Förstår inte
Varför min mage inte minskar i mått kan jag inte begripa, den har inte minskat så många cm sedan jag började. Idag är jag feberfri och ska äntligen gå ut o gå lite. Skönt väder är det nu med sol. 
Ha en bra dag ni alla tappra

Men du kanske minskar på andra ställen på kroppen? 
Jag har mätt mig under bysten, midjan och magen. Drygt fyra månader med LCHF har resulterat i…
Vikt: -4 kg
Underbyst: -4 cm
Midja: -4 cm
Mage +-0 cm
Det går trögt, men det kan bero på att jag är diabetiker och tar insulin.

Men midjan går ju över magen?? Det förstår jag inte 
Du har ju gått ner både i vikt och cm. Har du många kg kvar? Dom sista brukar vara väldigt envisa.

Jag vill gärna gå ner 10 kg till. Ja sen vet jag inte om det beror på ålder också att det är segare.
Över naveln tycker jag är magen…. midjan är väl lite längre upp… där man är som smalast.
Jag kanske har fel uppfattning om det.

LenaKa, jag har samma uppfattning som du om mage och midja.

Oj, min navel sitter mitt på midjan…
Mät midjan och höften (inte stussen) så får du bra mått.
Och jag trodde att stussen och höften var olika namn på samma sak 
Å andra sidan så sitter min navel också mitt på midjan 
Kanske lite välsvarvade kroppar…. men visst ä'r väl midjan ovanför naveln????

Tog bort bilden, kom på att man kanske inte får kopiera och klistra in hur som helst 
Midjan är precis över naveln, höften är där magen putar ut som mest. Om man känner efter så känner man höftbenkammen i sidan, där mäts höftmåttet. Ca 5 cm högre upp är midjan (på mig sitter "kärlekshandtagen" där). Stussen mäts där rumpan är som bredast.

Det är så sant som ni säger. Midjan sitter ju högre upp, över dom där så kallade kärlekshandtagen. Haha. Jag var smalare där. Kul