Oopsie-crostini
Jag gjorde en pizza-botten av oopsiesmet igår och när jag snyggade till kanterna fick jag en idé:
Jag skar små fyrkanter, knappt 3 x 3 cm, och sedan stekte jag dem i olivolja (jag tog Bengt Frithiofssons Peperoni Aglio - stark, god och vacker) på båda sidorna och sedan vände jag bitar i flingsalt smaksatt med rosmarin.
Kanongoda små munsbitar som jag tror skulle lyfta ytterligare en klass med en klick tapenade på.
Testa om du råkar få en oopsie över!

Det där lät inte helt galet! 
Ska försöka komma ihåg att testa det nästa gång jag gjort oopsies. Minnet är ju inte alltid så långt…
"You just have to belive…"
låter gott
låter som något jag har saknat
hur tjocka har du oopsie bitarna?
Låter som ett riktigt kanonbra tips, vilket absolut ska testas! 
Under förutsättning förstås att de blir iaf. något lite frasiga och inte bara mjuka och sladdriga. För just frasigheten/krispigheten när man äter och tuggar maten är något som iaf. jag saknar stort och längtar hett efter när jag ätit LCHF ett tag.
Det mesta i matväg har tyvärr en tendens att bestå av sådant som huvudsakligen passar tandlösa. DET är en definitiv nackdel.. vad gör ni andra när ni känner att ni behöver gnaga på något hårt, eller känner ni aldrig av det behovet?!
Undrar om man får dåliga tänder på sikt när man aldrig använder dem på exv. råa äpplen, morötter och knäckebröd längre…. jag kanske har varit häst och "krubb-bitare" (hur stavas det?) i ett tidigare liv

VH!/Kricko.
fläsksvålar!
Okidoki, de är hårda alltså…
Själv har jag aldrig lyckats hitta de färdiga i påse på min ort utan har gjort egna. De har aldrig blivit riktigt hårda utan mest bara som tjock-sega, salta "råttor". Otroligt goda i _begränsad_ mängd, men man kan ju inte äta fläsksvål för jämnan 
Fast jag kan iof. lätt föreställa mig att de kan ha varit dåtidens föregångare (och fått stå modell) till dagens mjuksega saltisar :-)
VH!/K.
en del är VÄLDIGT hårda! Dom brukar jag ge hunden, för att inte spräcka tänderna!

Sprödstekt bacon eller fläsk samt fläsksvålar. =) Det jag saknar är mat som smakar annat än salt och kryddor….
Dags att försöka hitta recept på oopsies… Man läser mycket om dom, men jag tror aldrig jag har sett ett recept på dom…
hmm, frågar igen, hur tjocka är bitarna? fluffiga?
jag försökte en gång, men det blev inte så bra…
något jag ska tänka på?