Är micron farlig eller ej?
Efter att ha varnat gubben för att micron kan vara farlig och sagt det till andra, så har jag fått mothugg och fått höra att jag är löjlig!!
Gillar man ju inte.
Sedan försökte jag hitta de inlägg var jag hade läst det i, men jag kunde inte hitta dem.
Gubben sade att på deras jobb hade de kollat in nätet och där hittat att det bara fanns en undersökning om microns farlighet. Den var inte så farlig enligt dem.
Nu visste han inte vad det var för undersökning så det gick inte att kolla hemifrån.
Vad tycker ni? Ska man använda micron eller ställa undan den i en dammig garderob?
Jag har en fru som har exakt samma åsikt som du - jag skaffade micron när hon var bortrest… pga bekvämlighet/tidsbrist använder vi micron, men undviker den så mycket som möjligt.
Jag skall kolla om hon vet någon direkt undersökning - men hennes uppfattning baserar sig på en lärarkollegas utredningar om hur micron ändrar matens struktur på cellnivå, och hon anser att sådan förändring per definition inte kan vara nyttig.
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.

Hej! Här har du en tråd som var på tapeten för ett tag sedan.
#1 just den förklaringen har jag hört också att den förändrar strukturen på cellnivå, dvs att maten/cellerna får samma struktur som cancerceller… men jag har själv inte läst någon undersökning som bekräftar detta.
Jag använder aldrig micro… vi har ingen heller….

Min grundinställning är att det är en dosfråga.
Om man tinar och lagar och värmer nästan all mat i mikron dagligen kanske det är ett problem. Använder man den någon gång ibland upplever jag det rent rationellt som en mindre risk.
Fabricati diem, pvnc!

Själv har jag slutat med Mikron, och maten blir mycket godare, även brorsan tycks ha märkt det för han använder mikron allt mer sällan
Och cacao från tidigare tråd, radion sänder inte ut någon strålning den tar emot den, så den slänger jag inte ut. Men mobilen slänger jag ut, när abbonemanget tagit slut vilket det tack och lov snart gör. Vad skall man ha en mobil till egentligen? jag har en fast telefon på jobbet och en fast hemma det räcker så gott, känner inget behov av att sitta och dilla skräp på tunnelbanan
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus