Hälsohem för LCHF
En helt ovetenskaplig undersökning:
Om det fanns ett hälsohem med fokus på LCHF… Skulle du betala för en veckas semester där?

Ja!

ja!
Ja, om jag hade haft råd! Absolut! Hade varit superpoppis tror jag.

Ååååh, det vore underbart!
Ett stort fint hus i vackert läge med sjöutsikt, fina rum med fräscha badrum, spabehandlingar och massage, bastu nere vid vattnet, fina promenader i omgivningarna, och så massor med lyxig LCHF-mat… Och så skulle det finnas en föreläsningssal så man kunde anordna kurser och konferenser där. Klart man skulle vilja betala för att åka dit!

Jag tycker det borde finnas ett lchf- sommarläger för överviktiga barn, det skulle nog bli en succé!
(För det finns det väl inte redan, eller?)
Jag och maken har faktiskt pratat om att det skulle vara sjyst att ha ett SPA med just inriktning LCHF, och samma dag kom det ett brev från en kompis som jag inte hört ifrån på 15 år. Hon har just gått en SPA-utbildning i Stockholm !!!! Nu väntar jag på att ödet ska föra pengar och en gård i min väg också…
Ja, jag skulle gärna åka till ett sådant hälsohem! Det vore rena drömmen! 
Jag vill åka till samma ställe som Aniara4!!!

Jag har just i dag försökt övertala arbetsförmedlingen att bidra med utbildning till mig för Lic. Kostrådgivare (LCHF) samt Personligt Tränar utbildning (utan att lyckas dock snyft!!!! ) så jag hade ju kunna bidra med arbetskraft på SPA:t 

Absolut!!!
Utan tvekan!!
Nu när man kollar om man ska åka på ev. semester eller spa så spricker det
för att man inte får vettig mat!

absolut o #5 det vore säkert ett bra initiativ

Beror naturligtvis på kostnaden och avståndet men det låter onekligen lockande.

Hade jag tåd vore det toppen!
Nu blir man ju lite 'instängd' eftersom man inte kan äta det som erbjuds (oftast).
Jag ska t.ex. på begravning nästa vecka 12 mil bort och då bjuds på öl, kaffe och smörgåstårta. Blir tvungen att ta med mej mat eller äta ute.
Att sitta och skrapa av allt det goda och ta bort brödet är jag rädd ser illa ut och jag vill inte sticka ut en sån dag.
LCHF reatauranger och spa till folket!
Agneta

Det beror ju förstås på vad det skulle kosta, har inte råd att åka på "vanliga" hälsohem som det är idag, det är oftast ganska dyrt! Men om det var ett okej pris så skulle jag absolut vara intresserad!

Vilka vore bättre lämpade än vi i detta forum att driva ett sådant spa? Vi skall inte betala, vi skall ha betalt
Konichiwa; idag var jag på en tillställning där det serverades smörgåstårta. Jag väntade med att ta mat till sist och lassade då på av "toppingen", dvs det LCHF-vänliga. Det blev en så rejäl hög att man knappt kunde tro att jag inte tagit av brödet! :)
Jag vet inte om det kan vara ett tips inför begravningens eftersits, men det känns tråkigt att du ska känna att du blir ut-tittad. En kamrat sa en bra sak till mig när jag började med LCHF och sa att det är jobbigt när de på jobbet ifrågasätter hur jag äter:
Har kan det DU har på din tallrik bli någon annans angelägenhet???
Precis så svarar jag sedan dess. Jag menar, om folk kan respekterar andra människor som måste äta på ett visst sätt pga sjukdomar (t ex diabetiker eller allergiker) så kan man bli respekterad på samma sätt för att man vill FÖREBYGGA sjukdomarna också?
Konichiwa, jag förstår ändå ditt resonemang och särskilt vid ett tillfälle som vid det du ska på. Jag beklagar sorgen och hoppas att du finner ett bra val.
Allt gott.

Konichiwa. Du sticker inte ut egentligen. Om man tittar på tallrikar när människor ätit upp, så har de ofta skrapat av något de inte tycker om.. Antingen ligger räkorna där, eller så är det grönsakerna. Om någon frågar behöver du bara säga att du inte tål kolhydrater. Är allergisk… För det är du ju (att dom också är det på sätt och vis, behöver du ju inte tala om för dem…)

Självklart! Det skulle vara jätteskönt!

#6 Hur gör man ett SPA lchf-inriktat? Smörmassage och gräddbad? ;) *fnissar* Jag kunde inte låta bli, fick såna sjuka bilder i huvudet :)

#19 Kokosoljemassage måste ju vara perfekt!!!

Ja, man får väl ta och börja spara pengar för att få en fett bra semester resa i framtiden
.

#16, 17,
tack! Nu tror jag faktiskt att jag gör så (lite förstulet puttar undan brödet).
Det ser ju ändå konstigare ut om jag plockar upp egen mat.
Agneta
Jag skulle självklart åka. Det stället som Aniara4 beskriver åker jag gärna till 

jag har gått i tankarna om ett LCHF hälsohem! de skulle ju vara toppen! Jag skulle lätt fara på ett sånt ställe! kosta va de kosta vill man måste väll unna sig lite här i livet!
om jag hade ekonomin för det skulle ja starta upp ett! för ja har många i släkten som är massörer & utbildade på olika spa utbildningar..

Varför åka bort för att möjligtvis få det lika bra som hemma?
för att få lugn och ro från respektive men ffa barn…
ombyte förnöjer
få inspiration
semester
you name it…

#25 visst kan man få de lika bra som hemma men de är skönt att komma bort en stund komma bort från alla saker hemma! du slipper laga maten du blir ompysslad och få helt enkelt bara vara, de är det som är grejjen