blir de accepterade som alldeles självklara."

A. Schopenhauer (1788-1860)_

nobban7
0

Jo, så är det Glad

greensis
0

Då är vi i stadie två, då: våldsamt motarbetade?

Fabricati diem, pvnc!

andrea365
0

Tålamod är väl det som gäller bara….lugnt och sansat :)

Pasi
0

Håller helt med schopenhauer i detta….vi är helt klart i fas 2…..men snart faller SLV, sedan är det Pauluns tur att skriva en bok om LCHF och tjäna stora pengar på det.

babo
0

Pasi - det har jag misstänkt hela tiden med han Paulun - lurig en den där..Oskyldig

malin0222
0

Jag undrar hur motståndarna förklarar att så många känner att de mår bra av att äta LCHF - är det så att man mår bra men egentligen mår dåligt menar de, eller vadå? Lite paradoxalt tycker jag…

Halvdansken
0

Pasi, för att inte tala om Anna Ottosson! Hon älskar att komma med penga-argumentet mot Annika hela tiden, men vänta bara tills hennes åsikter ändrar sig, då kan man få "fett-SMS:er". "Glöm inte kokosfett i kaffet". "Har du ätit bacon idag?"

Hatar cancer och älskar vårlökar.

greensis
0

#6 Gissar att de antingen tror att vi är lurade hela bunten alternativt är infångade och hjärntvättade…Cool

Fabricati diem, pvnc!

fenixthebasketcase
0

Hehe, bra sagt. ;)

odezza
0

Näe… inbillningsfriska är vad vi är… åtminstone fick jag den kommentaren på Annika D:s blogg en gång, då jag hade beskrivit hur mycket bättre jag mådde efter min kostomläggning till LCHF! Flört

"still lost in space and time"

Halvdansken
0

#10, jamen det är ju helt underbart ! Skrattande

Hatar cancer och älskar vårlökar.

chilisalsa
0

Tror allt handlar om kritisk massa…

när aktörer ser pengar genom ändrat betéende händer det grejjer !

Medarbeterare på Kost

[Anega]
0

Rössner är väl på första stadiet då:

"Hoppa upp-och-ner och ät hallonbåtar"

Maia
0

#10 Härligt Odezza! Det är vad jag alltid misstänkt. Vi är inbillningsfriska. Du är obetalbar!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

missaz
0

Helt underbart citat! Och det stämmer ju in på LCHF nåt aldeles otroligt!!!

LatMask
0

"Skulle magsår bero på bakterier?! Det löjligaste jag hört!"   (De fick så småningom Nobelpriset…)