Mineralvatten?
Kan man dricka naturellt bubbelvatten??
Som jag förstått el drömt så ska man hålla sig ifrån varför i så fall…??
Blir ju lite sugen nu när det e sommar med frysta hallon i??
#0, Det är inga kolhydrater i mineralvatten, så det går utmärkt att dricka från ett LCHF perspektiv.
Fast personligen undviker jag dom på grund av det höga fluor-innehållet.
En näve hallon någon gång ibland är inte fel det heller som efterätt, hallon har rätt lite kolhydrater, men det är ändå så mycket att man kanske inte ska äta det varje dag.
nja argumentet mot dom är väl främst att det är nåt med att magmunnen öppnas, eller stängs, eller något… minns inte!
Nedre magmunnen öppnar tidigare än den skulle när det finns bubbelvatten i magsäcken. Det innebär att maginnehållet åker ut i tarmen snabbare och det får plats med mer mat i magsäcken och det dröjer längre till mättnadssignalen från övre magmunnen ger utslag (magsäcken är "full").
Med detta som underlag så förstår man varför det ska vara bubbel-dricka på restauranger. "Man blir inte lika mätt" och det vet man ju - så man tar plusmeny eller något annat extra för att "verkligen bli mätt".
Parkinsonpatienter kan tydligen också med fördel dicka bubbelvatten för att få ut medicinen i tarmen snabbare, om det skulle behövas.
Bubbelvatten "stör" alltså magens normala funktion om man ska vara riktigt noga.
#2 Det är väl bara Ramlösa som innehåller en massa fluor? Loka går bra att dricka ibland.

Aha då förstår jag tack för alla svar…så jag ska njuta av lite bubbelvatten i sommar i måttliga mängder;)

Kolla kolhydraterna i mineralvattnet!!! Jag dricker massor av sådant - gärna med citronsmak…
Så på resande fot köpte jag en för mig ny sort, som jag nu glömt vad den hette. Den var kanongod!! Vi skulle långt och jag drack flaska på flaska, eftersom det var så varmt i bilen…
Så sneglade mannen min på innehållsförteckningen - och gissa vad: Massor av kolisar!! Oj vad jag kände mig lurad! Loka och Ramlösa är ok. Den här är rel. ny på marknaden. (har kanske funnits något år nu) och säljs i bland med särskild drickkork på.

Krahso:Kan det vara Bon Aqua tro?
den köpte min gube åt mig för länge sen (före LCHF) och trodde att det var bara vatten med smak och usch vad söt den var, kände direkt på första klunken att det var socker i!

Ja, det är väl märkligt vad känslig man blivit mot socker..men det är vansinnigt skönt med! Att inte vara slav under sockret, menar jag.
nja jag var ju det mot sockrat vatten tidigare också, som jag skrev, det var före LCHF… jag har inte blivit mer känslig tror jag

Jo, jag håller med om det där med sockret. Saker man tidigare inte hade en aning om att det smakade sött (potatis, knäckebröd etc.). Och det som tidigare var sött är idag sliskit (läsk, godis etc)…

Håller med jag åt röd paprika igår och den smakade riktigt sött;)Har kollat i affärerna nu och loka har börjat skriva ut på sina flaskor "fri från sötningsmedel och socker"
VIll man inte ha alla tillsattser kan man bubbla vattnet själv…får man smaksätta det med det man vill ha, limedroppar, frysta hallon mm
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Jag dricker bubbelvatten ibland men börjar tycka att det smakar mest kemikalier 
när du bubblar själv?

Ja alltså jag bubblar oralt hela tiden………….då hoppas jag det inte luktar för illa. Men annars bubblar jag inte själv med sodastream om du menade det utan jag köper då o då lite bubbelvatten.
Vet inte om du tänker på att det kan finnas sötningsmedel i en del bubbelvatten, kanske är det därför nån har varnat om det? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Dricker massor av hembubblat vatten tycker köpevatten smakar kemikalier.
Bästa rådet,
Läs böckerna som Mats-Erik Nilsson skrivit,
Den Hemliga kocken och Äkta vara.
Den bästa informationen om vad vår mat o dryck innehåller.
Summan dessa böcker kostar är väl använda pengar.

Instämmer men problemet blir att nästan ingenting går att köpa längre, och fulingarna (matprodusenterna) skriver så oläsligt det går på förpackningarna, man skulle behöva ha ett microskop med sej när man handlar.
Efter att ha läst Mats-Eriks böcker dricker inte jag något annat än Ramlösa orginal.
Aldrig mer smaksatt vatten, smaksatt med kemikalier för inte finns det ex lingon eller citron eller annan naturlig frukt i detta vatten.
Alla utom Ramlösa är vad jag förstår vanligt kranvatten som är kolsyrat och smaksatt.
Vi konsumenter blir väldigt lurade.
Mitt tips är LÄS BÖCKERNA.
#22 Bäst är nog att kolsyra eget vatten. Går att smaksätta med t.ex. hackad pepparmynta, citron, ingefära, lime osv.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
man blir lätt snurrig, skrev inte någon här nånstans att det var just Ramlösa man skulle undvika på grund av det stora mineralinnehålldet?
# 15 ja jag menade med streamer, jag tog ditt inlägg som fsvar på den innan, som skrev om att bubbla eget vatten!
För många år sedan drack jag mycket Ramlösa tills jag kom underfund med att det fick mig att bli torr i munnen och vilja dricka ännu mer….. Bytte till Loka och det var en helt annan grej. Nuförtiden bubblar jag själv i streamer, men är lite försiktig med vattnet just p g a det jag läste om magmunnen. Tyvärr tycker jag vanligt vatten smakar urk ur plastflaska så när jag är på språng måste det bli bubbeldito.
#26, Jag håller med dig, vatten i plastflaska får någon konstig bismak som inte är god. Därför har jag köpt en lite dyrare vattenflaska i metall, och när jag dricker ur den smakar vattnet så gott som det ska göra. Det kanske låter konstigt, men testa själv, man känner stor skillnad. Speciellt om vattnet har varit i flaskan i ett par timmar.

Bra ide förut när jag fjällvandrade hade jag alltid metallflaska, trodde det var fjällvattnet som var så gott (å delvis var det väl så) men nu har jag rotat fram den i gömmorna och visst det smakar bättre, men blir fortare varmt.
Argumentet mot det är väl kanske att det förpackas och transporteras och att det inte är bra för miljön… nåt annat har jag inte hört. Men du kan ju göra eget bubbelvatten och smaksätta!