Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2179 ggr
elisabeth83
0

Lchf för bättre imunförsvar

Mitt bekymmer är min syster. Hon har problem med förkylningar och när hon blir förkyld (vilket hon blir ofta) så blir hon så dålig att hon måste stanna hemma från jobbet flera dagar. Hon har även problem med sina slemhinnor som blivit känsliga. Jag tror att lchf skulle hjälpa hennes immunförsvar att klara sig bättre men har inte lyckats övertyga henne (har dock fått henne att sluta använda light och margarin!) men jag skulle vilja ha bort spannmål från hennes kost ett tag för att se om det blir bättre. Jag undrar därför om du vet någon studie eller någon med erfarenhet av lchf och just immunförsvar, inflammationer eller förkylningar. Skulle gärna vilja ha ngt bra att visa upp för henne.

ingrid-in-sweden
0

Jag bidde ofta rejält förkyld och numera på LCHF blir jag fortfarande förkyld men symptomen! Så got som helt borta……lite snörvel lite halsont men när det är som värst - så blir det bättre. Inget jag stananr hemma för.

Symptomen är numera så svaga att vi inte alls lägger märke till dem på samma vis.

Däremot insluensa mm andra typer av sjukdomar kan drabba en lika hårt som innan. Men 'småplocks-sjukdomarna' - de är klart bättre både frekvens omfattning och allvarlighetsgrad!

finntroll
0

Om ni läser engelska så rekommenderar jag Barry Groves second opinion webplats. Denna länk går till en sida om just immunitet http://www.second-opinions.co.uk/immunity.html men han har många andra läsvärda artiklar på sin hemsida.

Partyplupp
0

Före LCHF var jag ofta sjuk; förkyld, feber, influensa, kronisk ledvärk, ont i magen, dåliga tarmar…med mera !

Nu har jag käkat LCHF i 3 år; har så gott som varit frisk hela tiden! Inte ens värken har jag fått tillbaka.

SOm det står skrivet ovan; NÄR man tillslut blir förkyld, så är jag lite osäker om jag verkligen är förkyld ??? Det rinner liiite lätt ur näsan, men annars inga symtom. Inte sådär halsont jag brukar få, inte sådär "tjock" i bihålorna, tät i näsan osv….

Jag hoppas din syster ger det ett försök!

Det är ju inte direkt att hon förlorar på det…..

LYCKA TILL!