Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1089 ggr
Marie-ann
0

Äggmjölk

Skulle äggmjölk kunna ersätta måltider? Jag tänker inte för jämnan men om man skulle ha bråttom nån dag… Om man har både vita och gula i så borde det väl inte vara några problem eftersom man får i sig protein också då?

lillbobo68
0

Jag har länge druckit kaffe+äggmjölk till frukost och står mig till lunch på det.

monsunrain
0

Att slänga i sig en äggmjölk med en rejäl klick smör när man inte hinner fixa något annat är säkert mycket bättre än att inte ta något alls och bli hysteriskt hungrig och riskera att stoppa i sig något som man egentligen inte tänkt för att man är så hungrig, det hade jag iallafall gjort.

Bookjones
0

Jag fixar en till frukost så gott som varenda morgon. Två ägg, ett par klickar smör och lite kakao och kardemumma och 3-4 dl kokande vatten. Lite sötningsmedel slinker ner också. Gick ner 20 kilo för ett år sen och håller vikten fortfarande.

[Pennylane1]
0

pst… äggulan har MER protein än vitan… men jag tar med vitan men många gör inte det… det är rätt ok vilket som, som ersättning för mat, man får i sig allt man behvöver! Men jag tror inte mycket på att BARA köera äggmjölk som somliga här har gjort… men som sagt jag kör ofta enbart det till frukost tex. funkar utmärkt!

Marie-ann
0

Men varför väljer man bort vitan då??? Suck vad förvirrad jag blir!!!

[Pennylane1]
0

dom tycker inte att den ger något speciellt näringsmässigt och dessutom så kan äggvita ge biotinbrist om den inte är tillagad längre och hetare än vad som sker… det har diskuterats i det oändliga i en tråd som heter äggmjölk och avidin har jag för mig