OT - varning för "bin" !
Jo, nu när man börjar slimma sig och vårtor försvunnit och man är lite läckert vårbrun, så tyckte jag det var dax att börja gå i shorts. Och då måste man ju ta bort vinterpälsen, så jag köpte en epilator. Funkar väldigt bra, men det luggas, eller kanske mer som att det sticker till och efter ett tag så kliar det. Men det är bekvämt, så jag tänkte att men men då provar jag i ansiktet, för där har jag så långa ljusa hår på kinderna, förutom det vanliga gum-skägget. Ack aj oj fy nä. Klådan i natt har varit olidlig och på morgonen hade jag stora bulor i hela ansiktet. Jag ser ut som att jag gått en match mot en hel bisvärm - och förlorat!
Haha, ska man vara fin så får man lida pin, heter det ju, men jag tycker inte jag ser så fin ut 

Epilator i ANSIKTET? 
Ajajaaaaj
Det stod inte att man INTE kunde ha det i ansiktet 

Men kära vän så det bidde, du får ursäkta men jag sitter här o hm, ler faktiskt. Ja vi är väl för tokiga i jakten på skönhet o välmående. Har du inte lite aloe vera hemma o smörja din ömma nuna med???
Själv skulle jag fixa bikinraggarna för många år sen när jag skulle med ungarna till Sommarland. Inte så vackert med mörka burrar vid låren………… nåja, det högg kan man säga. Alltså försvann en tofs med tillhörande skinnbit o jag fick gå med oljad bomull o lufta halva semestern.
Inget man gör om frivilligt

Det verkar som att vi glömmer starta hjärnkontoret innan vi gör vissa saker…
Som kvinna kanske man ska hålla sig till pincett och vax (avsett för ansiktet) när man ska ha bort oönskade hår från ansiktet…
De flesta av oss har säkert gjort liknande. Morsan hade tur en gång när hon hade köpt hårborttagningskräm och trodde hon hade köpt hårmousse… Hon smetade in kladdet i håret men var inte nöjd med resultatet så hon gav den till syrran. Det var då hon fick reda på att det var hårborttagningskräm. Tur att hon bara hade det i hårtopparna…

Aj aj aj. Och oj oj oj
Fabricati diem, pvnc!
Nu får ni sluta! Jag skrattar så jag får hicka! 

Enkelt, men inte helt smärtfritt, sätt att bli av med hår i ansiktet eller för den delen forma ögonbrynen är att besöka salong som tar bort håret med tråd på arabiskt vis…..smärta ungefär som vaxning men utan blemmor….och fort går det.
Trevlig helg!!

Själv vaxade jag låren och bikinilinjen för första gången i mitt liv häromdan. Vill man vara fin får man lida pin, sannerligen! Å andra sidan fick jag en schysst endorfinkick efteråt, både av smärtan och av att jag faktiskt klarade av det!
hoho, jodå jag har fullt i Aloe Vera i ansiktet och fyller på då och då. Skulle vara glad om det bara var blemmor, Aliki, men det är BULOR. Om jag inte var så fåfäng så skulle jag ta kort och visa ;)
shamanis morsa hade VERKLIGEN tur!!! Hoppas syrran klarade sig lika bra??
Luccy, vilket rått asgarv jag la upp och nu sitter jag här och skäms, du måste ju haft det rätt jobbigt ju!!! Förlåt!
agneta - om du såg min nuna så skulle nog hickan skrämmas bort

Den bjöd jag på, garva åt andra är min favosysselsättning, hahaha, o det är ju gratis. Vadå bulor gnuggade du åxå, hehe??!!

Oooops, vad säger man
….. Men visst läser jag detta & ler lite grann….. Jag har inte förstått vitsen med att raka ben & så…..men det kanske kommer med åren, vem vet ?!?
Dumheter! Det finns få saker som är så vackra som när ett kvinnoansikte skymmer solen, och den enda ljuskälla man har framför sig är fjunet längs ansiktets kontur. En epilator i det sammanhanget skulle vara förödande!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#12 Och lukten av solvarm hud… *blir nostalgisk*