sockerabsinens?
hejsan!
Har en liten fråga, eftersom jag inte vet vad det ananrs skulle kunna vara antar jag att det är sockerabstinens..
såhär ser symtomen ut:
ångest, metallsmak i munnen , hjärtklappning, irritation.
jag är inne på dag 4 på lchf. och äter väl ganska mkt mejeriprodukter såsom grädde, fil, ty cf osv….
Vad tror du?

Om du åt rejält med kolhydrater innan låter det som avtändningssymptom…
Fabricati diem, pvnc!

Ja jag skulle också vilja säga att det är avgiftningsfasen eller omställningen från kolhydratdrift till fettdrift. Ångesten och hjärtklappningen känner jag igen. För mig tog det några veckor innan det lugnade sig men eftersom jag läst på innan så var jag mentalt förberedd.
Metallsmaken i munnen är väl typiskt för ketos skulle jag tro.
Själv är jag försiktig med alltför mycket mejeriprodukter. Det är lite för mycket socker i för att det ska vara helt okej för mig varje dag. Fil är för magert så jag skulle nog hellre äta creme fraich eller gräddfil

hmm ja får nog erkänna att pasta och potatis samt div linser fick företräde framför kött… och fett.. 

jag tycker att jag slänger i mig enorma mängder fett nu o vet inte hur i hela friden ja ska lyckas att få i mig mer.. det är grädde, milda (ja jag vet fel men ja har inte kommit mig iväg till affären än) cf ty allt fett.. ja tar upp det som jag stekt bacon i o mer eller mindre dricker det.. o ändå verkar det som om man alltid kan få i sig mer! HUR ????
ta det lungt med mildan, finns ingen anledning att trycka i sig det i väntan på smör! grädde CF TY (även om det är lite väl magert) och stekflott räcker gott så länge!

Men du är ny på det här och det tar tid. Ta det du bara lugnt och ät så mycket fett du kan för det behöver din kropp.
Mitt bästa råd till dig är att läsa någon av böckerna i ämnet. Skaldeman och Litsfeldt har utmärkta böcker som ger svar på många frågor när man är nybörjare.