Kvällstugg
Ibland (läs:ofta!) händer det att jag blir sugen på nått tuggbart framåt kvälls till. Då blandar jag helt enkelt lite cf med riven kokos och kanel och då får jag tugga en bra stund, samtidigt som det smakar gott.
Det kan också hända att jag smälter två rutor 78%ig choklad, strör över lite kokos och en pytteskvätt grädde och blandar. inte fy skam det heller!

Går du ner ändå?
Är en notorisk kvällstuggare med. En fjärdedels pajform m ostkaka o grädde går ned ganska ofta….Men jag försöker sluta….Oopsies m smör o ost igår.
Inte lika gott visserligen, men kvällstugg i alla fall!
Ditt gott lät mycket godare, sista receptet mest

Även om jag gärna blir av med ganska många kilon har jag bestämt mig för att inte väga mig. Dels för att jag tycker vikten är oviktig (haha), jag känner att kroppen omformaterar sig på ett positivt sätt ändå. Dels för att jag inte vill känna mig stressad av ev plus.
En annan, för mig, absolut jätteviktig sak är att det ska vara gott att leva! Det är hur lätt som helst att följa käre makens kvällsmumsande på både kakor och annat, men istället tar jag till mina egna trix, som jag tror är rätt för mig.
Kanske jag tappat mer i kilo om jag låtit bli dessa trix. Men med lite trix blir det inget krux att ha det gott!

Bra filosofi TantRafa man måste leva och denna kost är ju för hela livet Sakta vänjer man sej av med det som är dåligt för en och det verkar vara olika för alla. Själv klarar jag bra av den söta smaken men inte en gnutta socker så choklad blir det inte.
Lycka till med Lchf-livet.

Ja, det är så jag tänker också, det är en livsstil som man ska komma att följa.
Har fått hem Skaldemans böcker, han har filosofin att det ska vara 20% protein, 75% Fett och 5% kolhydrater. Då åt han ned sig i vikt rejält och snabbt.
Men samtidigt så finns det saker att tänka på vid snabb viktförlust, muskler som "äts" upp och lösskinn att svepa in sig i
Nu tror jag ju inte att jag kommer att gå ned så snabbt, grädden och ostkakan gör nog sitt!!
Men jag känner att jag stått stilla ett tag nu, måttbandar mig, jag har inte ökat i omfång men ej heller minskat.
Så jag funderar att öka fettintaget, det är lite lågt ändå. Kolhydraterna ligger mellan 7 - 15 ungefär. Men jag har faktiskt försökt äta lite mer smör och tycker att det bränner lite mer i mitt andra jag, alltså min mage!!
Guldkanten är nog med ett tag till i alla fall!