Ajaj min mage
Jag var på lite party i lördags och slarvade en del… inte massa men för mycket.
Nu har jag ONT ONT i magen igår kunde jag kanppt röra mig och idag har jag redan sprungit på toa två gånger :(.
När jag tänker efter hade jag det här molande magonda nästan jämt förut men man vänjer sig snabbt vid att slippa……
SÅ gissa om jag tänker undvika att slarva fortsättningsvis!! Det är bara inte värt det.
Annat som har hänt är att jag slutat tvätta håret med shampoo, fick sådan vansinnig klåda och torr hårbotten plötsligt. Efter två "tvättar" utan shampoo är det mycket bättre och håret ser inte alls äckligt ut!
Kram på er från en nyfrälst ;)
coops blåvita balsam tvättar vi håret med sen flera månader, det innehåller inga uttorkande eller skadliga grejer, håret är jättebra!
Ifall du skulle börja längta efter nåt!
Trist me maggen ! Hoppas det går över snart!
#1 Aha, är den också bra?
Jag använder Eldorados balsam från Willys. Fick tipset inne på www.lockig.se
Håret mår mycket bättre sen jag slutade med schampo.
#0 Uscha ja, ajajaj. Jag kan ibland minnas hur jag mådde innan LCHF. Dit vill jag INTE igen.
ja coops balsam finns (fanns åtminstone) med inne på lockig, det var där jag fick tipset!
oj - inte använda schampoo??? Mitt hår har blivit väldigt torrt. Har allitd använt (eller i flrea år) Eldorados schampoo och balsam men har nu bytat till "fina" eller snarare dyrare schampo och balsam. Med andra ord ska jag alltså testa att inte schamponera?! bara balsam? Mitt hår är ofta torrt i topparna men fettigt nära hårbotten efter 3-4 dagar. Vad är tipset?

#4 Ja jag skulle testa att sluta med shampoo om jag var du. Mitt hår blev också torrt för att inte tala om hårbotten… samtidigt som håret blev fett och äckligt jättesnabbt, det är ju för att den torra hårbotten försöker "självfetta" sig. Shanpoo är uttorkande.
Jag sköljer håret med mycket vatten och "tvättar ur det" ordentligt med bara vatten, sedan tar jag balsam ordentligt i hela håret.
Ska tilläggas att jag ahr långt hår och inte använder stylingprodukter som är svårt att tvätta ur med bara vatten.
# jag använder inte heller produkter då jag är alldeles för lat
jag har "begåvats" med självfall så frisyren brukar bli någorlunda ändå.
Om jag slutar använda schampo - hur blir håret då under själv omställningsfasen? Mitt hår är ju jättefett närmast hårbotten efter 4 dagar och det ser jätteäckligt ut! Hur lång tid tar det?
tacksam….
#5 Jag har inte heller stylingprodukter i mitt. Vet inte hur det blir utan schampo för dem som har.
Jag brukar ha i en klick akaciahonung så löddrar det bättre. Vet dock inte hur kolhydraterna påverkar håret. 
Många på lockigforumet vittnar om hur lockarna blir finare utan schampo (massa kemikalier som skadar). Kan tillägga att jag har lockigt hår.
#6 jag minns inte riktigt hur jag hade det under omställningsfasen. Hmmm. Men gå gärna in på lockig.se och kolla. (där finns en LCHF-tråd också, under "diverse" diskussioner) 

#6 Du kan nog få skölja igenom håret lite oftare, jag gör det varannan dag nu.
Lite fett kan det nog bli i början men går att reglera rätt bra om man sköljer lite oftare *L*
Testa ett par veckor tror du kommer bli nöjd ;)

vette sjutton hur ajg lyckades få fet stil :P sorry
Jag har inte använt shampoo sen september, och mitt lockiga hår mår MYCKET bättre utan!!
Kolla in det här forumet om ni är hyfsade på engelska och vill veta mer, det har massor med tips.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
jag använde stylingprodukter varje dag nsätan innan jag gick över till balsamtvätt, håret var omöjligt att frisera utan. Nu bara tvättar jag det, handdukstorkar och det är jättefint!