Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 1409 ggr
Thyra4
0

Fiskgryta

Måste bara dela med mig av detta recept, som räcker till 4 port

1 paket saffran och 1 tsk curry fräses i smör tillsammans med 1 hackad gul lök och bitar av 2-3 äpplen. Tillsätt 250 g krav passerade tomater, salt citronpeppar, ev hummerfond och lite vitt vin - eller matlagningsvin. Låt koka ihop och tillsätt grädde.

Skär 4 portionsbitar av skinn- och benfri lax i kubstora bitar. Lägg i dessa plus 2 dl räkor ca 5 min innan servering. Beroende av vilken konsistens Du vill ha så tillsätt grädde i olika mängd. Smaklig måltid.

När vi är själva har jag bara några broccolibuketter till, men till gäster kan jag bjuda potatis eller ris till.

iike
0

Tack för tipset, alltid roligt, att få nya recepter:-D

Hercusblomman
0

är det bra med så mycket äpplen? har för mig att dom flesta frukter ska man undvika?

och äpplen blir väl ännu mera kolhydrater i när dom är varma?

MdM-Cernita
0

Kan det vara sant? Det har väl kolisar som de har oavsett om de är torkade eller råa/kokta.

Men håller med för mycket äpplen för mej.

Thyra4
0

Jag tror säkert att man kan utesluta äpplena, eller kanske bara ta ett.

E-cattan
0

Tycker att den här grytan låter jättegod! Ska ta och handla till den i helgen!Glad

[Pennylane1]
0

låter verkligt gott!

ska testas! (fast jag minskar nog på äpplena till ett, så får man ändå lite smak av det men inte för mycket kolisar! sen måste jag dra ner lite på curryn för min fånige mans skull Skrikandes men i övrigt! Kanon!!)

# 2 FLER kolisar för att man värmer?! Näää det kan inte vara möjligt… det är väl det där med GI du far efter? Det tror jag itne har någon betydelse om mna inte är diabetiker?