Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5865 ggr
minivilma
0

Tål inte vin längre..

Är det bara jag som inte tål alkohol längre efter omläggningen till lchf? Kan det bero på att kroppen inte innehåller lika mycket vätska längre? Har även tappat musklerna fast jag äter mycket protein, har blivit helt "slät". Känns ju lagom kul när man tränat upp sig till en lagom snygg nivå..någon annan? Har nu börjat med glutamin-tillskott, hoppas hoppas..

berndt
0

dåligt vinhuvud är en känd följd av LCHF. Jag märkte det igen i söndags, tre glas min till söndagsmiddagen var helt tillräckligt för mig!

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

Maia
0

Det blir en billig fylla med LCHF Skrattande. Man kan unna sig ett glas mycket trevligare vin, eftersom det bara blir ett…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

minivilma
0

Ok, tack! Skönt att höra att jag inte är "onormal" =)

liteneva
0

Jag har börjat få allergisk  reaktion på rödvin. Tog bara två små klunkar till en bit kött när vi hade fest. Ögonen blev irriterade o rödflammig i ansiktet. Har visserligen astma o viss allergi men aldrig mot rödvin innan.

Hoppas detta bara är en tillfällighet!! Tycker det är väldigt gott med ett trevligt rött till maten. O jag som har anmält mig till vinprovningstarten nästa månad!!

Thea
0

Jag har faktist inte märkt någon skillnad. Jag behöver i princip bara lukta på korken på flaskan så är det kört. Flört Inte riktigt, men nästan. Och så har det varit hela tiden. Trist att ha en max gräns på 1-2 glas vin till en hel middag. Tre-rätters med vin till varje rätt och aveck till kaffet är min stora fasa! Tre munnar ur varje glas, typ….

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Jea59
0

Du är inte ensam här är en annan som inte tål vin längre

Eruts
0

Jag tål vin mycket bättre med lchf kost.

fasching
0

Körde fyra glas rödtjut till middagen häromdagen och blev ganska salongsberusad, men inte mer. Vet inte om det är starkt eller svagt :P

Wtn3
0

Jag har inte märkt någon skillnad, har dock alltid varit rätt tolerant mot alkohol, kan lätt smutta i mig en sjuttis whiskey på en fest utan att vara i närheten av att fyllan ska gå överstyr, och det kan jag fortfarande.

jejjja
0

Här är en till som inte tåler att dricka sen jag började med lchf.

Sugiyama
0

Jag drack 3 glas på fest i lördags och mådde riktigt dåligt när jag kom hem och på söndagen var jag inte pigg direkt. Nu ska jag snart på vinprovning och får väl be om en spottkopp Rynkar på näsan

minivilma
0

I värsta fall kan du ju ta antihistamin om problemet fortsätter.

Skulle ju vara synd om du inte kunde gå på vinprovningen..

Lycka till!

minivilma
0

Jag har i och för sig min egna lilla teori om att det beror på att man blir översyrad av den här kosten. Har en burk ph-kalk ståendes på diskbänken som jag "glömmer" ta varje kväll..

Bättring! Ska verkligen ta varje kväll nu, och se om jag blir som vanligt igen ang alkohol. Känns ju inte särskilt kul att känna sig halvpackad efter ett glas vin..och baksmällan ska vi inte ens tala om..

enanna
0

Samma här. Kan bli riktigt dålig av bara ett par glas när jag äter lchf. Särskilt just vin. Vet inte om jag blir mer berusad egentligen….men illamående och lätt för att få kramp och sånt. Är också lite inne på att det är för att man har mindre vätska i kroppen när man äter så här.

minivilma
0

Krampen beror nog på magnesiumbrist.

enanna
0

Jo, det är sant. Ska nog köpa magnesiumtabletter igen. Men illamåendet är verkligen för mycket och oproportionerligt. Säg två glas vin till maten vid åtta-tiden och klockan elva-tolv ligger jag över toastolen och kräks. Har hänt ett par gånger. Nu blir det inget mer vin för mig, det säger jag. Huvva.

kajsa71
0

Någon som märkt någon skillnad på hur ni tål rött resp. vitt vin?

Jag tycker det är gott med ett glas rött eller vitt vin till middagen någon gång i veckan och det har aldrig påverkat mig på något sätt.

På senaste tiden har jag ett par gånger varit borta på middag och då druckit 2 eller 3 glas vitt vin utan att känna mig dålig.  Men på natten har jag sedan vaknat av ont i magen och illamående som hållit i sig ungefär ett dygn. Vi tidigare tillfällen då jag fått i mig ett par glas rött har jag inte känt någonting.

Undrar om det kan finnas något samband med vad man äter för typ av mat till vinet. De gånger jag blivit dålig har jag ätit fisk och skaldjur till vitt vin, magrare måltider än kötträtter och ost til rött vin kanske?

Sindri
0

För några veckor sedan var jag ute, och drack då två glas vin (rött). Kände mig pinsamt lullig när jag kom hem och försökte vara uppe tills alkoholen gått ur kroppen men det var stört omöjligt.

Fick en ingivelse och tog en kopp te med rejält med smör i innan jag däckade. Vaknade efter sju timmar pigg som en lärka och utan tillstymmelse till baksmälla.

[Pennylane1]
0

Var på konsert med mingel för ett par veckor sen, drack ett glas vin sen välte jag! Skulle böja mig lite ner och stod på huvet Skäms det blev ganska muntra miner!

Branneli
0

Nuförtiden…känner jag av den första ölen…efter den andra märker omgivningen det också. Hrmmmm Skäms

Sorry "flask-affären" ……. inte många besök eller stora inköp av mej….

Billig i drift Obestämd…tycker sambon….Både hemma & ute på lokal…

StefanBlixt
0

Jag instämmer med flera här ovan. Jag har fått en "billig fylla", men jag brukar säga att jag fått en högre och bättre YPK!

YPK = Yrsel Per Krona!!!

Skrattande

För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Källa: Nalle Puh

Stefan Bloggar här på sajten

Stefan bloggar också här, på extern sajt