Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2172 ggr
igorflickan
0

Mjölkprotein/fisk/ägg allergi

Min svägerska tål inte mjölkprotein vilket innebär att hon inte kan äta några mjölkprodukter alls. Hennes son tål ej fisk och ägg (luftburen allergi) vilket innebär att han inte kan visstas i ett rum om man kokt ett ägg eller ätit och och lagat fisk ect ect

Kan hon äta lchf och hur skulle det då se ut eftersom hon hon inte kan äta varken ägg eller fisk hemma nåsin och är allargisk mot mjöl???

igorflickan
0

Mjölk det ska stå mjölk inte mjöl!!!

vinteralvan
0

Det går alldeles utmärkt. Nötkött, griskött, kyckling går väl bra och fett från olivolja och rapsolja. Havre- el sojagrädde har jag ingen koll på kolhydratinnehållet i, men jag tror att det funkar.

Jennix
0

#2  Njae, jag skulle nog säga att havre och soja inte brukar ingå i LCHF… Flört

Annars går det bra att äta lågkolhydratkost utan mjölkprodukter och ägg/fisk. Fett kött är fokus och räcker långt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

fenixthebasketcase
0

Ja, hon kan väl komplettera köttet med en god sallad + olivolja? Tofu går väl också? Vet inte hur okej det är i lchf dock.

[Pennylane1]
0

kokosfett hellre än olja, om det funkar?!

igorflickan
0

ok… Tack min tanke var att hon kanske inte fick i sig alla näringsämnen… Fett finns ju många källor till men det finns inte risk för närings brist?????

andreas0
0

#6, Nej, det är inte risk för näringsbrist. Kött + pyttelite sallad (för c-vitaminet) ger allt man behöver. Kött är oerhört näringsrikt.

Tofu och andra sojaprodukter bör man undvika ovavsett vad man äter för kost, då sojaprodukter kan ha skadliga effekter i kroppen.

igorflickan
0

ok jag ska tala om detta för henne Tusen tack

storost
0

Titta också på inälvorna. De har mycket vitaminer, men kompletera med fett.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

lizaohman
0

Lever är rena rama hälsokällan, där finns det grejer som du svårligen får i dig på annat sätt!