Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 2118 ggr
annamanna
0

Idag, en riktigt hungrig dag!

Vissa dagar är jag så makalöst hungrig, idag var en sådan dag. Till frukostlunch åt jag pinjebiffar med kokta ägg, majonnäs samt lite tomat. vidare har jag ätit några ägg på eftermiddagen. Nu på kvällen grillade vi choritzokorvar som åts med mozarella och tomatsallad samt blandade oliver. När jag ätit den tredje stora korven började restan av sällskapet att titta undrande på mig. Jag lade ner kniven och gaffeln men jag var faktiskt hungriga fortfarande. Magen känns som ett stort hål där hur mycket som helst får plats.

Har ni också såna dagar? Om ni har det ger ni efter era lustar och verkligen äter tills ni är mätta.

En annan tanke är om tomaten är boven, lockar den till överätning på gund av dess  kolhydratinnehåll

Jennix
0

Jag äter mig alltid mätt, spelar ingen roll hur mycket det blir så länge jag äter det som jag vet är bäst. T.ex. fett kött. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

andreas0
0

Jag äter mig mätt också, kroppen vet hur mycket den behöver, det är bäst att lyssna på den.

blackeyes
0

Jag äter mig mätt, men jag känner igen det du beskriver. Då smycger jag i mig FETT om jag är borta på kalas eller har gäster hemma. Smyger just flör att alla kanske inte förstår hur jag äter.

Jag får dessa "hungernojjor" just om jag inte fått i mig tilltäckligt med fett. Ost med hyvlat smör på ger det jag behöver…oftast.

Effie
0

Jag äter om jag är hungrig. Största problemet är om jag är på jobbet, har med mig en vad jag trodde var lagom matlåda, och inte har något annat med. Det är ju ganska sällan det inträffar för min del, så det är svårt att ha med mat utifall att. (förr gick det ju att ha ett par förpackningar Varma Koppen och ett knäckebrödspaket stående i en hylla).  Närmaste restaurang har mackor och glass, tror jag (går aldrig dit), närmaste affär ungefär samma utbud; till en riktig affär är det lååååååångt. Hade det hänt oftare hade jag planerat för det.

Men ja, jag håller med de andra. Är man hungrig så äter man, fett.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

greensis
0

Det där drabbar mig någon enstaka gång och då har jag oftast ätit för lite protein den senaste veckan eller så. 600g stekt lever i en sittning är inget problem att få i sig!

Kroppen säger liksom till när den vill ha mat, och så länge det är LCHF-mat den vill ha får den äta vid de tillfällena. Och då är det kött, inte ägg eller skaldjur, den vill ha. Och gärna fett vid sidan.

Fabricati diem, pvnc!

Mervi
0

Jag brukar också ha sådana dagar och då äter jag.Skrattande

TantRafa
0

Det där hålet i magen känner jag igen! Haft det ganska ofta den senaste tiden. Det känns som om man skulle kunna hysta in en hel oxe, men när jag ska äta ryms det inte så vidare mycket innan jag är mätt. Märkligt.

Tidigt i morse vaknade jag med en migrän som hette duga, var helt förstörd ett tag. Mår betydligt bättre nu, tack och lov. När jag vaknade till liv igen var rostat bröd med marmelad det enda jag kunde få i mig, så då blev det det. Och är det nått som orsakar hål i magen, så är det sån mat!

Samvete är jag inte född med, så därför bryr

TantRafa
0
TantRafa
0

Ja eller hur!

Fifflade till en knapp och vips var inlägget publicerat innan jag skrivit klart!

Jag skulle säga att jag bryr mig inte om detta lilla avsteg, är snart på banan igen!

sandramaria
0

OJA vad jag känner igen mig. Missförstår dock hungerkänslorna som nu ikväll, planerade för allt gott jag ville äta, såsom pajer och chokladbollar etc men tog ett djupt andetag startade datorn och läste lite här på kif fick nya krafter och mindes ett paket bacon i frysen, fräste på det, hade i en burk champinjoner, lök och vitlök och stekte 3 ägg till. Döm om min förvåning när jag klämde i mig alltihop och då har jag ändå druckit äggmjölk och ätit två fläskkotletter idag och druckit massor av osaltat smör i kaffet så det var inte fettbrist, det blir så här ibland bara och jag är nu så nöjd när kroppen fått det den vill ha. Tänk om jag alltid kunde vara lika klok Foten i munnen

[ngupa]
0

jag med Förvånad… haft nu i två dagar, ska bli spännande nu att se om det är så idag med… jag äter när jag är hungrig helt enkelt.

sepersl
0

Jag känner igen mig. Jag har vissa dagar då jag kan äta makalöst mycket för att jag är hungrig. Ofta visar det sig att jag fått i mig för lite mat och fett. Vissa dagar äter jag väldigt lite för att jag inte är hungrig, så lyssna på kroppen - den vet bäst. Notera dock att skilja på hunger och sug. På kvällarna blir jag väldigt sugen på något (åt förr popcorn mycket) så det är antagligen vanan inget annat. Numera gör jag en kopp roibooste (vaniljsmak) med mycket smör i och en skvätt grädde. Efter denna stora kopp är jag mer än nöjd. Detta är mitt kvällsgodis på veckorna om jag blir sugen. Gott!

Repetition: lyssna på kroppen - den har bättre förstånd än vi! Flört