Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-färsrätter
Läst 1835 ggr
Balanserad
0

Gott!!

"Nöden har ingen lag" eller "Nöden är uppfinningarnas moder" brukar man ju säga.

Nu när jag inte äter grädde eller andra mejeriprodukter, så står det ganska mycket still innanför pannbenet.

Men ikväll gjorde jag nåt gott! Stora köttbullar med tomatsås (6,5 kh/100 g) och kryddsmör till, med vitlök och färsk basilika.

Hade smält smör i köttfärssmeten för att få upp fetthalten. Har ju i grädde annars.

Det var faktiskt jättegott. Och jag känner mej belåten eftersom jag fick i mej nog mycket med fett.

Kan lägga till ett annat uttryck: "Plötsligt händer det". Det står inte alltid still!

spadermadam
0

Jag känner igen ditt dilemma är likadan själv. Vet inte varför du inte äter mjölkprodukter är du laktosintolerant? Men det finns jättegoda bearnais såser som man kan ha till kött och färs. Jag brukar köpa en sort som heter Lomanders. Det finns också som hollandais som man kan ha till fisk.

Själv försöker jag låta bli mjölkprodukterna mellan varven för viktminskningens skull. Men ändå vill man ju gotta till det lite med nåt. Kryddsmör kanske kan funka om du tål smör?

Balanserad
0

Jo, det är för att vikten ska minska. Har inga problem med laktosen. Vad jag vet i alla fall.

I vilken affär finns Lomanders såser? Har inte sett dom i de vi har här på orten. Har läst om dom i andra trådar och de verkar ut att vara bra ur kolhydratsynpunkt och tillsatser.

Kryddsmör äter jag i parti och minut just nu. Men det är gott.

spadermadam
0

Jag brukar mest handla på Ica och ibland på LIDL. Har inte sett såserna på LIDL men jag tror att de flesta Ica butiker har dem. Och kanske Coop också, går sällan där.

Det är burkar med färdig sås och den kan ätas både kall och varm. Burkarna är genomskinliga och runda med vitt plastlock. De kan finnas i närheten av kött och kryddsmör eller där det finns tillbehör till grillning.

Balanserad
0

Tack för jättebra information! Ska kolla direkt i em när jag handlar!