hur mycket bacon??
Hej alla medmänniskor..
Hur mycket Bacon ska man äta, menar då till frukost..ett halvt paket som jag tar till fukost..och oftas bara klipper itu.. eller ett helt??

Vad du tycker är lagom och som du håller dig mätt på. Äter själv 5 skivor plus två ägg. Fast i början åt jag ett helt paket och 2-3 ägg. Om du planerar dina måltider efter klockan så ska du ju bli hungrig innan nästa mål.
När jag åt bacon åt jag 4 skrivor bacon och 2 stekta ägg. Det tyckte jag var lagom, men du får testa.

Det viktiga torde vara att du blir mätt och står dig till lunchen.. oså är det inte farligt om man hinner bli lite hungrig strax innan lunch!
Antagligen kommer du som de flesta att äta aningen mer i början, men sen märker du att du får dra ner på frukosten en aning för att klara av att äta lunch!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jaaaa jag blir väldigt mätt länge på ett halvt paket bacon då kan jag äta vidare.. jag brukar skära ner i mindre bitar..och steker de innan jag slår över 2-3 ägg med en svätt grädde eller cottage chese, och gräddar,och vänder omeletten som får bli gyllen brun….sedan är det klart..
jag har upptäckt isbergs sallad…om man delar på den.och sedan lägger den i blöt under 1 timma..då blir den knaprig och helt underbar..det måste ni prova
Jag skulle rekommendera sidfläsk istället pga nitriten.

JAUS ..sidfläsk..hmmm är det bättre?
Jag tycker färskt fläsk är godare än bacon. Bacon är så himla salt, men det är ju en fråga om smak. Bacon använder jag mer som krydda i olika maträtter.
#4 Varför undrar du just över bacon och inte äggen, grädden, etc?
#0, Ta så många som krävs för att bli mätt.
Jag brukar ta 3 ägg och ett paket bacon när jag gör ägg-och-bacon frukost. Men det är ju väldigt individuellt vilken mängd kroppen vill ha innan man blir mätt, du kanske behöver mer eller mindre.
Skulle det bli lite för mycket är det inte hela världen, då blir du mätt längre tid bara och får ta en senare lunch.
#7 Jag tycker också att bacon är salt, men man kan lägga den i blöt i vatten en stund och sedan torka av och steka. Lite mindre salt kvar då.
Jag tar 2 skivor på vardagarna och 2 ägg och till det en skvätt äggmjölk i kaffet. Då brukar jag bli hungrig igen efter 5 timmar vilket passar bra med lunchtiderna på jobbet. På helgerna äter jag lite mer för jag bruakr ha så mycket för mig att lunchen blir sen om ens alls. Tycker det är toppen att man kan reglera så det passar dagen.
Eller så kan man koka baconet nån minut i stekpannan, slå av vattnet och fortsätta brassa på. Ibland lägger jag i en klick osaltat smör - oftast när jag ska ösa på ägg och göra en baconomelett. Omeletten blir så gott "glaserad" undertill.
När jag äter bacon, och jag gör det väldigt sällan, så äter jag nog ett paket till frukost + ägg. Jag tycker man blir dåligt mätt på bacon, bättre då med fläsk faktiskt…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MimLan varför jag inte undrar över äggen och g rädden tja..
det kan ju vara så att jag burkar ta en skätt grädde, och inte allitd jag tar alla gulor när jag steker..t.ex jag kan ta en gula till tre ägg och ibland en halv gula till 2 ägg osv..men baconet har jag ett halvt paket..men baconet är mer fett TROR jag…att jag har hittat en balans..men jag blir mätt och glad och nöjd..
ska även testa sidfläsk…ibland kan det var för mkt sälta i backon..men det är sååå gott.
det är jätteroligt att höra vad ni andra äter..och hur ni äter..

Tack Janus..
för ditt inlägg, jag ska testa sidfläsk.
Vem är Janus?

skratt..jag menar ju dig JAUS..ursäkta mig!!

Bacon är enligt mig förädiskt mumsigt ! 
Dålig mättnad i förhållande till energimängd.
Men det skiljer sig mycket mellan paket.
Medarbeterare på Kost

ja det kan jag hålla med dig om..
Jag sa just till maken, inte en minut sedan ens, att det var otroligt stor skillnad mellan ekologisk bacon och, som jag mumsar nu, ICAs bacon. Den ekologiska blir lagom spröd med fantastisk smak, medan ICAs får kolsmak ifall man ska ha den spröd. De har i alla fall inte E621 i den längre, men rökarom förstås. Jag tar knaperstekt bacon istället för godis, när jag vill ha nåt. Maken har köpt fläsksvålar, men jag vill inte ens prova. Det låter så inihel-e äckligt :D

ja det finns många sätt att dämpa sitt sug…i går kväll så blev det en makrill burk..det kan inte vara så farligt, men tomatsåsen?? vet inte hur många kollisar det kan innehålla?? hmm…
men det var gott.och jag blev nöjd..

När man talar om mängden bacon så är skivor ett dåligt mått, Scans bacon har ju skivor som väger ingenting, själv kör jag med The Bacon Factorys, där väger skivorna c:a 50 gram så jag klarar mig med en skiva och en Cumberland sausage tillsammans med ägg, svamp och tomat på morgonen, så man står sig garanterat fram till Lunch
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
# 22 säg Flaeskesvaer i stället så låter det inte så äckligt 

Ska och ska, när jag äter bacon tar jag ett halvt paket, blötlägger en kort stund så det inte är så förtvivlat salt, och steker det till en äggröra på tre ägg och 30g smör ungefär. Försöker undvika sorter med socker och/eller rökarom, gillar Tulips ekologiska men är samtidigt inte helt lycklig över den danska grishållningen. (Å andra sidan är jag inte övertygad om att det är så mycket bättre här.)
Men jag äter inte bacon så ofta nu som jag gjorde i början, eftersom jag lätt får halsbränna av det.

#23 The Bacon Factorys..var köper du dessa?
# 22 ja det kan jag hålla med dig om

#26: I "The English shop" det finns en i Stockholm och en i Göteborg, dom finns på nätet också, men jag tvivlar på att dom säljer frysta produkter per postorder, själv är jag i den lyckliga positionen att jag bor i Stockholmsområdet så jag kan köpa dom över disk, det är fråga om äkta engelskt "Back bacon" och inget strimmigt danskt fuskbacon
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag brukar ta 4 skivor bacon. Bacon köper jag i större paket om 1 - 1½ kg så jag kan inte ta ett halvt paket.
min engelske svåger tycker att vi har så bra bacon här! knäppt va!!

Vi kanske skulle utlysa en "Best of Bacon"-tävling…
med en liten KiF-medalj till "best in show"

Medarbeterare på Kost

#27 Tack! jag ska kolla in shopen som finns här i Göteborg..