Marknad
Säkert vårtecken
Var på vår marknad idag…brukar va himmelriket när det gäller marknadsgodis…men det finns också en braigare sida och det är alla charkuterier jag provsmakade från alla goda ostar och goda rökta korvar tills jag hittade rökt sidfläsk mmmm smälter i munnen och falebygdens brännvinsost mums.Tyvärr är jag lite översmakad just nu:-D men jag kommer att njuta imorgon.

Härligt med vårtecken. 
Vad gott det låter med rökt sidfläsk, speciellt nu efter en lång arbetsdag och maten står i ugnen och är inte klar förrän om en ½ timme minst. 
Karin
hihi.. var oxå på marknad i helgen.. kompisen glanade på just marknadsgodis o munkar o vetelängder i mängder medan jag bara gick o babblade om den goda korven o fina osten.. :) hmm.. får hoppas att vi har mer gemensamt än att vi e matglada i överkant då vi verkligen har olika preferenser nuför tiden!!!
Nu på lördag sätter Bondens marknad i gång! Alla ni som har en i närheten, det är väl värt ett besök!!! Ingen producent har sin produktion längre ifrån marknaden är 25 km. Annars är det inte närproducerat. Tänker besöka Katarina Bangata i Stockholm. Lääängtar…. Har du en i din närhet? Googla på Bondens marknad så får du se!

#1 Det blåste som bara den men vår var de:)
#2 låter som vi va på samma marknad;-D
#3 Bra tips ska kolla det
ha det fint alla:)

Kollade Bondens marknad, Katarina Bangata. Det verkar mest vara kolhydrater som säljs….Hade hoppats på lite god korv, ost och kanske köttdelikatess.
Kanske går förbi iallafall…måste ju ändå ge mig ut på shoppingrunda för att bunkra Fläskisar

Oj! ….Någon är vaken och arbetar på Hemsidan Bondens marknad.
I morse när jag vaknade fanns bara ett fåtal producenter på listan, de flesta knäckebröd, honung och musli. Nu är sidan uppdaterad med ca 30 olika producenter
Ja,de säljer kött, blommor, grönsaker. Iofs säljer de honung och hembakt bröd men där kan man bara gå förbi. Tänk rökt sidfläsk och lammbog, ….mums