Sukrin?
Någon som har provat sukrin? Det låter ju bra, men är det för bra för att vara sant? För dom som inte kan äta minsta sött utan att det triggar igång behovet så kanske det inte är någon bra idé, men för oss andra……?
Används istället för socker: i kaffe, te, bakverk, sylt, strösocker osv.
Sukrin är ett 100% naturlig och ekologisk produkt, basert på sockeralkoholet Erythritol. Erythritol finns naturligt i bl.a. päron, meloner och svamp, och har således ätits av oss människor sedan länge.
- Noll kalorier
- Smakar och ser ut som socker
- Bra för diabetiker, eller för dem som vill ha kontroll på sitt blodsocker, Gir ingen blodsockerstigning (noll GI)
- 100% naturlig - finnes i b.la. frukt
- Skader ikke tennene
- Virker som antioksidant i kroppen
- info: www.sukrin.no
Näringsinnehåll
per 100 g
Energi
0 kcal
Protein
0 g
Kolhydrater totalt
100 g
- varav socker
0 g
- varav sockeralkoholer
100 g
Fett
0
Bakning med Sukrin och Hi-maize:
[site:kolhydrater.ifokus.se sukrin](site:kolhydrater.ifokus.se sukrin)
Om det innehåller 100 g kolhydrater så är det väl knappast bra för en lågkolhydratare? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
men dom tas inte upp av kroppen.
det här har diskuterats i massor av trådar förut, bara att söka så hittar man!
din länk funkar inte MimLan
#3 Mmm, jag är skeptisk till det. Egentligen är jag skeptisk mot allt sött som extraherats från sitt ursprungliga stadium… Vet inte vad jag tycker om Stevia heller…
Uppenbarligen måste jag ha missat denna diskussion. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#3 Kopiera in den i en browser.
# 5 jag behöver inte för jag har läst det redan
men du skulle hinna fixa den om du vill …
Någon som hittat sukrin i en affär? Det blir fasligt dyrt att köpa per post.