Vinterkräksjukan
Hur fasiken överlever man vinterkräksjukan?
Man ligger på en madrass i badrummet- bredvid toastolen- och borstar tänderna och dricker vatten mellan varven… *örrk*
Hade det förra vintern samt mina två små barn- varav den ena bara 5 månader gammal! Men mannen klarade sig trots att det var han som fick serva hela familjen. Han har aldrig haft magsjuka?! Trodde inte det fanns sådana människor innan vi träffades.
Lycka till, och krya på dig!
Jag brukar heller aldrig åka på magsjuka i Sverige. Efter Thailandresan blev jag dock sjuk, samt har blivit matförgiftad…
Nu vet jag som sagt inte vad det är. Så länge jag inte äter är det rätt ok…
Frågade mest för att jag är nyfiken. Vinterkräksjukan skördar ju många offer, så jag undrade lite hur fasiken man gör för att överleva?

Imodium kan kanske lindra lite ….annars är det väl bara att härda ut. Krya på dig
Jag brukar göra svag te och ta en knivsudd salt i och dricka den ljummen, inte värst gott men binder vätska så man inte torkar ut.
Ta bara lite i taget, helst med tesked.
Krya på dig!

Immodium ska man akta sig för när det handlar om så giftiga grejer som vinterkräksjukan och likn. Meningen är ju att skiten ska ut, så att säga.
Inte för att jag önskar mig detta elände, men det är ju ett säkert kort om man vill gå ner i vikt 
Vi brukar klara oss (tur det för grabben får inte bli magsjuk av medicinska själ) När han var liten så delade vi upp barnenMaken tog den friska och åkte till landet jag var hemma med den sjuka, om det gällde grabben åkte vi in till sjukan,Noggrann handtvätt gäller.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Handtvätt hela tiden och försöka att inte vara nära de som är sjuka.
I skolan/förskolan där jag arbetar gäller 24-48 timmar efter att man blivit symtomfri innan man får komma tillbaka.
Numer pensionär i Nynäshamn
Bättre att inte bli sjuk 
Laga all din mat själv och tvätta&sprita händerna noga innan du tar i mat eller i saker i köket. Sprita händerna efter du varit på toa. De flesta sjukdomsfallen kommer efter smitta i maten(man måste "äta" viruset). Så ta inte i mat ö.h.t. utan att ha spritat händerna. Det krävs väldigt lite för att utveckla symptom. Tvål och vatten är inte tillräckligt.
De flesta ställen man hittar viruset:
Toalock
Mattor
Horisontella ytor(ex. bordsskivor)
Spolknoppen+kran
"Ta på-ställen" (ex. telefon, dörrhantag)
Mjuka textiler
Håll naglarna korta
Inga ringar
Tvätta&sprita händerna(hellre för ofta än för sällan) och ABSOLUT innan du hanterar mat!
Kom ihåg att ni smittar både före och efter ni är sjuka…
Det är många goda råd!