Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 8098 ggr
nenna31
0

Fläsksvålar....

Jag undrar om det är de "rätta" fläsksvålarna som jag fått tag i ….????

Påsen är vit och blå. Märke OKsnacks a/s från Danmark innehåller 75 gr….Det står ingenting om kolhydrater mm…nån som vet hur många kolisar det är och om det är den här sorten som pratas om här på forumet

[Pennylane1]
0

står INGET om innehåll? Är det äkta fläsksvålar så är det ju inte kolhydrater i dom.

nenna31
0

Det står Fläsksvål på och det ser ut som det…………salt står oxå + E 320 E330

[Pennylane1]
0

Antioxidationsmedel och Citronsyra sålunda… det bör inte vara några kolisar i iallafall,

nenna31
0

Låter bra det….då kan man lägga det i påskägget….har inte smakat ännu….men det sägs ju vara gott….Glad

Man får väl plussa på lite fett i minmat……

malinka
0

Det måste stå listat på baksidan hur mycket näringsvärdet är per 100 g. De fläsksvålar jag köpet har 65 g fett och 35 g protein (och givetvis 0 kh). Tänk på att de olika danska märkena ofta har flera olika sorters snacks som till utseendet liknar fläsksvålar men när du tittar i näringsvärdet så innehåller de kh. Om jag var du skulle jag endast köpa fläsksvålar där de deklarerade näringsinnehållet, annars kan det ju vara vad som helst!

/malinka

nenna31
1

I innehållsdeklarationen står det : fläsksvålar,salt,E320, E330

står även att de är tillverkade 16 ve före bäst före datum…..Kan inte tänka mig att det är något annat än fläsksvålar ..!!??

Wtn3
0

Lykka's som jag handlar har 60% protein och 35% fett. Inga kolhydrater.

nenna31
0

De här heter Öffer FLÄSKSVÅL tillverkat av OKsnacks a/s i Ejstrupholm vikt 75gr med ett grishuvud på framsidan…inköpta på Netto…..

Sinless
0

Mailade Ok Snacks och frågade om näringsinnehållet på öffer, de enda jag hittar i Karlstad för övrigt.

Näringsinnehållet ser ut som följer:

Näringsinnehåll 100g:
Energi 2600 kJ/630 kcal
Protein: 44g
Kolhydrater. 0-1g
Fett: 50g

[Pennylane1]
0

kolhydrater 0-1 gram?! Safar dom eller vad har dom petat i som kan ge kolhydrater?!

[Pennylane1]
0

Jag handlar Mr Chipps fläsksvålar på Willys I KARLSTAD!

Sinless
0

#11 Å fasen, har inte sett några på Willys, skall kolla nogrannare nästa gång jag är där, handlar på Netto då och då, passar på att ta med några påsar Öffer, bra mellanmål på jobbet.

[Pennylane1]
0

Förut stog dom lite snett mot drickan i gången längst till höger (om man sår med nosen mot kassorna) nu är de tillsammans med chipsen i nån mittenrad, vänster sida.

Sinless
0

#13 tackar tackar, kanske blir en tur dit i eftermiddag

Halvdansken
0

Om de är från Netto så borde de vara danska, dvs riktiga.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Vajulv
0

Vet ni var man kan hitta fläsksvålar i Stockholmstrakten? Vill prova! Glad

lil-sis
0

Netto och Willys finns i Sthlm också ;)

Aliki
1

Min snälla granne hittade "fläsksvålar" på Netto och köpte ett par påsar, 10:- styck (135g) Vilket kap!!

Jag blev glad och skyndade hem…det visade sig vara Baconsnacks med 56 gr kolhydrater.

Men nu har jag varit på Willys och köpt Mr.Chipps…Glad igen!!Skrattande

pyre-lena
0

Finns nog på de flesta Coop forum butiker också. Hur det är med Coop över lag vet jag inte men kolla runt. Vi har det på Coop foprum i Enköping iaf och då är märket Lyka snacks.