iFokus-Blogg
Du som bloggar här på iFokus - skriv upp dig så vi kommer ihåg att läsa!
- Agyr07
- ajari
- Anmaja
- Anna63
- ankianka
- Birma
- B-Maria
- Bustas
- Crevette
- cyklarn
- Dora
- Effie
- flikkan77
- Gabriela
- greensis
- GreenWorm
- Gutis
- HarrietKiara
- hechliei
- Isa56
- jejjja
- Knasen75
- Lena72
- Luccy
- Luzan
- maggiL
- Maia
- Margareta
- MalinArv
- mariech
- minska
- miss-piggy
- MissZapp
- Modesty
- nenna31
- nobban7
- Novisan
- nybörjare08
- pyre-lena
- Raggsocka
- skalmanmia
- skogs-tolva
- StefanBlixt
- tirren
- Torpet
- Vickie
- Xavanterina
edit: Många av medlemmarna har egna bloggar och hemsidor, som ligger utanför ifokus-nätverket. Dom har vi samlat under fliken "länkar" (som du hittar i menyraden under loggan). Scrolla ner till "Medlemmarnas egna hemsidor!"
Vill du ha en länk där, så säg till!
/odezza
Numer pensionär i Nynäshamn
Hej Alla,
är ny här på KiF men har länge läst de kloka tankarna som ventileras här.
Jag tänkte inte starta en blogg (då jag har 2 andra på annat håll) men då jag vill dela med mig lite då och då av recept och ev. tips har jag aktiverat bloggen här på KiF.(http://gabriela.medlemmar.ifokus.se/Blogs/)
Ha en bra LC-dag!

PS. Tack för all hjälp med att komma igång, Margareta!
Hej Jag har fixat till en liten blogg idag
är ny här på kolhydrat sidan.
mvh Lena72

Jag har också påbörjat min blogg för att hålla koll på min resa
Jag bloggar också, alla är välkomna.
Här bloggas det också 
Jag skrev mitt första inlägg idag, det blev ett väldigt långt inlägg med mest en massa bakgrund. Men man måste börja någonstans och det bästa är väl att lämna det gamla bakom sig?
Läs och kommentera gärna!

Får man skriva upp sig även om man valt att lägga bloggen utanför forumet ?
Tänkte att jag skriver en länk till den i alla fall =)
Kom gärna och besök mig =)
Det finns en lista på medlemsbloggar under länkar - jag lägger den där.

Jag har också startat en blogg men utanför KiF. Hoppas att det går bra!
Välkomna!!!
Vi lägger som vanligt alla bloggar utanför Kif bland medlemslänkarna

Jag har nu skrivit min första blogg….
En dag i taget...

jag har ochså skrivit min blogg

jag har också startat upp min blogg här inne, så nu har jag två st jag ska försöka hålla igång. 

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Hej,
även jag har en liten blogg för att hålla koll på mig själv, välkommen.

O jag har oxå en här på ifokus… :-)
Kan någon berätta kort: Hur startar man bloggen?
Funderar att göra det. Vill skriva om tex. min kock utbildning som jag har påbörjat och nya spännande maträtter, LCHF vikt, kokosfett, mm
hej!
Har precis börjat me lchf o hittat denna sida, mkt bra tips man kan få fr alla inlägg!
Har en liten fråga som ja hoppas ngn kan svara på.
Läste på kostdoktorn.se att lite havre- lr vetekli va ok i filmjölken, men inte linfrö?
för när ja läser innehållsdeklarationen står det att ekologiska linfrö innehåller 0g kolhydrater och haverkli innhåller 41g varav 2g sockerarter.
får inte riktigt ihop det här rådet, jätte tacksam för ett svar o förklaring, gillar ju linfrö så mkt:)
Ha en trevlig dag allihopa!!
Yo
Nu har jag startat min blogg, dagbok för att se om det fungerar
Jag vill skriva om min kockutbildning som startade 1 vecka sen, matlagning, tips, mm

Hej yohannaberg, och välkommen hit!
Tyvärr har din fråga hamnat alldeles i fel tråd, risken är att du inte får några svar. I den här tråden anmäler man sig om man har startat en blogg här på forumet, och vill flagga lite för det…
Du kan väl starta en ny tråd, och klistra in din fråga. Om du döper tråden till exempelvis "yohannabergs tråd", och lägger tråden i gruppen "medlemmar" så kan du använda den tråden till alla möjliga frågor som du kan komma att vilja ställa. 
"still lost in space and time"

Jag har bloggat ett tag, lite olika hur ofta det blir men försöker skriva när andan faller på:)
Välkomna till min sida.
Vad kul att det är så många som bloggar! Men nog är det många fler än de som är med i listan här?
Jag vet fler, men vill inte lämna ut namn.
#22 Skicka PM till dem och tipsa om den här listan!

Skriver inte men läser. Hur gör man om man vill ha en blogg på bevakning, alltså kunnat se när det skrivits ett nytt inlägg i just den bloggen?
Jag använder min blogg som i första hand kortfattad matdagbok, och även kortfattad vanlig dagbok. Jag vet inte om det är så givande, men visst får ni läsa om ni vill. Kanske blir den mer omfattande framöver, jag vet inte.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Häpp!
Har oxå börjat med en mjukstart, nytt inlägg på min egen blogg 

Jag bloggar jag med =)

Jag bloggar oxå. 
Jag bloggar med, inte varje dag men jag ska försöka blogga några gånger i veckan i alla fall.

# 27 Popruta, eftersom du bloggar utanför ifokus-nätverket, så länkar vi till din blogg på sidan för "länkar", under rubriken "medlemmars hemsidor" istället…
Just nu fungerar det inte för mig att göra det, får bara "error", antagligen har det med helgens uppgradering att göra…
Försöker igen så småningom! PM:a mig om jag skulle glömma bort det! 

Jag har också startat min blogg. Bra att föra över sina tankar då man gärn atjatar sönder andra

Ja starta min blogg idag
När det gäller tekniska frågor om hur iFokus fungerar är det bäst att ställa dem på http://support.ifokus.se
Där finns ofta någon som kan svara.
Funderar på om jag ska blogga här på i Fokus också, har redan startat en, men inte kommit igång än. Om jag fortsätter kommer bloggen inte bara att handla om LCHF då jag även är med på bla Keramik, Katter och Foto.
Jag har tänkt lägga in min vanliga blogg -Anmaja- under "Medlemslänkar", men jag är inte människa att fatta hur jag gör? Kanske jag ska vända mig till supporten med den frågan?
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Popruta, Malinarv, Anmaja… nu gick det att lägga in länkarna till era externa bloggar…
Anmaja, det är bara sajtvärden och medarbetarna som kan lägga in länkar under "länkar" i menyraden… jag väntar med din blogg här på Kif så länge, eftersom du inte vet om du ska dra igång den… Du kan väl hojta till om det blir av!

#33 Hehe, Margareta… jag är ganska lat. Tyckte det var enklare att vänta ut felet, än att fråga om det på support… 

Jag har bloggat sedan starten här, mest för att själv kunna gå tillbaka o se hur det var omställningsvis.
Kram Luccy
#36 - Förstår inte riktigt vad Du menar, men här i tråden kunde jag lägga in länk (klickbar) till min vanliga "riktiga" blogg, det var alltså under medlemmarnas länkar det inte gick. Men nu förstår jag att det ska jag inte kunna utan bara de som har hand om´et! Då ska jag vända mig till dem. Tack för svaret.
/Nalle Puh

#39 Jag har lagt in länken till din blogg… dvs om det är den här sidan du menar med "medlemmarnas länkar"… men jag kanske har missförstått dig!?

Jag bloggar också… samlar lite flummiga och en del smarta tankar (hoppas jag iaf) på en och samma plats
Välkommen in till mig!
#40 - Tack det är okej!
Det var bara jag som var lite vimsig och inte fattade, men har kollat runt lite nu och det känns som om jag har lite mer kontroll över hur sidan funkar här. Nu vet jag dessutom att ni är flera som har hand om sidan. Och vilka.
/Nalle Puh
Även jag har en blogg här på forumet men den föll i glömska när jag bröt armen i somras.
Jag skall försöka komma igång igen!

Uppfattar att det är den blogg som hittas via menyraden på var och ens personliga sajt. I så fall: Jag har en blogg, skriver i den ibland.
mvh birma
>^..^<
Bra att denna tråd startades, nu har i varjefall jag hittat några bloggar att följa, kul! :-)
Här är en som också har börjat lite smått med bloggandet, mest om LCHF..hm vid närmre eftertanke..bara LCHF..än så länge:-)
Jag har oxså börjat att blogga men väldigt LITE. jag kan inte detta riktigt än. Så jag måste nog fråga lite.
Nu har jag faktiskt till sist också aktiverat min iFokus-blogg.
[Jag lade in den i listan, Margareta!]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Har också börjat använda min blogg
Småbloggar lite jag med 

Jag tycker det skulle vara intressant att få se hur många besökare man får på sin blogg.
En dag i taget...
Typ en om dan 
Jag klottrar också lite om mitt lchf-liv.

Hejhej! Jag bloggar också. Iallafall när man kan logga in. Det börjar bli en jäkla massa felmedelanden, och ofta!
Är det mig det är fel på eller är det sidan som inte pallar trycket?

Jag har också börjat blogga här nu när jag börjat om igen på allvar. 

Jag har haft en blogg här ett bra tag.
Fabricati diem, pvnc!
Listan på ifokusbloggare börjar bli lång här i början av tråden. Jag har bloggat på annat ställe i snart fyra år, men ska försöka göra det då och då här också, så kika gärna in på min ifokus-blogg här! Jag brukar förutom det jag skriver, visa egna foton varje dag. Välkomna! 
/Nalle Puh
Jag klickade att jag inte bloggar, men lite har jag börjat skriva.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Nu har jag också börjat att blogga! :D

Jag började blogga för några dagar sen, mest om allmäna saker men lite mat kommer det med också.
"You just have to belive…"
Har ändrat så att endast de på min vännerlista kan läsa min blogg numer.

#62, då är det kanske bäst att plocka bort dig från listan?
Javisst Odezza, det vore ju bra. Om någon kan göra det så blir jag glad 
fixat…
Tack Karro!
Din blogg finns väl redan bland medlemslänkarna Shintaida?
Nej, det är min hemsida bara.
Ta bort hemsidan och sätt dit bloggen, Margaretha!!
Tack på förhand.
// Shintaida

#68 och #69… fixat!
Aha - tack odezza
Jag har just läst och skrattat åt bustas blogg.
Har ni märkt att man kan prenumrera på bloggarna?
Jo, jag undrar om Ni kan skriva "Shintaidas Blogg", för istället som nu, bara "Shintaida"?
Vore tacksam!
Puss i pannan!
// Shintaida

#72, också fixat!
*blöt i pannan* 
Hehehehe, tack så mycket!
// Shintaida
Är ny här sen ett par dar tillbaka, men har börjat blogga lite smått/Minska

Hej på er allihop! Jag är medlem sedan en halvtimme tillbaka och jag kommer nog att blogga här emellanåt också, även om jag har en annan, http://bitte-blansch.blogspot.com där jag redan skriver en del om min träning och mitt liv som nybörjare inom LCHF. Välkomna till båda ställena!

#76 Menar du att du vill att vi lägger in länken till din "externa" blogg under fliken "länkar"?

#77 Ja tack, Odezza, det var nog det jag menade

#78 gjort!
# 79 Anmaja, i länklistan i den här tråden är det tänkt att vi bara lägger länkar till bloggar här på Kif.
Möjligheten att ha en blogg i ifokus-nätverket är ganska ny, så jag tror att Margareta startade den här tråden för att flagga lite för den nya funktionen.
Listan till externa hemsidor och bloggar har funnits länge, så det är en fortsättning "i gamla hjulspår"… Det var den jag menade med min fråga i #77
Men jag kan skriva in en hänvisning till listan med externa bloggar och hemsidor i det första inlägget, så kanske fler hittar den listan.

Jag finns… alltså bloggar jag! 
StefanBlixt
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

#81 Japp! Nu finns du! 

Japp, NU finns jag! 
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt
Skillnaden på länklistor och lite iFokus-historik
Redan från start har iFokus haft en dagboksfunktion som många medlemmar använt sig av. I de äldre versionerna av http://www.iFokus.se har det i marginalen visats vilka dagböcker som senast uppdaterats. Man såg både rubrik och datum. Detta började missbrukas och blev ett "klotterplank" för otillåten reklam och "fula ord" därför är funktionen borta. Då glömdes dagböckerna i många fall bort. I den nya versionen av http://www.ifokus.se som vi nyligen fått har vi fått en ny förbättrad variant av dagbok och man har bytt namn till "blogg" eftersom det är det namn de flesta numer förknippar med dagbok på nätet. Eftersom man inte ser vilka som använder sig av den interna bloggen på iFokus skapade jag den här tråden för att man enkelt skall se vilka som bloggar aktivt.
De som bloggar någon annanstans än på iFokus har ända från jag startade Kolhydrater iFokus fått anmäla sin blogglänk till den allmänna medlemsblogglistan som finns under fliken länkar. Det är ingen förändring alls, mer en påminnelse.

Tack för historielektionen, Margareta! 

har inte riktigt fått koll på hur min blogg ska synas eller hur denna sajten funkar riktigt..men jag bloggar lite ja me…

Adressen till din blogg blir : http://skalmanmia.medlemmar.ifokus.se/Blogs/
Jag tror det har skrivits tidigare om hur adressen till medlemmarnas bloggar ser ut, om man vill ge den till personer utanför ifokus-nätverket, men det skadar kanske inte att upprepa det…
Länken till din blogg ligger iallal fall i listan… 
Vilka krångliga adresser för bloggarna!
Inte en susning om att kunna minnas dom.
// Shintaida

Nä… det enklaste är ju att kopiera och klistra, när man behöver andvända själva adressen, i mail t ex..
Eller att skriva av den på en lapp, och ha med den i plånboken…
Man kan ju inte få allt… det kan ju vara en fördel ibland, att ens blogg ingår i ett större nätverk, även om adressen blir lite knölig… 

Även jag har en liten blogg om det nu kan vara av intresse.
Lev i nuet.

#90 Självklart! Din blogg ligger på listan! 
Man behöver inte komma ihåg sin adress alls om man går via sin personliga sida.
Man når ju andras bloggar samma väg - dvs via deras personliga sida.
Jag vill också vara med 
hej!
är ny här på KiF.
jag och min sambo började med LCHF för ett par månader sedan och vi har Annikas riktvärde på max 5gklhydrater/100g på varje vara vi köper.
per dag har vi satt ett mål på max 100g kolhydrater till att börja med,men det kommer säkert sänkas ju mer man lär sig om detta.
ett tips : ölkorv innehåller inga kolhydrater(inte de vi köper iallfall)
vi känner oss iallfal mer "närvarande",gladare och kärare utan kolhydrater!
kram från oss.

Välkommen, nyttigajag!
Ditt trevliga inlägg har hamnat lite i fel tråd. Eftersom den här tråden är till för att anmäla sin blogg, om man har börjat blogga här på Kif, så är det risk för att du inte får så mycket respons på ditt inlägg…
Ett tips kan vara att du startar en ny tråd, och döper den till något i stil med "nyttigajags tråd", lägger den i gruppen "medlemmar"… och klistrar in ditt inlägg där, eller skriver ett nytt. Då får du en egen tråd att återkomma till, när du vill ställa frågor.
Och om du startar din blogg, så är du givetvis välkommen att anmäla det i den här tråden. 
#93 Novisan, du ligger på listan nu! 

Hejsan !
är oxå ny här ixade min blogg i morse - hoppas ni vill läsa….
nenna

Jag har bloggat i två år redan: www.britt-hoftled.blogspot.com
Var det meningen att man skulle skriva i sin adrss här, eller? Förstod inte riktigt, men där är den i alla fall. Jag skriver dagligen och mycket handlar om LCHF!
Välkomna in och titta! 
jag bloggar hellre än bra. Läs gärna

nenna31, cyklarn och nybörjare08 ligger härmed på listan överst!
#97 Brittelisabet, just nu vill inte ifokusnätverket samarbeta riktigt, det går inte att lägga till länkar till fliken "länkar"… Det brukar ordna till sig så småningom, så jag försöker igen senare… påminn mig gärna, om jag skulle glömma av det! 

Nu gick det att göra länkar, så nu ligger Brittelisabets blogg, och paperdolls blogg länkade under fliken "Länkar"…
jag bloggar åxå 
jag bloggar här:
margareta,kan du inte ordna en tråd där det BÅDE finns KiF bloggar OCH andra..

Nu har jag också börjat.
Även jag har en blogg….
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

jag bloggar jag med sedan förra året. skriver om min lchf-resa med övergångsbesvär, kroppsuppfattning och lösare kläder 

Jo, jag prövar att blogga men är novis!!

Jag bloggar här lite grann och högst sporadiskt, var flitigare i början. Men det står en del i min blogg om hälsovinster och hur det gått sen starten, så det kanske kan vara av intresser för någon.
Jag bloggar också här nu :-)
Jojo - här bloggas det! Jag skrev ett inlägg med tack till alla men så blev det en blogg och inte vet jag hur
men kul är det 

Bloggar sedan några få dagar. Kika in om ni törs :p