Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 7858 ggr
nenna31
0

Chattrum goddag/godnatt 2........

Eftersom den gamla tråden Chattrum goddag/godnatt började bli trög ….startar jag en ny tråd…..

Här pratar vi om det mesta ….säger hej, godmorgon, goddag och kanske godnatt….Glad

Som sagt kacklar om lite allt möjligt…..

Välkomna alla gamla och nya trådenbesökare….

nenna31

Ps. någon Medarbetare kanske kan nåla den nya tråden och länka den gamla D.s

Länk till förra chattrum-tråden!

/odezza

Låser tråden för ytterligare kommentarer, eftersom det finns en ny tråd, chatttrum goddag/gonatt 3, det är den som numera är fastnålad… tillsvidare… /odezza

nenna31
0

Puttar o Puttar…….Glad

mumin61
0

Godmorgon

Här regnar o ruskar. Inget väder för en fölsing precis. Nu har underverket börjat äta, då ska bara lilla mamman bli ren oxå.

nenna31
0

Inget regn ännu …men det hänger i luften…..jag som tänkte försöka ta en promenix idag….Obestämd

nenna31
0

Hej hopp……..putt putt….Glad

mumin61
0

nenna

Blir det likadant väder hos dej som hos oss ska du nog ta din promenad en annan dag. Var precis ute i hästhagen o höll på att frysa mej fördärvad.Huuuuuu!!!!!!

nenna31
0

mumin61…..det lutar åt pissväder……men jag får ta en liten sväng…..måste pröva mina ben……se om jag fått tillbaka lite styrka……Obestämd

nenna31
0

odezza…….Tackar……..Glad

Isa56
0

Godmiddag, har visst varit lite dålig på att skriva på sista tiden. Grått  och mulet ute, fast det sägs ju: det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.Skrattande Känner ändå mest för att bli inne. Krya på er alla ni som är sjuka.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

odezza
0

#7 Varsegod, så lite så… Glad

"still lost in space and time"

Lottalis
0

Här är soligt +12. Blåser knappt. Ett härligt väder att vara ute.

Min man håller på att slipa verandaräcket - dags för ommålning.

Vi skall ha fest 31;a så det blir att fixa till lite.

Själv sitter jag inne i flunsa och feber. Mitt barnbarn, 9mån och jag vi byter flunsor hela tiden. Han repar sig min för mig slutar det alltid med antibiotika pga de mediciner jag äter.

Sol ute sol inne, sol i hjärtat sol i sinnet.Skrattande

milky
0

Regn ute sol inne :)

Lottalis
0

Efter regn kommer solskenGlad

Vi har nu +15.6 i skuggan.

shamani
0

Go middag! Idag finns det risk för att man blåser bort om man ger sig ut! Så jag stannar inne idag och bakar. Jo, jag bakar. Min pappa fyller år och han gillar kakan jag bakar så… En av mina favoriter också så jag kommer nog inte att kunna motstå en liten bit..

Jag gjorde ett par småförändringar i receptet. Det ska vara mjölk i och det har jag inte haft hemma sen i februari.. Så det blev en skvätt grädde med vatten i. Sen tog jag självklart smör i stället för margarin. Istället för ströbröd till formen tog jag mandelmjöl. =)

Mumin: Grattis till fölet! Det var säkerligen värt att offra en natts sömn för det!

NomNom
0

Jaha, så här pratar man väderSkrattandeTungan ute

ella55
0

Applause

mumin61
0

shamani

Tack det var det verkligen värt. Han är så fin med bläs o två vita bakhovar. Vi fick hjälpa till att dra lite, han var så stor o det var märrens första föl.

flikkan77
0

#16 Oj, sånt kan vara spännande… Tur att det gick bra i alla fall! Glad

"You just have to belive…"

nenna31
0

snabbkoll………………tittar på Antikdeckarna…..Glad

skogs-tolva
0

Ja att det var kallt ute märkte jag då jag alldeles nyss faktiskt var ute o matade lammet!

Det är kallt o småblåsigt *hutter*

Nåja, Lambi, som barnen döpt honom till, äter friskt och ser faktiskt ut att växa från dag till dag!

Och usch, idag fuskade jag lite…men har gått in för botgöring genom att beställa SSS:s böcker via  Bokus… Glad

flikkan77
0

Här blåser det för fullt. Den spanskimporterade hunden vi passar tycker det är otäckt ute. Troligtvis har han inte varit ute och sett gräs/buskar/träd som det blåser i förr… Tur att våra andar hundar är vana för han hänger gärna med dem och gör som de gör.

Lottalis
0

Vi har haft så vackert i dag och ingen blåst. Blir både regn och blåst i natt.

Vi har 3 små under 2veckor gamla kalvar som kan springa ute om de vill hoppas nu de stannar inne. Den ena som är helsvart var just ute men det var ljust ute då ännu.

skogs-tolva
0

Nu ska jag i sällskap med ficklampan ut o nappa lilla Lambi, hoppas han sen håller sig till i morgon bitti kl 06.00…..har gett honom rätt så rejält de senaste timmarna just för detta ändamål Glad skulle vara skönt att få sova minst 6-7 timmar i sträck någon gång….

Lottalis
0

Alla små flaskbarn kräver nattspring. Håll utGlad.

När barnen var små hade vi en sommar 2 lam. Ägaren födde upp dem med flaska vilket vi tog över.

Vi hade en liten hage vi flyttade runt på gräsmattan. Sen blev det att de var ur hagen när vi var ute…sen lite längre och lite till. De år upp alla mina blommor utom höstglöd den sparade de tills den blommade som best då började de använda den som sovplats.

Vi förde dem tillbaka på hösten men av någon orsak blev det inga fler. men oj va söta följde oss som hundar.

skogs-tolva
0

Ja just det att de blir så tama är en jobbig del av det hela- båda de 2 jag har haft vid tidigare tillfälle har väckt en kl 05.00 genom att stå utanför ytterdörren och riktigt skrika efter mat. Och glömde man av sig och ställde upp ytterdörren om det var varmt ute, ja då 'hittade' man pölar och pärlor med fötterna överallt i huset……ObestämdGlad

Och ja, de är söta, men eftersom jag ska ha dem till middagsmat till hösten, vill jag inte se dem som söta Obestämd

Blödigt? Javisst!

Lottalis
0

Så länge jag klarade (Astma) att gå i ladugården åt jag inte egna djur. Vi slaktade inte egna.

Nu när jag inte känner djuren lika bra så slaktar vi själva om det händer en olycka. Men hälst från slakteri butiken, där blir det också mer omväxlande och billigare.

mumin61
0

Jag är oxå blödig. Det skulle inte falla mej in att äta av mina egna kycklingar eller hönor. Däremot köper jag gärna kyckling. Det är väl för att det är svårt att äta någon som har ett namn.

Godnatt, nu ska jag ta igen sömnen jag förlorade igår natt.

Tvillingsyster
0

Här har det regnat senaste dygnet 13 mm, varit molnigt och lite soligt också……………. bara värme saknar jag just nu………. och sömn………… godnatt…..

shamani
0

Fler som behöver sömn…

natti!

molana
0

Godmorgon från ett soligt Sandviken.

Äääntligen har dagen kommit som jag väntat på sedan början på året.Skrattande

I kväll äntrar jag kryssningsfartyget med min tvillingsyster.Åker med KIF-gänget för andra gången nu.Var ju med förra året med.Skrattande

Kramar!Skrattande

nenna31
0

Morning från ett ännu så länge soligt Östergötland….regn väntas under dagen……..men imorgon ska visst solen skina över mig……..Skrattande

Idag ska jag försöka städa lite …..har ju fortfarande dålig balans…så jag får ta det lite vackert…..tog mig fram o åter till affären igår med buss som tur var……det både regnade och mina ben vinglade…Tungan ute

molana och alla ni andra som ska ut o kryssa…….Ha supertrevligt och ta gärna ett par glas vin åt mig….Flört

Ha en jätte bra dag !!!!

nenna31

milky
0

God morgon..

Köpte jeans igår, sambo blev lite avis, så idag ska vi ut och hitta jeans till honom, hehe

Till er alla; Ha en bra dag :)

mumin61
0

Godmiddag från ett blåsigt o kallt Småland.

Hoppas det inte kommer att blåsa för mycket på havet nu när det är kryssningsdax för en del av er. Ha det så kul ni som ska iväg.

Idag ska det bli latdag hos mej, ska kolla om det visas nån bra film på tv. Det ska bli skönt att krypa ner under en filt i soffan när det viner runt knuten utanför.

Jag behöver inte ens laga middag idag för jag stekte två olika sorters färsbiffar o karrekotletter o gjorde köttfärsröra igår, så kylen är laddad.

Ha en härlig dag o håll i er så ni inte blåser bort.

skogs-tolva
0

Det där med att inte slakta och/eller äta egna djur - det är ju det som är syftet med att ha en gård - att vara så självförsörjande som möjligt, dessutom vet jag att mina djur har haft det bra till sin sista stund och jag vet att de ätit naturligt.

I alla fall är det så jag tänkte mig när jag för 13 år sedan flyttade hit…

Jag tar alltid väl hand om mina djur och behandlar de med respekt, ty de är ju också levande varelser.

shamani
0

Middag! Solen har just tittat fram och man undrar hur länge den tänker stanna. Här har det blåst småjä*lar i ett par dar och regnat.

Jag hoppas att de som ska med på kryssningen får en toppenresa!

Själv ska jag sätta mig framför TV-n i kväll och titta på Talang då jag har en kompis som är med där i kväll! =) Ska bli spännande! Sällskapet till programmet blir i kväll tjocka revben med en god sås. =)

mumin61
0

Fy rackarns vad det har åskat o regnat här i em. Men det kan ju vara bra för de "gammle" säger att om det åskar före midsommar blir det inte åska efter. Nu är det lite ljummt o skönt i luften, skönt efter kylan som varit.

Vi har just varit ute o gett hästen en spruta o så skulle hon ha ett pulver i maten i tre dagar men det tyckte inte hon var en bra ide.

shamani

Vad spännande med din kompis hoppas det går bra! Jag hade glömt att det var Talang ikväll. Men det går ju i repris, Om jag kommer ihåg det då.

skogs-tolva

Jag vet att det är bra att äta det man själv föder upp. O att man vet att djuren haft det bra. Men det är jag som är så dum med sånt, jag har namn på alla djur o kelar o gosar med dem hela tiden. Sen är det omöjlig för mej att äta av köttet. Det är så dummt, för jag tycker ju mycket om att äta kött. Förr när vi födde upp tjurar tog vi hem av vårt eget kött efter slakt en gång, men det blev liggande i frysen över ett halvår innan jag kunde laga till det. O när jag väl gjort det var det inte så gott, för jag visste vem jag åt. Jag vet att jag är tramsig, men jag kan inte hjälpa det.

shamani
0

mumin: Det gick inte alls bra för kompisen i Talang… Sen kan man se det på TV4.s hemsida.

Idag bakade jag släta bullar - blev så sugen efter att ha läst om bullar i en annan tråd… Jag minns inte att mina bullar blev till klister i munnen förr..Obestämd Det var ingen höjdare alls.. Vet bara inte vad jag ska göra av bullarna nu. Jag ska inte äta mer av dom och det kan ha varit för mycket smör i degen eller ovanan med vetebröd… Om det är ovanan så är dom säkert ätbara för kolhydratistern. Men jag lever ensam så jag har ingen som jag kan använda som testkanin. Obestämd

Lottalis
0

Att djuren mår bra och är välskött det är huvudsaken.

Min man retar mig för min blödighet. Jag äter inte heller hare el vitsvans hjort. DE äter nog av det jag planterar! Några jägare har inte ännu kommit i familjen för de får tillaga och äta upp det själva.

Jag funderar på att baka en morotskaka till i morgon men tänk om det blir kvar att sätta i frysenSkämsden kan bli slut där också!!

shamani
0

Vem har sagt att livet ska vara lätt, Lottalis?Obestämd Vi har alla våra egenheter. Flört

shamani
0

Nu är det dags att krypa till kojs. Ska åka till pappa i morgon och fira hans födelsedag. =)

Natti!

nenna31
0

Morning alla lchf:are….Gladsolen tittar fram lite försiktigt bakom molnen……

Idag ska jag och min väninna gå på trädgårdsloppis som missionkyrkan ordnar……ska bli spännande o se vad de har ……GladÅterkommer o berättar om jag fyndat något….

idag ska vi oxå boka kryssning…..singeltjejerna ska göra havet stormigt…..Tungan uteKyss

flikkan77
0

Attans vad det blåser ute! … fast än så länge regnar det i alla fall inte och det ka man ju vara glad över. Tycker det kan vänta lite med att regna just nu tills vi fått ner häckplantorna i marken, då får det gärna regna igen! Flört

Lottalis
0

Här regnar det också.

Vet ni när det regnar och man vill ha solsken, så gör den afrikanska dansen. Du dansar så kommer solen..lyckas alltid!!

Man håller bara på tills solen kommer fram!!! Lyckas alltid!SkrattandeOskyldig

flikkan77
0

Kom en kort totalt onödig regnskur alldeles nyss…

Vill plocka gräs till kaninerna för de ska inte ha blött gräs men med korta onöda skurar så lär det ju inte torka. Skrikandes  De tycker inte höet jag har är lika gott längre sen de började äta gräs… Oskyldig

nenna31
0

Tittar in en sväng efter lunchluren…..Glad…….

Trädgårdsloppisen var inte mycket att ha…..vi kom dit vid 11.30…..då var allt slut…..de började 10…!!!!men det var ju kul att det kom så mycket folk…och pengarna gick ju till välgörande ändamål…..så vi tog bara en varsin kopp kaffe…..blev ju billigt i alla fall….

Men oj vad det bliv jobbigt med promenaden……är trött och har fortfarande dålig balans….gick som om jag vore onykter…..Gladtur att jag alltid går med en kryckkäpp……skulle inte kunnat hålla balansen utan den…..Obestämd

Nu ska jag laga lite mat….köttfärsröra med lök, cf, bacon och massor med smör…….mums…..Glad

Ikväll kommer två tjejkompisar hit……då blir det att beställa kryssning till H-fors och dricka lite vin….Glad

Ha en superbra lördagskväll……

mumin61
0

Hejsan

Vad tråkigt att loppisen tog slut så fort så du inte hann dit.

Har just varit o gett en spruta till hästen, visserligen skiner solen ännu men kallt är det. Jag har bivit så frusen på sista tiden, händer o fötter är iskalla. Jag tycker jag fryser hela tiden, usch.

Hoppas ni alla har en trevlig lördagskväll

greensis
0

Äntligen hemma efter kryssningen.

Barnen hade varit jättefina med farmor & farfar - de har sparat allt tjafs och stök till oss.Oskyldig

Fabricati diem, pvnc!

Lottalis
0

Jo det tycker jag också, småbarnen är så snälla nu förtiden.

Säger en mormor!Glad

Hoppas ni hade det bra på kryssningen. Var säkert trevligt att lära känna de som skriver här.

fellfrosch
0

Hoppas verkligen att det var trevligt på kryssningen Skrattande

greensis
0

Jajamänsan, det var jättetrevligt.

Fast det var nervöst fånigt nog innan vi skulle fram och tala. Jag fick blodtrycksfall och blev alldeles kall och randig om händerna, kall om näsan. sedan flöt det bara på - typiskt att man oroar sig alldeles i onödan

Fabricati diem, pvnc!

molana
0

Godmorgon från ett soligt Sandviken.

Kryssningen lyckad och var trött men nöjd i går kväll.

Greensis det gick ju bra med Er föreläsning.Du behöver inte oroa dig nästa gång.Tack för den trevliga infon vi fick. Skrattande

Tack Alla andra med som gjorde det så trevligt.Spec. Karin och Margareta.  Det här gör vi om nästa år. Tycker syrran med som var svår att få med.  Skrattande

Kramar.  Skrattande

greensis
0

#50 Nä, det var nog mest att det var första gången jag och Per höll föredrag ihop. Vi har lite olika talarstil och hur mycket material man vill hålla sig till osv. Det mesta löser sig när man väl står där med micken.

Och godmorgon från ett rätt soligt Uppsala. Akvariet behöver rensas, ogräset växer som… ja, ogräs, det ska storhandlas och barnen (och jag) ska simtränas.

Jag kompletterade min samling med Mumin-kaffemuggar, också, så nu sippar jag färskmalt kaffe ur en turkos mugg med Sniff som kramar sin kisomiso… (barnen fick varm  choklad på fullmjölk + lite o'Boy+kakao+äggula ur Tofslan&Vifslan, samt Hattifnattarna)

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

Godmorgon från ett gråtrist Östergötland……

Roligt att kryssningen blev lyckad…..hade gärna varit med men ekonomin satte stoppRynkar på näsan…..

Veckan före midsommar kommer skattepengarna……GladSå igår bokade jag och ett par väninnor H-fors kryssning veckan efter midsommar….det ska bli sååååå kul…Skrattande

idag blir en dag med hemmapyssel, telesamtal både hit o dit….o så måste jag ladda inför den kommande veckan…..ska ju dra igång med både jobb o träning igen efter min jobbiga "magsjuka"…..

Ha en skön söndag …..

nenna31

Lottalis
0

Go morron!

Soligt men blåsigt.

Vi skall åka till mormormor, sen kommer 2barn och måden och vårt barnbarn hit på mat i kväll . Det har blivit en tradition att jag har mat varige söndag. Så nu blir det 3:e dagen i rad men jättekul (har ju bara 1 barnbarn ännu)

Sonen är på väg till jobbet kör ner till Åbo sen över till Sverig tror det var Norrköping han gör osäker den här måndag morgonen.

flikkan77
0

Väldans vad det ska blåsa!

Ska snart ut med vovvarna en liten runda och sen får vi väl de om vi får ner lite fler häckplantor i jorden med… Om vi inte blåser bort när vi går över åkrarna på vovverundan förstås.

mumin61
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go kväll

Nu har jag fått lite hjälp att lägga in bilder. Här är våra sötnosar.

Först ut är Humlan

mumin61
0

Sen har vi Mistral

mumin61
0

Och till sist har vi Melman

greensis
0

Ena små stadiga godingar!

Nu går jag och nattar mig själv. De stora är påväg i säng och lilltrollet kommer bäras isäng - annars stannar han gärna uppe till långt efter stängningsdags

Fabricati diem, pvnc!

mumin61
0

Här är mina hundar oxå

mumin61
0

Och den andra med

flikkan77
0

Får kontra med något mindre.

Prickig Panna 2 veckor gammal nu och har öppnat båda ögonen!

ps Mumin61, om du vill byta tar jag gärna Melman. Fastnade direkt för honom. Oskyldig

flikkan77
0

Också en bild på vovvarna, just här ser Lillskruttan, hunden i mitten, frisk ut i alla fall! Glad

Den till vänster är Salukin och de båda andra är Cane Corso, fast den till höger lånar vi bara lite.

mumin61
0

Nä du flikkan visst är Prickig panna jätte söt men något byte blir det inte…

Vad de växer dina kaniner.

Vi var just ute o gav en spruta till hästen, imorgon ska hon få den sista. Det blir skönt att slippa spruta henne mer. Stod en lång stund o gosade med småpållarne de är så keliga så man kan knappt gå därifrån, mysigt.

Det var en härlig bild på dina hundar, de ser ut att ha jättekul.

Tvillingsyster
0

Hej Molana, va roligt att du är tvillingsyster. Är ni väldigt lika? Bor ni nära? Önskar att ni båda hade riktigt trevlig resa. Jag kommer att träffa min tvillingsyster i Finland om ca fyra veckor när min yngre systers dotter ska gifta sig i Helsinki.

Mumin61, den lilla svart-vita är riktigt söt tycker jag.

mumin61
0

Tvillingsyster

Visst är han söt o det lever han på oxå, charmar alla. Men det är den andra som har hjärnan av dom, han är mycket klok o förstår det mesta. Den lille charmören bara irrar omkring o är allmänt vimsig, men med det kommer han långt.

molana
0

# 64.

Nej vi är 2-äggs tvillingar.Syrran är mörk och jag är blond eller var ska man säga när det går mot grått för henne nu.Vi är inte lika mer än syskon.Finns ju bilder i mitt album på oss båda.

Nu är det sängen igen.   Kramar. Skrattande

nenna31
0

Godmorgon på er alla från ett gråtrist Östergötland……..Obestämd

Vilka härliga bilder på era djur …..kommer snart på mina med….Glad

Nu ska jag sticka o träna…får vara försiktig har ju inte tränat på 1,5 ve……….Obestämd

See you……

flikkan77
0

Mumin61: Nästan tur det… för det hade blivit lite trångt med en häst i kaninburen. Flört Visserligen har vi stall och lite mark men inget är iordningjort än.

Kaninungarna har gått upp 60 gram på en veckan så de växer så det faktiskt syns! Nu väntar jag vara på att de ska börja komma ut ur boet på egen hand och på fint väder så de kan få komma ut och skutta i rasthagen. Men det dröjer nog en vecka till…

shamani
0

God middag från ett ganska soligt Bohuslän.

Så fina djur ni har allihop! Fast nog föll jag mest för fölen… Flört

Var hos pappa i lördags och firade honom. Baka hans favoritkaka - som jag själv inte kunde motstå… Och vi som var där städade hela huset. Sen sa han att det var den bästa födelsedag han har haft. =)

Igår var jag hos dottern och svärsonen på middag. =)

Idag kommer dottern hit och äter då hennes kille jobbar borta på veckorna. Blir något tacos-aktigt idag. =)

mumin61
0

flikkan

Ja, jag tror inte Melman skulle gilla att bo i en kaninbur.

shamani

Vad roligt att din pappa blev så glad, man blir själv så glad när man kan glädja nån så!!!

Jag hade alla tre barnen hemma igår, o vad jag tycker det är härligt. Det blir allt för sällan de är här samtidigt nu när den ena flyttat ganska långt bort. Vi grillade o hade lite mysigt.

Idag satte det igång o blåsa o regna så jag trodde huset skulle flyga iväg. Det höll på i en timme, sen lugnade det ner sig igen. Trodde nästan det skulle bli åska oxå, men det klarade sig.

flikkan77
0

mumin: Nä, fast jag är övertygad om att min kaninunge gärna skulle bo i en hästhage. Flört

shamani
0

Go natt, go vänner och sov gott!

MdM-Cernita
0

Nån som e vaken? Borde sova men är för trött. Ska prova med en skiva salami och lite äggmjölkchoklad.

nenna31
0

Morsning korsning……solen tittar fram lite idag ……Glad

Ledig på fm…….efter jobbet kommer en väninna och då ska jag bjuda på räksmörgås…….mums och trevligt……Skrattande

mumin61
0

Godmorgon

Idag ska jag äntligen till lasarettet o få info om den nya medicinen som jag ska ta istället för kortison. Det känns så skönt att få sluta med de hemska tabletterna. Hoppas bara de nya funkar.

Ha en bra dag alla!

flikkan77
0

Superfint väder än så länge! Hoppas det håller i sig. Känner för att vara ute och mysa med vovvarna i trädgården idag.

Tvillingsyster
0

Molana, det är ju inte utseendet som bestämmer i tvillingskapet utan att båda två har varit ihop från första början. Bandet fanns där redan innan man var född.

Emea67
0

Godmorgon!

Druckit te och snart dax för kaffe och ägg + att väcka barnen Skrattande Sitter och läser ikapp lite för jag har inte hunnit vara inne och läsa så mycketObestämd

Ha en bra dag allihopa!

nenna31
0

Godmorgon från ett soligt Östergötland……

Ledig idag…..ska tvätta mina köksfönster o hänga nya gardiner ……tvättis har jag visst oxå…och så måste jag handla idag …ojoj….blir ju nästan stressigt…..GladFörvånad

Ha en bra dag alla lchf:are……..Glad

Lottalis
0

Go morron!

Sjukskriven igen! Flunsan blev kvar i luftrören så det blev Antibiotika igen. Vad jag blir trött på dessa flunsor de slutar varige gång med antibiotika. Det beror förståss också på mina andra medeiciner.

Sover och sover hela dagarna. Ingen matlust. Vad ärer man då? Åt lite makrill så jag kunde ta medicinerna men det räcker ju inte långt.

Nå i morgon är det ju ren bättre.

nenna31
0

Lottalis…….

Trist o vara sjuk…jag vet……..men förhoppningsvis så mår du bättre inom 24 tim med antibiotika…….

Skickar varma krya på dig kramar…….nenna31

skogs-tolva
0

Godmiddag!

Ska strax dricka 'elva-kaffe' med min go'a svärmorsa.

Får väl bjuda henne på en oopsie eller två Skrattande

Här är grått, småkyligt och uppehåll.

Kram på er alla!

Lottalis
0

Tack nenna31Skrattande

Imorgon känns det redan bättre.

Hur går det för dig nu sen du var sjuk?

Egentligen skulle jag ju städat hela huset, gjort i ordning på gården. Kollat in familjens kläder mm.  Vi har dottern som blir student 30.5 så då blir fest i skolan och sen på hotell och hela släkten kommer ju 31.5 hit. Nu är det bara halva månaden kvar.

Men här ligger man och känner sig helt onyttig.

En dag får man väl tycka lite synd om sig självObestämd

mumin61
0

Lottalis

Ta det stilla med alla förberedelser inför studenten. Det blir nog jättebra ändå. Jag vet själv hur dum jag varit när jag haft konfirmation o student. Städat som en galning, lagat mat i flera dagar, pyntat o handlat o stått i.

Eftersom jag har tre barn ganska tätt blev det många stora kalas under några år. Jag som alltid haft stora krav på mej själv att se till så allt är perfekt, stressade upp mej, så när det väl var dags för gästerna att komma hit var jag helt slut, o kände mej inte särskilt trevlig.

Sedan fick jag en utmattningsdeprisson (inte på grund av kalasen). Då fick jag lära mej att ta det lugnt, o att det inte är en katastrof om inte allt är perfekt. Det är ju till o med så att det bara är jag som märker om det inte blir som det var tänkt. Ingen annan märker något eller saknar något.

Så krya på dej o ligg inte o grunna på studenkalaset, det blir säkert jätte bra även om du inte hinner städa varje vrå.

Kram

nenna31
0

Lottalis…..

Självklart ska du tycka synd om dig själv idag ….vila och rå om dig….

Håller med mumin61……och känner igen mig….du har sååå rätt….det är bara en själv som märker det man inte hann med….och sen är man tråkig, trött och gnällig när det är dags för fest…..Obestämd

Lottalis…börjar återhämta mig efter min mystiska magsjuka……men hugaligen vad det tar på kroppen…..trodde det skulle vara svårt att komma tillbaka i lchf-spåret….precis när jag började äta lite så blev det småfralla med smör …..var lite rädd att jag skulle fortsätta på det spåret men det gick riktigt bra….Gladär faktiskt lite stolt över mig själv….Oskyldig

Har lyckats tvätta köksfönstret och hängt nya gardiner ….blev riktigt fint..Gladsnart är det dags för tvättis…….

Ha det gott……

Lottalis
0

Mumun61 o. nenna31

Tack för de orden de ger en tröst!Glad

Det där med att ha det tipp topp har jag fått lämna när jag fick astma för en 5-6 år sen. Skilt ute när pollen allergin kom. Inne har jag fått sätta undan lite efterhand pga min sjukdom som varit nu 1.5år. Nu finns ingenstans mer att sätta undan allt är fullt så nu krävs nog lite mer, men det ordnar sig alltid på något sätt.

Ogräs kan ju också vara vackertObestämd el?Förvånad

nenna31
0

lottalis…….

Visst är ogräs vackert …….tänk dig en hel äng full med gula fina maskrosor…….lyser så vackert…..Glad

flikkan77
0

Maskros är min älsklingsblomma! Ska ha en rabatt med sådana någon gång när jag hittat rätt sort… de går ju inte direkt att fröbeställa så jag får leta i diken och på ängar.

Maskrosor och kaninungar passar väldigt bra ihop med!

Lottalis
0

Vilken söt kanin!

Vad ni har kommit långt med sommaren här har vi just fått gräsmattorna att gå i grönt. Björkarna håller på att spricka ut..riktigt värsta pollen tider.

Tvillingsyster
0

Pollen tiderna har börjat här i Vetlanda trakten också.

God natt alla folk.

molana
0

Godmorgon från ett soligt Gävle.   Skrattande

flikkan77
0

Här blommar allt från påskilja till syren, även om påskliljorna nu sjunger på absolut sista versen…

Lottalis
0

Här har någon påsklilja börjat komma fram upp mot en varm syd vägg.

flikkan77
0

Det regnar! Glad

nenna31
0

Goddag goddag…..alla lchf:are…..Glad

Ingen sol här….tyvärr…….har varit o tränat o ska jobba på em……..

Träningen gick riktigt bra idag…..men har sovit dåligt inatt…..trist…..man blir ju så trött på dagen……Obestämd

Hoppas ni alla får en bra dag ……nenna31

Lottalis
0

Här är solsken men blåsigt väder.

Håller det i kan det bli ute talko i dag!Skrattande

greensis
0

tittar förbi, är hemma med magsjuka. Misstänker att jag slarvade vid kycklingtillagningen, kom åt något med kniven och skärbrädan.

Blå himmel med rätt ulliga moln, lite småkallt.

Fabricati diem, pvnc!

shamani
0

Go middag! Solen och molnen turas om i dag om vem som ska synas mest…

Krya på er ni som är sjuka!

Att det är pollentider märks! Min vinröda bil är gulgrön… Tack och lov är jag inte allergisk! =) Lider med alla som är allergiker och har svårt att vistas ute…

Ska nog gå och sätta på en mig en kofta eller något, jag sitter här och småfryser.

mumin61
0

Go kväll!

Halvmolnigt o småkyligt. Idag har jag sovit, eller jag skulle ha sovit om jag inte haft en elak fluga på sovrummet. Så tokig man kan bli. Så fort man sätter sej upp med flugsmäcken är den borta, o när man lägger sej är den där. Har jobbat i natt o ska jobba inatt igen.

Alla sjuklingar får krya på sej.

Ha en trevlig kväll!

dynamiteva
0

såg melodifestivalen, sjukt tråkigt, ser spår från solnedgången genom fönstret, sjukt vackert, sitter och funderar på om jag inte kom upp i lite för mycket kolhydrater under dagen och funderar på att kompensera med en dos smör, fast då blir det så mycket kcal idag, jaha ja typ livet på en pinne typ.

Lottalis
0

Någon av er som har ett bra resept på fläsksvålar.

Vet att det har funnits någonstans men hittar inget nu.

Nu har jag varit barnvakt hela kvällen.

Ute har de fixat till räcket på verandan.Slipat och målat det blir så fint. I morgon lovar de solsken så då får de göra den klar.Skrattande

shamani
0

Recept på fläsksvålar? Menar du att göra dom själv eller att använda färdigköpta i annat sammanhang än att äta dom naturell?

Om du menar att göra egna så vet jag bara att mamma lät svålen sitta på skinkan, eller revbenen när hon tillagade dem i ugnen. När maten var klar skar hon av svålen och de knaprade vi på sen.

Någon annan kanske har något recept…

Melodifestivalen - Jag tyckte det var ganska bra låtar. Visst fanns det undantag, men jag tycker att årets låtar är betydligt bättre än fjolårets. Men smaken är olika! Flört

Dags att krama kudden! Natti på er!

Lottalis
0

Go morron!

# 102 Har inte hittat färdigköpta ännu.

Men det har funnits resept på att göra själv och nu kan jag inte hitta det.Gråter

Nu har flunsan släppt för nu sover jag inte längre. Sist i säng och först upp! Glad

Nu är det konditionen som skall upp, sååå man måste ju dra sig från datorn.

flikkan77
0

#103 Hur får man tag i svål att göra själv? Måste man köpa en hel skinka för att få lite svål ockå eller går det att köpa separat?

Lottalis
0

#104  I förra tråden var det de som beställde i affären.

flikkan77
0

#105 Okej, visste inte att man kunde det!

nenna31
0

Morning från östergötland……lite sol tittar fram bakom molnen…..Glad

Ledig idag……städa….tycker inte jag gör annat än städar…men det är väl för att allt tar mycket längre tid nu än förut…..måste dela upp arbetet annars får jag för ont…..Rynkar på näsan

Ha det gott och krya på er alla sjuklingar……kramar från nenna31

Lottalis
0

#Hanne31  Jo du det känns som om man städar hela tiden.

Fick just veta att dottern klarat studentenSkrattande så nu blir det fest i slutet av månaden. Vi har ju lite annorlunda. Här blir 19 åringar student de som gått gymnasiet eller yrkesexamen för de som gått i annan skola.~

Så nu blir nästa skola hennes yrkesval troligen en högskola i sverige, hon gjorde högskoleprovet i vår.

Så städning…  städning… Om man bara hade orken som förr. Vi får ta den tid det tar bara det blir gjort.

shamani
0

Go middag! Solen skiner och det blåser…

Idag är det tvättstugan som gäller. Sista maskinen går för fullt. Nu gäller det att komma ihåg att bädda efter tvätten också… Ska iväg på utflyttningsfest i kväll och då vill man inte komma hem på natten/småtimmarna och upptäcka att man glömt bädda sängen…

Min pappa ringde tidigare idag och hade bränt sin hand. Så nu e han på sjukan och blir omhändertagen. Han råkar alltid ut för något… Vissa har det i generna, tror jag…

Lottalis: Skönt att höra att du har frisknat till igen! =)

Fläsksvålar har jag köpt på Willys och på Coop Forum (uddevalla).

nenna31
0

Snabbkoll……Förvånad

Ska glo på Tv snart…..var inne och la in på minmat så jag kunde inte låta bli att kolla läget….Glad

pitch
0

Varför är denna tråd låst?

nenna31
0

Pitch….

Den här tråden är inte låst….det är den gamla tråden/trådarna som är låsta…..De hade blivit för långa och tröga så då startar vi om med en ny…..GladDen här…

Välmommen hit…..

mumin61
0

Ja ibland undrar man varför en del drabbas av olyckor hela tiden. Jag har en gammal faster som brukar ramla omkull. Hon har brutit sej både här o där. Igår hade hon varit hos tandläkaren o fixat med en tand för 3 500:-. På trottoaren utanför ramlade hon o fick tre lösa tänder o slog av an bit på en fjärde. Skadade käken o näsan o handleden.

Hon ringde o var så ledsen o behövde ha hem lite mat (soppa), för hon får inte tugga på 14 dagar, så direkt efter jag jobbat klart på morgonen fick ja åka hem till henne o hjälpa till lite. Hon är blåslagen o sönderskrapad i hela ansiktet, imorgon ska jag dit igen o byta bandage på henne. Jag tycker så synd om henne, gammal o ensam.

Nu är jag så trött, jag har ju inte hunnit sova med nån reda idag. Oj, det här blev visst gnälligt, ursäkta för det.

Godnatt gott folk dax för bingen!!!

Isa56
0

Godmorgon, idag ska jag på kalas min pappa fyller 82 år idag. Och med tanke på vad jag läste innan i tråden är jag glad att han bor på gruppboende efter en stroke.

#113 Du är inte ett dugg gnällig, känner medkänsla för både dig och din faster. Hoppas hon snart blir bättre kramth_consoling1

nenna31
0

Morsning korsning……Gladsolen skiner….

Mumin61……inte är du gnällig…….varma kramar både till dig o din faster…..Glad

mumin61
0

Isa56 o nenna31

Tack så mycket.

Alla ni som har djur som får gå lösa ute, får era djur extremt mycket fästingar i år? Mina hundar kryllar av fästingar det är så äckligt. Jag har aldrig varit med om så mycket fästingar som nu. Jag måste gå o köpa nåt medel mot det, har ni förslag på nåt bra? Jag vet inte om djuraffär eller apotek har det bästa.

Ha det så gott!!!

mumin61
0

Idag kom det fram en liten höna som jag saknat en tid. Jag trodde höken hade tagit henne, för jag har verkligen letat efter henne. Med sig hade hon tre söta kycklingar.

mumin61
0

En var gulsvart o två var svarta.

mumin61
0

O när vi letade efter platsen hon ruvat på hittade vi istället Sotis o två kattungar som vi heller inte hade hittat innan. De är några dagar gamla men har inte öppnat ögonen ännu

Isa56
0

"Naw" va söta dom är, både kycklingar och kattungar.

LatMask
0

Å, vilka sötnosar! Både de med dun och de med …ehm…lurv…

nenna31
0

mumin61…..

ojojoj….vilka godingar…….en kattunge vore inte fel…..har två katter redan ….vill ju ha en hund oxå……mycket man vill….Flört

Idag ska jagåka på utflyckt med en väninna och hennes 8-åriga son……Julita…tror jag det var…blir säkert trevligt…Glad

Så det är väl bäst att hoppa i duschen………

Ha en bra dag ………Kyss

nenna31
0

Morsning korsning……nu är det måndag igen…..ska just iväg o träna…..återkommer senare…..

Ha det gott…….Glad

Lottalis
0

go morron! In och titta.Glad

skogs-tolva
0

Go'morrn!

Mulet o kulet här i inlandet, Marks kommun.

Har kört telningarna till skolan och väntar på att gå in till svärisarna, elvakaffe och datorsupport blir det idag.

Har ökat i vikt, går ej heller ner i vikt, inte förbi de förbaskade 69.9 kg jag hade nått, tror detta beror på sömnbrist, en kan ju inte leva på konstant 4-4½ timmes sömn var natt….

Livet känns för tillfället lite skit…

*gnäll ynk o pip*

nenna31
0

Skogs-tolvan…..

Stämmer in i din "gnäll ynk o pip"-kör……skänns så här med ….alldeles för lite djupsömn här……"suck stön o ojoj…"Obestämd

skogs-tolva
0

Då får vi köra stenhård duett här!

Fasen vad jobbigt det är när man måste gå upp efter 4 timmars sömn för att väcka ungarna och sen köra dem till skolan. Upp 06.30 och tillbaka från skolan kl 08.55….varje dag. Sova en stund på fm? Inte en chans! Måste ju fixa i köket, baka oopsies, laga mat etc….

Sen kl 13.15 iväg till jobbet igen, hemma 01.30 och bums i säng, (somnar inte alltid med en gång) sen upp 06.30…. Ja du hör själv, nenna31…. *ynk stön o gnäll*

Men, ungarna har det i alla fall bra……..

nenna31
0

Ja, jag har inte den stressen längre med ungar mina ungar är utflugna……..men min nattsömn är störd av värk och myrkrypningar….vaknar ständigt o jämt…..vet inte när jag sovit 4-5 timmar utan att vakna….. vaknar oftast efter två till tre timmar"suck stön och pecka"…..Obestämd

nenna31
0

Nääe mina vänner nu måste jag äta lite ….ska iväg o jobba…….see you……Glad

skogs-tolva
0

Åhå, då hänger jag på i pur sympati!

*ynk stön o pip*

Tvillingsyster
0

Här har det regnat hela förmiddagen. Vilken tur! Behöver inte vattna rabatten. Då blir det inomhusdag vid vävstolen.

Mumin61, dina kycklingungar och kattungar är så söta.

flikkan77
0

Håller med dig tvillingsyster, vilket tur att det har regnat! 7mm har det kommit här så idag slipper vi vattna häck och annat nyplanterat. Brunnen behöver en dags återhämtning också, den börjar sina lite efter nån timme nu och det är ju inte så kul…

mumin61
0

Idag regnar det o är så grått, det ska bli skönt att krypa ner i sängen o sova nu, ska jobba inatt.

Tvillingsyster

Ja de är jättesöta, Kattungarna har en så fin vitgrå nyans, vi har aldrig haft katter med den färgen förr. Mamman är svart o vit så jag undrar hur pappan ser ut.

Nu får jag koka jätte grytor med ägg, det är ju inte bara jag som ska ha, det måste ju räcka till kycklingarna oxå.

skogs-tolva

Var rädd om dej! Det håller inte i längden att sova så lite, risken finns att du blir sjuk. Jag vet hur illa det kan gå om man inte är rädd om sej själv.

nenna31

Jag hoppas du har möjlighet att vila lite på dagtid när du sover så dåligt.

Ha en bra dag!!!

Lottalis
0

Fick vattna allt i gårkväll, så torrt.

Solen skiner och lite blåst i dag.

Nu är det städning igen.

Var just in till stan och köpte en ny dator till dotter. Skall bli som precent.

Städning var det ju……datorn drar….

mariech
0

Hur är det annars nenna31? märker du om det blir något bättre med kosten, eller är värken lika ihärdig?

Vad tråden växt, vännen, händer mycket när man inte är här;)

Kram Mariech

Tvillingsyster
0

Nenna31, vet du vad din dåliga nattsömn beror på? Det går ju inte leva så. Sen man kan ju ha stress utan barn också.

nenna31
0

Morning mornig…från ett grått östergötland……Rynkar på näsan

Tack för allas omtanke……skulle gärna vila mitt på dagen men sen jag började arbetsträna så blir det inte så ofta….nån gång i veckan bara……

Att jag sover dåligt har mycket med min värk att göra……har nervvärk sedan snart tre år…..jag opererade två diskbråck inom loppet av en vecka och resultatet blev att jag blev sämre efter operationen och kommer inte att bli återställd….Tungan uteJag vaknar av värken och att jag måste byta ställning…ibland somnar jag om lätt men ibland så får jag ligga vaken länge…men då tar jag ofta en extra OxyNorm…..då somnar jag snart igen…..men som sagt får nog inte tillräckligt med djupsömn…..tyvärr…….

Väntar på besked om hur mycket de anser att jag ska arbeta tex 10-20 tim/ve…eller om jag ska bli sjukpensionär…….FK tycker ju oftast att det finns ett arbete till alla…hmhm….men var????

Nog med gnäll nu…..min väninnas dotter fick en dotter i söndags och det är såååå härligt väntar på att få hålla den lilla go tjejen…..Gladletar just present på Ellos åt tösen……ska även se om jag hittar nån vettig Studentpresent…..har två väninnor vars barn tar studenten i år…..Glad

Ska jobba på em. och sen tar jag bussen till min nyblivna mormorväninna…..

Ha en bra dag alla goa lchf:are ……

oj vad långt det blev….fniss

mariech
0

Ja vd ska man hitta på i studenpresent, har en systerdotter som vi ska fira, har inte en aning vad man ska hitta på???

Får la se vad det kan bli..

Ha en bra dag!!

nenna31
0

Heeeej mariech…….Skrattande Länge sen….hur har du det ????

Lottalis
0

Hejsan på er!

Egentligen så borde jag städa men…

Vad det är svårt att hålla sig härifrån. Tur att jag behöver andnings paus ofta.

Håller på med en antibiotika kur och nu har jag feber igen Skrikandes.

Man blir så in i …trött. 1 1/2 vecka tills vi har kalas. 1v tills jag skall på lever biopsi, kollar då om inflamationen är borta. NU feber igen. Kan bero på att jag är mottagligare med mina mediciner, eller att det är pollentider eller att jag vistas i dam nu när jag städar eller en ny flunsa. Om man bara kunde ta bort alla "eller" så man åtminstone vet vad som är felet.

Det blir säkert en bättre dag i morgon.Skrattande

Här är så torrt allt vissnar ju bort om inte regnet kommer snart. Såå mycket damm i luften.

nenna31
0

Lottalis…..

Uj det låter jobbigt…..vad har du råkat ut för för skit……Obestämd

nenna31
0

Snabbkoll……mycket o göra idag ……..Tungan uteHoppas det är bra med er alla……

Ha en bra dag..!!!!

mariech
0

Hej Nenna!!! Det är väldigt bra här faktisktGladPluggar, går forfarande trögt, vet inte hur jag ska hinna…men kniven mot strupen verkar effektivt på mig;)

Imorgon kommer syster från Katrineholm och hälsar på, ska bli kul, de har inte varit här sen jag flyttade in i lägenheten.

Så pluggning, varvat med städ blir det idag, tur det är sånt gråväder ute!!;)

Hur är det med dig då?

Du verkar ha fullt upp, och känsla av att du mår bra?Glad

Kramar!!

mumin61
0

Jag skulle oxå städa idag, men jag blir inte klar känns det som. Efter 1 1/2 dygn med fruktansvärd huvudvärk o illamående är man ju inte för snabb. Har "baksmälla" efter värk o tabletter så jag är så seg o det ekar i huvudet.

Många pausar blir det, då är det tur att KiF finns, tyvärr blir det lite för långa pausar, man blir ju gärna sittande här o läsa istället för o göra det man ska.

O så MÅSTE jag ju gosa med kattungarna med jämna mellanrum. De är så gosiga, har precis börjat få smala springor till ögon.

Ha det bra gott folk!

nenna31
0

Morsning korsning…..lite sol blandat med många moln här idag…..GladHar börjat läsa SSS "Ät dig ner i vikt"……kanonbra bok… svårt att sluta läsa…..Glad

mariech…..skönt att höra att det är bra med dig…..här är det siså där…..trött…..sover illa ….men men det blir säkert bättre snart….

Idag ska jag bara bry mig om mig själv……Flörthar inga speciella planer för dagen ….skööönt….

Ha det gott …..Glad

mumin61
0

Jag har oxå precis börjat läsa Skaldemans bok "Ät dig ner i vikt". Problemet är att jag somnar så fort jag läser. Inte för att det är tråkigt utan för jag alltid är trött, så det lär ta tid innan jag läser ut den när jag bara hinner läsa en el två sidor innan jag slocknar.

nenna31

Hur länge har du sovit så dåligt? Så kan du ju inte ha det, finns det inget du kan ta som hjälper antingen från hälsokost el om nån läkare kan skriva ut nåt. Det sliter ju så oerhört på kroppen om man inte får sova. Var rädd om dej.

Idag hade jag gärna varit hemma med gubben o bara gått här o skrotat, men vi är bort bjudna på middag kl 14.00. Undrar om det blir nåt jag kan äta, jag berättade hur jag äter men det verkade inte som de fattade riktigt.

Ha en skön Kristi Himmelsfärds Dag

Är det inte denna dagen som kallas första metare dagen, isf hoppas jag alla som är ute o fiskar får god tur.

shamani
0

Go kväll på er!

Var ett tag sen jag var inne nu. Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag inte har varit här… Jag har å andra sidan inte varit någon annanstanns heller…

Jo, igår var jag på biblioteket och lånade Uffe Ravnskovs bok "Fett och kolesterol är Hälsosamt". Vilken otroligt fängslande läsning! När jag hade läst klart den så läste jag om Myt 6. Blir nog lite fler man läser om…

Jag har fattat beslutet att sluta ta mina statiner efter att ha läst boken. Jag är ju lyckligt lottad som har högt kolesterol! Men jag behöver ha upp HDL-et lite. Något bra förslag? Jag tar ett par kapslar med omega-3 utöver det jag får i mig via lax.

På tal om lax - jag är hungrig…

mat  mat mat! Skrattande

Tvillingsyster
0

Nenna31

Undrar om arbetsträningen påverkar dig negativt på så sätt att du inte får tillräckligt med sömn. Annars så har jag en uppfattning att om man sover dåligt så räddar sömnen situationen så att man hamnar i djupsömnen fortare än som vanligt. Normalt brukar det ta 2-3 timmar, men i akuta fall kan det ta bara 20-30 minuter.

shamani
0

Snart dags att krypa till sängs och krama kudden.

God natt på er!

nenna31
0

Hejsvejs…..

mumin61 o tvillingsyster…..

Har ätit en medicin som hjälpte mig till en början mot min värk o sömnsvårigheter men har slutat med den eftersom jag mådde skit hela fm efter, hemsk hangover…..slutade med den och mår bättre på dagtid….är inte groggig hela tiden…..vill inte äta den igen…

Innan jag började arbetsträna så vilade jag alltid mitt på dagen….sov nästan aldrig på dagtid.men min kropp fick vila….Nu när jag arbetstränar finns det inte tid till att vila mitt på dagen varje dag……vilket jag själv tror är viktigt för mig…eftersom jag har kronisk nervverk och äter många starka mediciner….

Innan jag började arb.trän så hade jag en rytm som fungerade relativt bra för mig……tränade på sjukgymnastiken två dagar i veckan….nu ska jag ju även arbetsträna och vet inte om det är för mycket för mig…jag får ge det lite mer tid innan jag ger upp….har arb.trän sedan 16/3 så det är inte så länge…..

Min dåliga nattsömn har jag haft till och från sedan operationerna i sept -06….

Ha en bra dag …..kram kram

mumin61
0

Vaknade med huvudvärk idag igen, vad jag är trött på det här. Har tagit tabletter o druckit en massa kaffe, men inget hjälper. Men jag ska snart gå o lägga mej o sova lite, då kanske det går över. Jag ska jobba inatt, o det är rätt tungt om man har sån j…a skallavärk.

Jag var precis ute o matade mina kycklingar, de växer o börjar få fjädrar på vingarna. Nu går vi bara o väntar på nästa föl oxå, ska komma i mitten på juni, så det kan ju faktiskt komma när som.

nenna31

Jag förstår att du inte vill äta medicin du inte mår bra av, men sömn är ju så viktigt. Finns det inte nåt annat du kan pröva? Jag skadade min axel i höstas o hade jätteont, då fick jag låna en apparat av sjukgymnasten, jag kommer inte ihåg vad det hette men jag tror det var TENS eller nåt sånt. Den ger ström ut i musklerna man kan själv välja hur starkt man vill ha. Det tog faktiskt bort värken rätt bra, fast jag trodde inte på det först. Eller har du provar akupunktur eller nåt sånt. Du måste ju få sova. Hoppas du hittar nåt som passar dej. Kram!

Ha en skön "klämdag" alla goa människor.

nenna31
0

mumin61….Ajaj……vet hur jäkligt det är med skallebank….men har sällan det nu……men står ju på dagliga värkmediciner..Obestämdinget ont som inte har nåt gott med sig……Hoppas det släpper snart för dig…kryapådigkram….

Har provat det mesta…har en TENS apparat hemma…den är skön att ta till ibland ,provat akupunktur….hjälper endast för stunde…..men när det gäller min smärta så är det bästa när jag har en bra dyngsrytm….då jag gör precis lagom och hittar min balans…..då gör det inte så mycket att sömnen inte är 100 %…Jag tror att  det är arb.trän som gör att det är extra jobbigt just nu….har inte hittat min balans ännu…..får se hur det går….men ska ge det lite mer tid….

Jag var oxå nattjobbare tidigare ….undersköterska…..du med????

nenna31
0

Kollar runt en stund innan det är dax för TV.:n…..Glad

Tvillingsyster
0

Nenna31, har du möjlighet att minska på arbetstiden om det hela blir för jobbigt för dig? Har själv fått akupunktur mot migrän för över tio år sedan. Första gången var migränen borta i 4 månader. Efter andra, tredje och fjärde gången tiden minskade hela tiden tills migränen var tillbaka igen. Sen tyckte jag att det inte var nån ide med akupunktur längre.

Mumin61, numera har jag sällan huvudvärk, men under tiden jag råkade ut för det vaknade jag ofta på mornarna med huvudvärk. Jag lade ofta märke till att då hade jag dagen/dagarna innan haft någon problematisk situation på jobbet, som inte gick lösa på vanligt sätt. Jag menar inte att du har samma situation, men det här kan kanske ge dig en vink åt något håll……

mumin61
0

nenna31

Hoppas du snart får balans på ditt liv, innan du blir helt slutkörd. Hur många timmar per dag arbets tränar du? När jag varit sjukskriven för utmattnings Depression o skulle börja arbets träna fick jag jobba 2 timmar 2 dagar i veckan. Innan jag började tyckte jag det känndes löjligt lite, men när jag väl började var det nästan mer än jag orkade med.

Jag jobbar som vårdare på ett service boende för utvecklingsstörda. Tidigare jobbade jag dag, kväll o natt (sovande jour). Men bara kort efter jag hade kommit tillbaka efter min sjukskrivning fick vi vaken natt. Jag sökte den tjänsten direkt, nätterna är ju mycket lugnare o det är ju inga tunga lyft på natten heller. O så förlorade jag mitt minne när jag var sjuk, o det är så mycket att hålla reda under dagtid, så jag känner att jag inte fixar det riktigt.

Därför passar det mej perfekt att jobba natt. Jag är så glad att jag fick möjlighet till det annars tror jag inte jag varit tillbaka på arbetet ännu.

Hoppsan det här blev visst långt. Hoppas som sagt att du snart känner att du hinner vila ut ordentligt, man kan ju inte fungera utan sömn.

Kram

nenna31
0

Morning…..Gladhoppas solen kommer fram idag eller att det inte regnar ….måste ut o handla lite…..har inte varit utanför dörren på två dagar nu…..har vilat, sovit middag och läst i SSS-ät dig ner i vikt….kanonbra….Känner att jag behöver lite frisk luft nu….det räcker inte med att bara gå ut på balkongen….ObestämdTungan ute

mumin61 och tvillingsyster…..

Tack för er omtanke…det värmer verkligen…Nu på måndag ska jag ha ett möte med min sjukgymnast….ska ta upp min trötthet/sömnbrist med henne…vill gärna ha hennes synpunkt på det hela….för nästa måndag ska jag ha avstämningsmöte med F.kassan, Af och af:s arbetsteurapet…..vi ska då diskutera hur det fungerar för mig…….så jag får kämpa på den här veckan så får vi se vad de säger….Jag arbetar totalt 10 tim/ve….mån, tis 3 tim/dag och tor 4 tim/dag……jag arb på em….just för att jag ska kunna ta det lugnt på förmiddagarna……

nenna31
0

Ha en skön helg alla fina människor…..var rädda om er……Kyss

Tvillingsyster
0

Nenna31, skönt att du fått sova och ta det lungt…… dagen har varit solig här….. lite moln var det visst på förmiddagen men det gjorde inget……. sommaren kommer.. Skrattande

mumin61
0

nenna31

Finns det ingen chans att du kan få minska ner på timmarna lite o bara arb.pröva 2 dar i veckan eller så. Det är väl bättre att få börja lite stilla o eventuellt kunna öka på istället för att ta slut på alla sina krafter på en gång. Då är man ju tillbaks på noll igen. Lycka till på måndag.

Tvillingsyster

Jag har haft så mycket huvudvärk i så många år, o är så less på det. Ibland beror det på stress o ibland på att jag ätit dåligt eller sovit för lite. Men de flesta gångerna kan jag inte komma på vad felet är. Kanske hör det ihop med mina andra problem (värk, trötthet, muskelsvaghet o en sänka som hoppar som den vill).

Men nu ska jag nog bli bra när jag äter så bra mat, eller hur? Jag har oxå precis börjat med en ny medicin som förhoppningsvis ska ersätta kortisonet. Så nu ska jag bli riktigt frisk.Härligt.

Hoppas alla får en skön söndag, själv ska jag "rusa" hem o sova så fort jag slutat jobba imorgonbitti.

nenna31
0

Trevlig Söndag på er alla…….Glad

Idag skiner solen och det är varmt o skönt ute….igår tog jag verkligen igen att jag varit inne i två dagar…..Tungan uteVar ute i 4,5 timme….!!! sakta promenad, många stopp, lite shopping och det bästa av allt ….träffade en gammal arb.kamrat…..SkrattandeVi satt o pratade minst i en timma……vad mycket det gör att få prata bort en stund….

mumin61…..trodde oxå att jag kunde få börja med lite färre timmar …men men …..F-kassan är som de är, det skulle vara 10tim/ve….tyvärr…..kanske kan få dom att ändra sig….får göra ett försök…..Obestämd

Imorgom fyller min dotter 24 År……oj oj vad tiden går……Tungan ute

mumin61
0

Jadu nenna, tiden går. Min son fyllde 25 år i april o mellan dottern fyller 24 år i november, "minstingen" blir 21 år i juni. Jag fattar inte när de blev så gammla. Men det betyder ju inte att vi blir äldre eller hur!!!

Nu har jag sovit bort en solig dag. Ska fixa lite middag, o sen ska vi köra till hingsten med ett av våra ston. Sen är det jobbenatt igen.

Ha en härlig söndagskväll!!!

Tvillingsyster
0

Det har varit en solig och varm dag idag.

Nenna, f-kassan får nog rätta sig efter bestämda regler antingen 10, 20, 30 eller 40tim/vecka säger reglerna. Sjukskrivning är enda möjlighet att använda tror jag.

God natt………….

nenna31
0

Solen skiner …fåglarna kvittrar katten myser……verkar bli en bra dag …..Glad

Tittar in en stund innan det är dags att sätta igång med dagens sysslor…..

Mötet med min sjukgymnast gick bra….vi bestämde att hon ska följa med mig på mötet med AF och F-kassan på måndag…..kanonbra att hon ställer upp för mig och stöttar mig….GladMin arb.teraupeft ringde mig igår…..hon ville höra hur det fungerar och hur jag mår efter mig tripp med ambulansen till sjukhuset….jättegullig tjej…..tänk vad mycket det betyder när man känner att de verkligen bryr sig om hur man mår…..Glad

Ha det gott alla fina människor…….Glad

nenna31

nenna31
0

Morning från ett gråtrist Östergötland…..Tungan utemen rätt så skönt att det inte är så varmt idag ……ska försöka dammsuga o tvätta idag……Obestämd

Vart har alla tagit vägen….kanske dax att lägga ner den här tråden….????Obestämd

nenna31

Isa56
0

Jag är här.Skrattande Har nog blivit lite lat och läser mer än jag skriverSkäms medan ogräset gror och fönsterna antar en svag grådaskig ton…… nää bara skojar det blåser och regnet verkar "hänga " i luften.

Nenna31 Låter som du har fått en bra arb.teraupeft, håller med dig det betyder jättemycket att någon bryr sig om en, För på något sätt blir smärtor och problem  lite lättare att uthärda då.

nenna31
0

Isa56…..hejsvejs….Glad

Jo så sant man behöver allt stöd man kan få när man hamnat i en situation som man inte hade tänkt sig…..ObestämdI dagens samhälle så är det här med empati inte en självklarhet…..tyvärr…Rynkar på näsan

Jag känner att jag har stort stöd av både min arbetsteraupeft, sjukgymnast och Af…..när det gäller F-kassan är jag inte lika säker på deras stöd……hrmhm…..Obestämd

Isa56
0

Nää! F-kassan vet man nog aldrig var man har.Skrattande När jag fick hjärtinfarkt för 2 år sedan fick jag ett brev ifrån dom, där dom skrev att dom hade bedömt min "sjukdom" och godkänt en månads sjukskrivning.Obestämd Tur man har kanonbra arbetskompisar annars hade de inte fungerat då. Idag är jag helt återställd från det, men med 20 kg sluta röka kiloSkrikandes  Vi får hålla ihop och peppa varandra här istället. För samhället tänker bara fortare-fortare mer pengar-mer pengar.

nenna31
0

Isa56….du har sååå rätt ….pepppepp till oss båda…FlörtSkrattande

Isa56
0

th_grouphug

nenna31
0

Fniss….mysigt…..Glad

mumin61
0

Go middag!

Får man vara med o kramas?

Idag har jag inte lust att göra nåt, jobbat helg o sen möte på jobbet hela dan i går o ska jobba inatt igen, blää… Jag är TRÖTT!

Igår var jag o skulle köpa kläder, men hittade ingenting jag ville ha. Ska på 50-års fest på lördag. Jag får väl rota i garderoben istället, nån gammal trasa kan jag kanske hitta.

Min "lilla" flicka ska komma hem till helgen, vad jag längtar. Hon kommer inte så ofta. Det ska bli så mysigt.

Nähä, jag måste nog göra nåt ändå, tvätta kanske… Det blåser som rackarns så det torkar nog bra idag.

Ha en skön onsdag!

nenna31

Du vet ju att vi på KiF bryr oss även om vi tyvärr inte kan påverka din situation, Lycka till på måndag!!!

nenna31
0

mumin61……Tack för din omtanke….det värmer verkligen att veta att det finns folk som tänker på en…..Kyss

Isa56
0

Godmorgon. Hi ya!)Här nere i skåne blåser det friskt, är lite molnigt. Ikväll får jag sluta jobb tidigare så jag hinner sova lite innan jag ska upp igen och börja för kl 6 imomrgon. Nåja det går det med bara man kommer ur sängen på morgonen så brukar det gå hihi.

Hoppas allt är väl med er i den här tråden? Även om jag är "slö":zz: på att skriva ibland, så läser jag desto mer. kram på er

Tvillingsyster
0

Det här var en kul grej.. kunde inte låta bli…

Det regnade när jag vaknade men ny är det solsken.

Om en dryg vecka ska maken och jag till Helsingfors till systerdotters bröllop. Det blir både kul och jobbigt ty maken kan ingen finska.

Nenna31, man vet aldrig hur nära hjälpen kan vara, kul för dig.

Isa56
0

Låna på du. jag lånar själv härifrån Tror din make kommer att hålla hårt i dig då, om ingen annan kan svenska.Hoppas ni får trevligt.

Tvillingsyster
0

Ja, Isa56, det har du alldeles rätt i - han kommer att hålla hårt om mig.

PDT_Love_06Tack Isa

Isa56
0

Varsegod th_studsmattaÄlskar smilisar.

nenna31
0

Morning på er alla kuliga vänner …….Gladälskar oxå smilisar…..

idag har vi marknad i byn så det blir ett besök på em när min väninna slutat jobbet….

Solen skiner och det äe precis lagom varmt…….

Igår fick min dotters väninna sitt första barn, en liten flicka …….det är sååå underbart med barn…….

Ha en underbar dag och helg……det är ju Pingst vettja….Förvånad

Många bröllop i helgen??????

Isa56
0

Hej allaÄntligen hemma. Har haft en sån där dag, där man bara sprungit sig trött. Utan att få nåt vettigt gjort. Trött i hela kroppen.

Nenne! jag säger bara "naw" bebisar är så härliga.

mumin61
0

Min "lilla" dotter kom hem inatt. Så mysigt att träffa henne, det var ju ett tag sen. Det känns ju så gott o få krama om barnen. Hon sa direkt att hon såg att jag gått ner lite. Kul för ingen annan ser det (inte jag heller) o det är ju bara ca 5 kg.

Imorgon ska jag på 50-års fest. Eskil Erlandsson (jordbruksministern) är bjuden på samma fest. Men jag tror inte han skulle komma. Synd, annars skulle jag passat på o försöka prata med honom om vår mat o stevia.

Skönt väder vi ska få i helgen. Det kan bli skönt efter rusket som varit nu ett par dar. Här har blåst så vi haft strömlöst flera gånger de sista dygnen. Men så är det ju på landet, det är bara att dra fram gasolköket.

Vad mysigt med en liten bebis. Man blir varm i hela kroppen när man gosar med dem o så luktar de så gott.

Ha en skön fredagskväll alla goa människor!

mumin61
0

Min "lilla" dotter kom hem inatt. Så mysigt att träffa henne, det var ju ett tag sen. Det känns ju så gott o få krama om barnen. Hon sa direkt att hon såg att jag gått ner lite. Kul för ingen annan ser det (inte jag heller) o det är ju bara ca 5 kg.

Imorgon ska jag på 50-års fest. Eskil Erlandsson (jordbruksministern) är bjuden på samma fest. Men jag tror inte han skulle komma. Synd, annars skulle jag passat på o försöka prata med honom om vår mat o stevia.

Skönt väder vi ska få i helgen. Det kan bli skönt efter rusket som varit nu ett par dar. Här har blåst så vi haft strömlöst flera gånger de sista dygnen. Men så är det ju på landet, det är bara att dra fram gasolköket.

Vad mysigt med en liten bebis. Man blir varm i hela kroppen när man gosar med dem o så luktar de så gott.

Roliga smilisar ni har, tyvärr är jag teknisk idiot så jag vet inte hur man gör.

Ha en skön fredagskväll alla goa människor!

nenna31
0

Morrontitt……mycket att göra idag ……det blir ju singeltjejtträff hos mig ikväll…..Skrattande…Idag tänkte jag bjuda på kyckling, sallad (ris till de andra)….till efterrätt blir det lchf:s ostkaka med vispgrädde o hallon……mums….sen dricker vi givetvis rött vin till……och sist men inte minst massor med "habbelibabbla"……Skrattande

Hoppas ni alla får en underbar Pinngstafton ……..

kramar nenna31

Isa56
0

Godmorgon, idag ska jag försöka få gjort nåt annat än bara hänga härVara ute, ska också tv'ätta. Så jag kikar in då och då. Hoppas du får en bra dag Nenna med allt som ska göras innan,

kramar

nenna31
0

Tack Isa56…..det brukar alltid bli trevligt….ha det gott du med…..Glad

nenna31

Andina
0

God, Fet och Glad Pingsthelg önskas er allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Tvillingsyster
0

Mumin61….. har försökt hitta stevia, men lyckas inte. Hur ser burken eller paketet ut? Vilka affärer har det? Det borde väl finnas bland bakprodukter eller?

Trevlig pingst till er alla……. Heart fill with love)

Andina
0

Tvillingsyster - Nu är inte jag Mumin61, men jag "lägger mig i" i alla fall… ;) du kan beställa stevia på www.stevia.se bl a.
Stevian är lättast att hitta på webbshoppar - p g a att den inte får säljas som sötningsmedel i Sverige. Ännu - men det kommer nog så småningom. Stevia finns alltså inte att köpa ute i butikerna.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Tvillingsyster
0

Tack Andina… nu är det beställt.

mumin61
0

Vi har precis varit o flyttat några hästar till nytt bete. Då kom vi jätte nära ett rådjur med ett litet, litet kid. De är ju helt underbart söta.

Tvillingsyster

Jag har inte provat stevia. Jag är lite för dum för att beställa på nätet, eftersom jag inte är helt bekväm med datorn. Det var därför jag hade tänkt försöka påverka vår lantbruksminister att tillåta stevia, men för det första kommer han nog inte ikväll o för det andra så kan han kanske inte göra så mycket, det är väl förbud i hela EU tror jag. Vilken sort beställde du? Jag ska be nån av barnen hjälpa mej att beställa. Eller kolla om det får säljas i USA, min bror bor där, så han kanske kan skicka till mej.

nenna31

Ta inte ut dej med alla förberedelser, utan se till att du är pigg ikväll så du orkar ha riktigt trevligt.

Andina

Brukar du beställa stevia? Isåfall vilken sort? Vilken är det som har en bismak?

Nu ska jag gå o göra mej "fin" till kalajset. O slå in paket o greja.

Ni får alla ha en varm o fin Pingstafton!!!

nenna31
0

Nu håller jag på med förberedelserna till kvällen….GladOstkakan är i ugnen…..ska göra salladen nu och vispa grädde…..

På fm var jag och handlade det som fattades…..sen blev det lunch…beconomelett…Sen har jag vilat/sovit i två timmar…..himmel sååå skönt det var…..Flört

Så för att inte stressa för mycket så ska jag skriva lite här mellan varven…..mumin61….jag gör allt jag kan för att inte stressa……men det blir gärna lite stressigt…har märkt att jag är känslig för stress….troligtvis pga min svåra smärta…..och säkert oxå för att jag för ca 8 år sedan "gick in i väggen" …Var tillbaka för fullt igen efter ca 8 mån …..

Andina
0

Tvillingsyster - Jag har handlat Stevia extrakt Premium från stevia.se en gång. Den har inte den "klassiska lakrits-bismaken" - utom om du tar väldigt mycket av stevian… då anar du "bismaken" men då är det i alla fall alldeles för sött… Denna stevian är ju 100 ggr sötare än socker.

Tidigare köpte jag alltid ifrån www.cayote.nu - koncentrat i flytande form. Jättegoda! Dels köpte jag den med "bismak" - jag är lakritsälskare! - och dels utan bismak och den kunde man inte ens ana sig till lakritssmaken.
Men för närvarande går det bara att köpa det de har kvar i lager av några få sorter. När stevian "släpps fri" som sötningsmedel inom EU - vilket jag tar för givet att så kommer det att bli - då lär jag kunna köpa mitt stevia genom dem igen gissar jag.

Det brukar stå om de har den "klassiska bismaken". Köper man pulver så har jag hört att den "gröna" stevian är den som smakar 'lakrits' - men jag har aldrig provat grönt pulverstevia själv…

Ha ett kult kalajs!!!

Ha ett kult tjejkalajs du med nenna31 - då kan du i alla fall stressa av och slappna av och bara ha tjejskoj!

Tvillingsyster
0

Köpte Stevia flytande 119:-. Det var nog fel sort - besk vid överdosering Skrikandes - fast jag älskar lakrits…. Obestämd

skogs-tolva
0

Hej hopp!

lite gnäll o ynk här…har slarvat som attan denna helg… Fy på mig!

Choklad, kanderade jordnötter, cider (möe alkohol i) etc…..

Trots att jag borde ha hållt mig, har ju trots allt äntligen börjat gå ner igen -   68.4 kg!!!!

*bad skogstolva, baaad!* Tyst

Isa56
0

God morgon alla.Skrattande 

Äsh! Skogs-tolva upp på mattan igen. th_studsmattaHoppas du har haft roligt iallafall.

Hoppas alla har haft kul på sina respektive träffar och kalas, idag är det "Mors dag"

nenna31
0

En varm hälsning från ett soligt Östergötland…….

Kvällen blev lyckad igår…..vi åt och drack gott….och kacklade fram till halv ett på naten…….Skrattande

Jag fick ett sms från en okänd man igår…!!!??Förvånad….vi smsade många gånger under kvällen….FlörtJag kollade direkt vem smset kom ifrån och kunde konstatera att det kom från en i min by…..??!!hmhmhm….En för mig okänd person…men han trodde att han smsade till någon annan….vilket blev rätt komiskt ….det tog ett par timmar innan han fattade att hans sms hade kommit fel…..Skrattande

Så det ska bli intressant och se om det kommer fler sms därifrån…..Tungan ute???

Tänk vad tokigt och komiskt det kan bli ….och att denna person nästan bor granne med mig….Hur har han fått mitt nummer????Att det råkade bli ett nummer till en i samma by….helt otroligt….FörvånadGlad

Ha en underbar Morsdag idag…..alla mammor

mumin61
0

Idag är det varmt i soligt i småland.

Vilken kanon rolig fest jag var på igår. Peje som jobbar på radiokronoberg underhöll o sjöng o spelade till dansen. Ni som inte lyssnar på den kanalen kan ha hört honom i ring så spelar vi  o jag tror att han är med i karlavagnen ibland när Lisa Syren vill vara ledig. Han är så rolig.

Mycket god mat o dricka. Jag tog en välkomst drink som var rätt söt, annars åt o drack jag enligt LCHF, kanske lite för lite fett bara. O kanske för mycket vin o snaps.

Trevliga o roliga människor var där. Vi kom i säng vid 04.30.

Jag trodde inte vår jordbruksminister skulle komma men det gjorde han! Vi hade en diskussion om mat, slv, kostråd o stevia. Han var trevlig o lyssnade på mina åsikter. Men vi tycker inte likadant. Så min röst kommer han inte att få. O alla här på KiF som tror att stevia snart kommer att godkännas i Sverige får nog tyvärr tänka om, efter vad det lät.

Idag har mina barn varit hemma lite sen fortsatte vi hem till min mamma. En jätte skön dag har jag haft.

Hoppas alla ni andra mammor oxå haft en härlig Morsdag.

skogs-tolva

Hoppas du passade på att njuta ordenligt när det ändå blev som det blev. Nu kör vi igen.

nenna31

Har du fått nåt sms idag? (Nyfiken)

greensis
0

Tittar förbi efter barnens simträning.

Vi gjorde ett undantag idag och gick på badhuset hela familjen en timme tidigare. De stora blev alldeles spattiga och for åt alla håll som de inte alls brukar göra.

Efter att ha letat varenda trappa i en timme hittade 3-åringen trappan till STORA vattenruschkanan, så därefter gick vi i skift uppför 10-meters-trappan. (Stairmaster, släng dig i väggen) Mera! Åka mera stora vattenkana!! Sonen skrattade med hela kroppen!

Vi tittade klart på Rapport samt tillagade morgondagens matlåda innan nattning.

Tittar förbi någon gång till innan streck-i-debatten…

Fabricati diem, pvnc!

Tvillingsyster
0

Härliga ungar du verkar ha greensis Skrattande

Grattis alla mammor på morsdag från mig också. Blev själv gratulerad pga morsdag idag fast jag själv inte är mor….. Obestämd

nenna31
0

mumin61……inte hört nåt mera …..ska bli kul o se om han törs höra av sig igen….Tungan ute

Idag har jag stormöte om min framtid……Obestämd…AF-F-kassan-Arbetsteruapeft coh min sjukgymnast…..ojoj…..lite pirrigt ….men det är rätt lungt ändå…..Tungan ute

Återkommer med hur det gick senare idag…….

Soliga hälsningar från Östergötland…..

Lottalis
0

Hej igen på er alla!

Oj vad det är svårt att hålla sig härifrån. Varit in och läst men inte loggat in för då blir man kvar.Flört

Vi har haft fest för dottern som blev student från gymnasiet. Så det var fest i skolan på lördag, mat på hotell på lördag kväll. I går var huset fullt med släkt, vänner och bekanta mm  NU är bortstädningen kvar!

Ibland blir man helt förvånadFörvånad tänk att jag orkat med allt som skulle göras. Jag mår så jätte bra sen jag började med denna kost. Nog kommer ju bakslag, började samla vätska igen när jag ökade kolhydrat intaget +2kg. Har inte hållit kosten helt nu men skall börja bättra mig.

Nu har jag avslutat Kortisonen så få se nu hur det går med vikten. Cytostatikan måste ev ökas, får svar från lever biopsin om 2veckor. Nu träffade jag så mycket folk i helgen att nu sitter jag inne med stickadtröja på och fryser ….blir det den 5:e antibiotika kuren i vår?

Det har varit så vackert väder i helgen. hoppas ni alla har haft det riktigt trevligt.

nenna31
0

Lottalis…..skickar många VARMA och läkande kramar till dig …..hoppas du slipper att ta en antibiotikakur igen….håller tummarna…..

KRAM….nenna31

Lottalis
0

Tack nenne31!

nenna31
0

Nu ska jag hoppa i duchen……see you……Flört

mumin61
0

Det verkar bli jätte varmt idag oxå. Jag måste ta mej för o plantera ut mina kryddväxter i pallkragen. Men är inte så pigg idag. Ont, ont i kroppen, kan det bero på festen i lördags. Jag vet ju att jag inte "tål" att dansa o festa. Men kände mej så pigg då.

Lottalis

Hoppas det bara är som du är trött efter studentstöket, o inte nåt skit på gång. Vila ordentligt o ta hand om dej. Skönt att ha det överstökat, det tyckte jag iallafall när mina barn tog studenten.

nenna31

Lycka till idag. Hoppas de lyssnar på dej o bryr sej om vad du säger. Håller tummarna för dej.

Måndags kramar till er alla.

skogs-tolva
0

Igår åt vårat flasklamm upp de uppkomna liljorna i rabatten och dog Gråter

Och sen hade jag en otröstlig son….och dotter…..

greensis
0

#205 Nämen, så trist för er alla.Gråter

Fabricati diem, pvnc!

Lottalis
0

#mumin61

Visst är det skönt att ha allt stöket undan. Men samtidigt kommer oron vartåt dottern nu åker. Hon har ju inget yrke ännu, ansökan till högskolor har ju inte ännu kommit någon info om. Vart, vilket land, allt är bara ???  Samtidigt vill man hålla fast henne hemma .. lillbarnet..du vet.. Och ändå vill man ge allt stöd för att åka ut i världen.

När har livet varit lätt, det skall det väl inte heller vara.Flört

#skogs-tolva

Vad trist för er!

mumin61
0

Lottalis

Nej, sen man skaffade barn är inte livet lätt, i vart fall inte om man är en sån orolig hönsmamma som jag är. Det är alltid nåt med nån av dom som man går o grunnar på. Ändå går det ju oftast bra till slut. Man får nog börja inse att barnen är vuxna o fullt kapabla att ta hand om sej själva. Min "minsta" bor ca tre timmar härifrån, jag tycker det känns så långt bort. Men det är ju ändå nära eftersom hon ibland funderar på att flytta utomlands.

skogs-tolva

Så hemskt, det är så tråkigt när sånt händer.

Isa56
0

Hej hej, Varmt idag36_1_47.gif Äntligen hemma från ett varmt jobb. Har haft "springmaskiner" alltså två maskiner man springer mellan, fast jag har fuskat och använt sparkcykel. Som vanligt är man ute och cyklar. Haha3th_biggrin

"Skogstolva" Så sorgligt, Förstår att dina barn är otröstliga nu.

"Nenna31" Tack för ditt meddelande, blev så glad

"Lottalis" och Mumin61" Har man barn har man  inga fritidsbekymmer, och när de i sin tur skaffar barn, ja……. då oroar man sig för dem också.

Tvillingsyster
0

Lottalis, dina tvilling flickorna har inte valt samma studieriktning tydligen, eftersom bara en har tagit examen. Oj vad jag blev skrämd när jag läste att 'cytostatikan måste ev ökas'. Cytostatikan kopplar jag samman med cancer, men du har tydligen någonting i levern som inte är riktigt som den ska. Har du haft det länge? Önskar verkligen att det blir bra så småningom.

Lottalis
0

Jo ni..är man mamma så är man, när man sen hastigt blir mormor så….  Inte går man tanklös inte, alla nätter blir ju inte att sova…

Men visst är det härligt med barn och barnbarnSkrattande

#Tvillingsyster

Den andra tvillingen hoppade av sina studier till bilmekaniker för att ge oss ett barnbarn. Hon var då 18år. 6:e blir han nu 10mån. De bor 1.5 mil från oss, de är ofta alla 3 och hälsa på.

Det var nog han som gav mig kraften att kämpa förra sommaren när min lever inflamation AIH upptäcktes. Var så trött att jag knappt orkade ligga ner. Fick då höga kortison doser 40mg/dygn Tack vare den så lever jag i dag. Det är bara att tacka och ta emot alla bi verkningar. Nu har inflamationen troligen lag sig. Vad jag känner i alla fall. Var på biopsi på to. Avslutade kortison på lördag. Så nu blir det provsvaret som bestämmer hur mycket medicin jag skall ta.

Cytostatika är ju en vanlig medicin bland reumatiker men i mycket små doser. Nu tar jag den i samma syfte som efter en transplantation. För Autoimmina sjukdomar gör att kroppen angriper egna vevnader. Med tiden - om några år kan jag få sluta med den om allt har lugnat sig och hålls så. Eller så kan det bli transplantation. Den som lever får se. Vi tar en dag i taget och planerar för minst 20år framåt! Besvärligast är att den sätter ner det egna immunförsvaret så alla flunsor tar på en.

Barnbarnet och jag har bytt förkylningar hela våren så det blir ju en hel del antibiotika för mig då. Man kan ju inte bara låta bli att krama om en liten gosig krabat med rinnande näsa.Skrattande

Tvillingsyster
0

Du är hårt prövad Lottalis…. jag blir alldeles ordlös…

mumin61
0

Visst kan barnen ge oss gråa hår ibland, men inte vill man vara utan dem. Jag börjar tycka det vore dax med ett litet barnbarn oxå men det tycker inte mina barn, så jag får väl ge mej till tåls.

Lottalis

Blir man extra känslig för infektioner när man tar cytostatika, jag har tagit det i tre veckor nu för att såsmåningom kunna sluta med kortisonet som jag tagit i ca tre år. Trist om det är så för jag har inte ens varit förkyld under hela tiden jag tagit kortison.

Har just nu en liten lugn stund på jobbet, Då är det ju trevligt att kika förbi o se om det hänt nåt.

Sov så gott alla ni som får gå o lägga sej nu.

Lottalis
0

#Tvillingsyster

Det finns de som har det värre.

Jag avundas ingen med värk. När jag började med denna kost fick jag våldsam värk i 7dagar. När den försvann tog den med sig den vanliga värken också. Nu har jag mer styvhet och olustkänsla än värk. Nu nämnde jag det högt så få se nu om det kommer tillbaks.

#mumin61

Kortison och Cytostatika försvagar det egna immunförsvaret. Samtidigt gör de att Autoimmuna sjukdomar inte förstör kroppen så snabbt el helt minskar.

Allt beror på doseringen har du 5mg har du bättre motståndskraft än om du tar ex 40mg av något av dem. Har du inte reagerat negativt  tidigare så kommer du troligen inte att göra det nu. Bra att veta om vid ev operation el större infektion då kan antibiotila behövas eller en extra dos kortison. Själv fick jag 100mg kortison efter lever biopsin intrav. som 1ggr dos. (Har Astma också)

Det kommer nog att gå bra. Jobbar du med människor har du bättre motståndskraft också, det kommer ju naturligt då.

Berätta hur det går för dig sen.

Lottalis
0

Var är nenne31 då?

Hon har inte tittat in idag.

Isa56
0

Godmorgon/middag, vilket härligt väder.

Blev tvungen att sjukskriva mig idag, är konstigt yr. Rör jag huvudet lite för fort känns det som jag skulle ramla. Visste inte att man kunde ligga ner och bli "yr". ObestämdHar fått tid till läkaren i eftermiddag. Äter ju blodtryckstabletter så vi får se hur det är.

Lottalis
0

Har du blodtrycks mätare hemma? Mätt pulsen?

Bra att du söker dig till läkare. Känner till yrseln men det är rätt länge sen nu. Minns inte om det var medecinen el biverkan det kom av.

mumin61
0

Kikar in en snabbis innan jag går o lägger mej.

Inatt har vi fått det sista fölet för iår. Det blev ett ljuvligt litet stoföl. Nu sitter gubben o vaktar för märren har inte blivit ren ännu, men jag smet därifrån för att hoppa i bingen.

Ha en bra dag!

Isa56
0

Nä, tyvärr har jag ingen blodtrycksmätare hemma. Har funderat på att köpa en, eftersom min make också tar blodtrycksmedicin. Tar ju Metoprolol efter en hjärtinfarkt för 2år sedan. Så jag är lite observant på det.

Har alltid haft lågt Blodtryck fram till för 2 år sedan. Ska vara hos läkaren vid tre-tiden så får vi se. Pulsen blev 49 slag/min. Sittande. blodsockert var 5,3 inatt vid 2 när jag vaknade och kände mig yr, trodde ju först att det var det som var problemmet.

Hoppas mest på att blodtrycket sjunkit, då kanske man kan slippa Metoprololen, en biverkning är minskad viktnedgång och jag har ju ca 20 kg för mycket.

Lottalis
0

Vi får hoppas att det är blodtrycket som sjunkit.

Man vill ju alltid komma bort från medicinerna.

Hör av dig sen.

Krya på dig!

Isa56
0

Hör av mig senare, när jag kommer hem igen.

Isa56
0

Nu har jag kommit hem igen.Skrattande Doktorn kollade Blodtryck, hjärta och balanssinnet:nuthead:, allt var ok. Han trodde att vi haft för varmt i sovrummet inatt. Är jag sen lite stressad av arbetet också.  Så kunde man tydligen få yrsel!

Är jag inte bättre på måndag ska jag höra av mig. Nåja skönt att veta att hjärta och Blodtryck är ok, iallafall. Sen får vi se hur det blir med yrseln. Men jag hade en väldigt låg puls.Happy

flikkan77
0

Här har hänt en hel del sen jag tittade in sist. Hoppas alla har en bra kväll, själv så lagar jag lite stuvade grönsaker att äta som kvällsmat.

Lottalis
0

# Isa56

Hoppas du repar dig. Drick mycket vatten. Krya på dig!

#flickan

Krya på dig du också!

mumin61
0

Kom just hem från skåne, har varit o lämnat ett sto hos hingsten.

Jag är så glad att vår lilla nykomling var ett sto. Hon ska nog heta Pärlan, eftersom vår gamla häst som alla våra hästar är avkommor till heter Pärla. Tyvärr kommer vi nog inte att få ha kvar Pärla så länge till, Hon är 27 år o har alltid varit så pigg o fräsh. Men nu har hon börjat tackla av, så det här blir nog hennes sista sommar är jag rädd.

Ina56

Det är jobbigt att vara så yr, knappt man törs stiga ur sängen. Hoppas du mår bättre.

Lottalis

Jag känner mej faktiskt redan piggare, men om det är medicinen eller kosten som gjort det vet jag inte. Troligen kosten eftersom medicinen inte skulle "ta" förrän efter ca tre månader sa de. Värken är nästan borta, men muskel svagheten är kvar. Hoppas de nya pillorna funkar, för det är ju skitsvårt att gå ner nåt i vikt med kortison.

Nej, nu är det läggdax, hann inte sova klart tidigare idag. Imorgon ska jag till VC o ta prover, blää… Hatar att bli stucken.

Natti natti

nenna31
0

Här är jag ….GladTittar in en snabbis……har haft för mycket de sista dagarna och oxå varit för trött……Tungan ute……ska jobba på fm idag …så ska försöka skriva i min blogg på em. idag ……

Ha en bra dag alla fina människor……see you….kramar från nenna31….Glad

flikkan77
0

Tack så mycket Lottalis! Har börjat äta nya mediciner så jag mår lite bättre nu. Glad

Isa56
0

Godmorgon,th_balloonsIdag behöver jag inte stötta väggarna. Mår mycket bättre men stannar hemma för säkerhetsskull idag också.

Hoppas alla härinne också mår bättre.

ÅÅÅÅÅÅHHH Hästar,lamm, höns VILL  HA, Men får nöja mig med vår oerhört snälla pigga labbe. Hihi.

Har försökt övertala min gubbe att skaffa höns. Men han vill inte släppa sitt garage till hönsenObestämdFörstår inte. Han har ju vedkapen i mitt, då kan väl jag ha höns i hans. Eller?

th_biggrin

mumin61
0

Nu har jag varit på VC o tagit prover. Där fick jag valuta för pengarna må jag säga. För tre ynka rör blod blod blev jag stucken tre ggr o det tog 1,5 timma. Till slut var sköterskan så nervös så hon såg ut att ha Parkinsson o så stack hon sig själv i tummen så det droppade blod o hon fick ta på plåster.

Isa56

Jag tycker absolut att man ska ha höns i garaget!!! Skönt att du mår bättre idag

nenna31

Hur gick det på mötet i måndags? Lyssnade de på dej?

flikkan77

Hur går det med kaninungarna? De är väl snart lika stora som sin mamma. Bra att du mår lite bättre. Se nu till att vara rädd om dej.

flikkan77
0

Ungarna är bara 5 veckor nu så det är fortfarande ganska små. Måste ock snart bestämma mig om vad jag ska göra med dem. Behålla eller sälja… Svårt!

mumin61
0

Det är ju alltid ett bekymmer att sälja eller inte. Särskilt när de är som sötast, då vill man ju ha kvar alla. Vi brukar alltid sälja våra kattungar var år. Men i år är de så otroligt söta o jag tror det är honor båda två, så de får nog bli kvar här.

Däremot måste vi försöka sälja nån häst om vi ska få in dem i stallet i höst.

skogs-tolva
0

Hej hej igen och tack alla!

Nenna31, kanske dags att starta en ny chattråd…?

Börjar bli lite lång nu….

Även om jag har fast lina på jobbet är det trögt Cool

nenna31
0

Nu har jag startat en ny tråd….Chatrum goddag/godnatt 3…..

Välkomna att skriva där…..Cool

nenna31

flikkan77
0

Mumin61: Det är i alla fall lite enklare att tveka när det gäller kaniner än med hästar. Bygga en kaninbur till är inte alls lika jobbigt som att bygga fler boxar. Flört

Måste ta tag i att könsbestämma ungarna bara. Dumt att låta en hanne gå kvar för länga hos sin mor. Fast än är de bara 5 veckor… om jag nu inte sitter och räknar fel. Tror de blir 6 veckor på lördag i alla fall.

odezza
0

Jag låser den här tråden, då det finns en ny chattrumtråd, som är fastnålad…

/odezza

"still lost in space and time"

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer