Torr i halsen.
Har fått riktigt taskig andedräkt nu och samtidigt en slags "torrhet" i halsen. Så torr att när jag är hemma dricker jag vatten hela tiden men när jag är ute skulle det underlätta med någon slags sugtablett/halstablett. Panikköpte Läkerol idag och har tagit två.
Finns det ngt bättre alternativ?
Kanske håller jag på att bli förkyld men någon slags lenande tablett måste jag hitta…:(

kokosfett tycker jag att lenar halsen, halsont brukar också försvinna av kokosfett
#1 Oj, hade jag aldrig kommit på. Menar du kokosfett i silverförpackning från matbutiken? Känns lite halvskumt att dra upp ett sånt paket ur handväskan och börja smaska bara…

Jag brukar använda det kallpressade som man kan köpa t ex i hälsokpstaffärer eller på internet. Jag har en liten burk på jobbet och en liten burk i handväskan 
#3 Är det som en kräm som du petar i dig med fingret?
Skulle gärna vilja ha ngn tablett…

@finntroll
var på internet köper du kallpressade kokosfett?
Vänliga hälsningar Stephan

jag brukar köpa via cocovishop.com men det är en finsk näthandel. Jag googlade hastigt på cocosa och hittade denna länk http://www.fitnesstukku.fi/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=inst_sprak&Sprak_Suffix=SV&funk2=visa_artikel&artnr=A4874&Avd=5&visa=1-4&Sort=&artgrp=5158&Visn=&extra=000
den leverar i alla fall i Sverige. Jag tror det finns många andra också, det har funnits flera trådar här om samma ämne så det lönar sig att söka lite

Tack för länken! 
Vänliga hälsningar Stephan