kyckling.
Hej!
Är torsk på kyckling i alla dess former,så släng in lite goda recept åt mig…
i helgen åt jag smörstekt kycklingfile(1) med bacon(½pkt) och ost(2skivor +30%ig) och en klick beasås(1dl)(Egengjord)+lite hemgjord coleslaw(½dl),mumma,men hur "hälsosamt" är detta??För mkt lr för lite blandning..
Mmmmmmums!!!!
Låter riktigt hälsosamt i mina öron
Jaaaag tycker det låter också som en perfekt blandning!! 
Det är riktigt gott,i vanliga fall serveras denna rätt med pot.klyftor sallad tomat gurka rödlök och majs,men modifierade den med coleslaw ist för allt detta.. Krydda med Citronpeppar..RIKTIGT MUMMA!!

Är det här för enkelt?
Tag en färsk hel kyckling, pensla med olja smaksatt med valfri krydda och lite soja. Lägg i gryta (helst glas eller keramik) med lock och kör i 200 grader en timme per kilo. Ta ur ugnen och tillsätt ett paket Creme Fraiche till skyn (gärna med svampsmak).
Avnjut med blomkål eller annan grönsaksfavorit. Resterna är perfekt till lunchboxen.

Dela i små bitar lägg på en plåt, fyll på med färska champignoner/lök/annat gott pensla med en blandning av soja och smält smör. När det är nästan färdigt (ska bli brunt och knaprigt) ös upp skyn (eller lyft ut kycklingbitarna) blanda med Pfiladelfiaost, mandelflagor och kryddor. I med kycklinbitarna och kör till det är klart. Brukar köra på 200*
Indisk kycklinggryta
Skär 2 kycklingbröst i 2 cm breda strimlor, stek i mycket smör, salta och peppra. Lägg åt sidan.
I med mer smör i stekpannan och fräs 1 strimlad paprika, 1 lök, 2 pressade vitlöksklyftor, en nypa salt på hjälper till att svetta grönsakerna.
Häll på en burk kokosmjölk (den feta) och 2 msk tomatpuré. Krydda med 1 tsk gurkmeja, 1 tsk mald koriander, 1 msk sambal olek (jag tar 2 msk - gillar det hett) och smaka av med mer salt och peppar om du vill (men behövs inte tycker jag). Koka ihop några minuter.
Grundreceptet som jag utgick från hade rivet skal och juice från 1 lime också, men det behövs inte, gör som du vill.
Lägg i kycklingen igen och sjud i ett par minuter till. Klart!
Servera i en skål som det är, eller över en sallad, eller min favorit - över strimlade ägg. Mums!