Svårt!
Jag tycker det är svårt att äta enligt LCHF!
* Jag äter inte kött. Köttsubstituten har för många kollisar. Alltså ska jag leva på ägg, smör, grädde och ost??? Och någon ovanjordgrönsak. Hur mycket kolhydrater kan man äta utan att det förstörs ens resultat? (förstår att det är individuellt, men ändå..)
* Anledningen att jag börjat med denna kost är att jag verkligen vill bli av med mit sötsug och min ständiga hunger och blodsockerfall. Med detta hoppas jag även bli piggare och gladare. Än är jag dock varken pigg eller glad… Sötsuget är dock mindre.
*En annan anledning är att jag gått upp ca 5 kg som jag vill bli av med. Nu vet jag att det inte handlar om vikt utan i cm, men eftersom jag inte vet vad jag gått upp i cm är det svårt att mäta ev nedgång… Nu har jag inte hållt på så länge och jag vet att ni manar till tålamod, men tänk om jag gör fel och blir större istället?
* Är 5 kg för lite för att gå ner med LCHF? Har någon med relativt liten övervikt lyckats och har lust att berätta mer? Har läst att det är svårare att lyckas om man inte har så mkt, stämmer detta?
* Läser även att om man är medelålders kvinna kan det vara svårare. Är det det?? (Är 43)
* Vad gör man om man har en man som inte alls är intresserad av LCHF? Och en 7-åring som vill ha vanlig mat? Blir inte de övergödda om de äter min feta mat + kolhydrater?
Många frågor som jag hoppas någon vill svara på!

Ägg och mejeriprodukter kommer spela en väldigt stor roll för den som vill äta LCHF men inte äta gris, ko, fisk eller fågel, men så extremt enformigt behöver det inte bli ändå, kolla under kategorin LC-kost för vegetarianer, finns många spännande recept där.

Här har du lite mattips;
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för tips, den länken använder jag redan! :) Men finns det ingen med erfarenhet som vill svara på mina andra frågor?

Äter resten av familjen kött då? Annars brukar de flesta göra köttfärssås men även koka spaghetti till resten av familjen.